Oj, vilket välkomnande man fick. Det är inte ofta.
Jag tycker det verkar vara ett gött gäng gubbar här. Jag har länge spanat runt här på forumet utan att registrera mig, men nu är jag med.
Jag har bestämt mig för att köpa ett Kookaburra silvermynt (1 kg), och sen antingen ett Koala silvermynt (1 kg) eller en 20 grams guldtacka.
Jag tänkte jag skulle köra på enbart silver ett par månader, och sen växla som Asrael skrev.
Jag kommer dock inte köpa så här mycket varje månad, det är bara denna första gången. Räknar med att jag ska investera mellan 1000-2000:- varje månad
Jag ska handla av Liberty Silver, och ta hjälp av GBS med transporten. Jag antar att det finns en del medlemmar här som erfarenhet av denna firma, och kan rekommendera?
.
Jag funderade över att åka och hämta upp själv från början, men det hade nog blivit dyrt.
Jag läser en bok som heter "Buy gold & silver safely" av en Doug Eberhardt. Nån som läst den?
Jag har lärt mig mycket bra grejer bara sen i onsdags.
När jag bestämde mig häromveckan för att jag skulle ta tjuren vid hornen och sätta igång så hade jag ögonen på en silvertacka på 100 gram, och om jag inte hade läst boken så hade jag antagligen köpt ett par st såna med en prispremie runt 50-60%.
I boken ska han förklara hur eller var man köper silver och/eller guld med en premie på 1% till max 3% .
Jag vet inte riktigt hur, än för jag har inte kommit så långt än.
Jag såg även att ni medlemmar köper och säljer här på forumet också. Att köpa hemma i Sverige borde väl va bra då man slipper pröjsa för en dyr frakt, och kostnad för kurir, osv?
Kanske vore nåt att tänka på.
Nu måste jag sluta. Jag är tacksam för all respons, och för det varma välkommnandet jag fick.

Ha det gott allihopa!

/F.