Författare Ämne: Earth Hour  (läst 7126 gånger)

Inloggad 9darter

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 500
  • Affärsomdömen: 22
Earth Hour
« skrivet: lördag 29, mars 2014, 20:36:37 »
Earth Hour.
Husets huvudbrytare avstängd.
Barnen förtvivlade.
Med laptopen på batteri har jag hackat in på grannens trådlösa bredband.
Am I evil? Yes I am!

Inloggad Bosse68

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 871
  • Affärsomdömen: 91
SV: Earth Hour
« Svar #1 skrivet: lördag 29, mars 2014, 21:23:22 »
 ;D

Utloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 725
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #2 skrivet: söndag 30, mars 2014, 15:09:52 »
stängde 2kw värmepump, och startade 6kw elpatron. bastuaggregat på 6kw på också. skönt att kunna vara lite motvalls.

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2572
  • Affärsomdömen: 41
« Svar #3 skrivet: söndag 30, mars 2014, 15:10:55 »
Earth Hour.
Husets huvudbrytare avstängd.
Barnen förtvivlade.
Med laptopen på batteri har jag hackat in på grannens trådlösa bredband.
Am I evil? Yes I am!

Visst är vi människor härligt anpassningsbara, så länge det inte påverkar vår egen bekvämlighet

Utloggad lars

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 49
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #4 skrivet: måndag 31, mars 2014, 00:18:48 »
En kväll varje år stänger vi ner all el klappar oss på bröstet och visar hur duktig vi är. NJA verkar mer som ett jippo för företag och kommuner.
höll på att köra på en gubbe i går på övergångsställe, alla gatlampor var ju släkt och han hade inte reflex på sig.

Utloggad Åbama

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #5 skrivet: måndag 31, mars 2014, 11:15:25 »
En kväll varje år stänger vi ner all el klappar oss på bröstet och visar hur duktig vi är. NJA verkar mer som ett jippo för företag och kommuner.
höll på att köra på en gubbe i går på övergångsställe, alla gatlampor var ju släkt och han hade inte reflex på sig.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1496
  • Affärsomdömen: 23
  • Medlem #100
« Svar #6 skrivet: måndag 31, mars 2014, 12:54:35 »
Jag brukar också bojkotta jippon där någon annan skall bestämma vad jag skall göra.

Så jag gör också…

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 869
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #7 skrivet: tisdag 01, april 2014, 10:30:21 »
Men å andra sidan har ju "jippot" effekten av att människor talar om och funderar på själva problemet.

Utloggad Condor2ooo

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 677
  • Affärsomdömen: 76
« Svar #8 skrivet: tisdag 01, april 2014, 11:41:58 »
För mig framstår det STORA problemet anno 2014 som så att svenskarna i alltför hög utsträckning saknar det kritiska seendet  och sväljer därför alltför lättvindigt allt det som syns och hörs i media producerat av en okunnig/ohederlig journalistkår  sittandes i knät på våra politiker

Det värsta av allt är dock att också dagens forskning har blivit politiskt infiltrerad på ett sätt som inte står 1600-talets René Descartes dagar  långt efter.  Klimatforskningen har blivit politik, fylld av förvanskningar och lögner.  Den förtjänar inte längre att kallas riktig vetenskap.

Jag har ägnat större delen av mitt liv åt arkeologin och då i synnerhet åt stenåldersforskningen och har därmed en något större överblick över den postglaciala klimatutvecklingen än genomsnittet.  Jag har också kollegor med högre examina som skakar sina huvuden i ren förtvivlan över att, som situationen är ..tvingas förtiga rena fakta.

Utloggad lars

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 49
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #9 skrivet: lördag 05, april 2014, 18:17:26 »
http://www.di.se/artiklar/2014/4/4/klimatforskaren-avfardar-skrackscenario/

En intressant artikel. Läs och fundera ett tag.
Mina tankar runt klimat hotet är delade. Att klimat hoten har blivit ett sätt att göra sig grova pengar på märkte jag i veckan när vi hade en stor miljö kurs.  Så länge pappret är miljömärkt och du har fina ord nerskrivna så kan man göra sig pengar på det.
Men det som jag ser som oroade är all skit vi sätter i oss. Gmo, mediciner, gifter som sprids. Köpte mig en gård till mig och familjen så vi kan välja. Tanken var att kunna odla, och ha lite djur :) blir perfekt när Fiat valutan rasar  ;) så nu ska jag samla på mig lite mer blänkande mynt.

Inloggad sextio8

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 446
  • Affärsomdömen: 32
« Svar #10 skrivet: söndag 06, april 2014, 14:29:14 »
http://www.di.se/artiklar/2014/4/4/klimatforskaren-avfardar-skrackscenario/

En intressant artikel. Läs och fundera ett tag.
Mina tankar runt klimat hotet är delade. Att klimat hoten har blivit ett sätt att göra sig grova pengar på märkte jag i veckan när vi hade en stor miljö kurs.  Så länge pappret är miljömärkt och du har fina ord nerskrivna så kan man göra sig pengar på det.
Men det som jag ser som oroade är all skit vi sätter i oss. Gmo, mediciner, gifter som sprids. Köpte mig en gård till mig och familjen så vi kan välja. Tanken var att kunna odla, och ha lite djur :) blir perfekt när Fiat valutan rasar  ;) så nu ska jag samla på mig lite mer blänkande mynt.

Håller med dig. Är pappret miljövänligt? Har vi "rätt" drivmedel i vår gräsklippare? Samtidigt som Indien och Kina fördärvar vår planet.....hyckleri på hög nivå

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
« Svar #11 skrivet: måndag 07, april 2014, 08:56:44 »

Håller med dig. Är pappret miljövänligt? Har vi "rätt" drivmedel i vår gräsklippare? Samtidigt som Indien och Kina fördärvar vår planet.....hyckleri på hög nivå

Jag håller delvis med jag också att det går överstyr i jakten på oftast poänglösa insatser, men det är vanligt att använda argumentet att "andra är sämre" för att inte göra nåt alls själv, eller för att motivera att fortsätta bete sig på ett sätt som kanske inte är så bra i längden. Parallellen är inte perfekt men den påminner en hel del om "I Långtbortistan mördas tusentals personer varje dag så det spelar väl ingen roll om jag mördar en eller två personer här i Sverige?"

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
« Svar #12 skrivet: måndag 07, april 2014, 08:59:10 »
hyckleri på hög nivå

Sedan är det inte korrekt att kalla det "hyckeri". Det är inte hyckleri att vilja utföra X bara för andra struntar i X fullständigt.

Utloggad arfo

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 158
« Svar #13 skrivet: måndag 07, april 2014, 10:40:13 »

Samtidigt som Indien och Kina fördärvar vår planet.....hyckleri på hög nivå

Indien och Kina fördärvar vår planet. Hur tänker du då?

Talar man om CO2-utsläpp, så släpper Indierna ut bra mycket mindre per capita än vad europeerna gör. När en grupp nationer skaffar sig välstånd genom att missbruka jordens resurser för att sedan bli upprörd när andra nationer vill göra likadant, då tycker jag det är på sin plats att prata om hyckleri.

Utloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 725
« Svar #14 skrivet: måndag 07, april 2014, 18:13:32 »
vi kanske ska fråga oss varför kineserna släpper ut som dom gör? Troligen för att vi köper produkter därifrån. Alltså är det mycket av utsläppen som är våra?

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Kärlek med förveckling by august
Idag kl. 12:03

1oz Kookaburra flera årtal by Kalle4001
Idag kl. 06:54

Tips till första guldköpet? by Birka
Igår kl. 21:00

CLF by I_am_mine
Igår kl. 18:29

JZ checkar in by Kalle4001
Igår kl. 16:32