Författare Ämne: Hej! alla sorters investerare  (läst 2099 gånger)

Utloggad Girigbuken

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Affärsomdömen: 0
Hej! alla sorters investerare
« skrivet: torsdag 18, augusti 2011, 11:24:37 »
Roligt det här med uppmaningen att presentera sig. Forum kan vara väldigt anonyma och är säkert en anledning till att de ibland förråas. Mitt användarnamn till trots är jag vare sig samvetslös eller jätteförmögen. Men tyckte att det gamla benämningen var lite provocerande, och visst skulle jag vilja tjäna storkosingen om tillfälle gavs.

När jag var vid bättre kassa höll jag på med aktier, men fattade inte riktigt hur investeringar och trejding fungerar. Det gick inte så bra usch. Nu har jag väldigt blygsamma belopp men mer insikt. Har gått ifrån aktier helt nästan och intresserar mig mer för valutor och råvaror. Jag tycker att de två investeringsslagen fungerar mer förutsägbart än enskilda aktier. Bara en sån sak som att ädel metaller, helt säkert kommer att finnas i 100 år till medan ett företag som SAAB kan gå från ett väletablerat företag till rena skämtet på nån vecka.

Sen är ju bakgrunden kring  råvaror och valutor intressanta. Vad är det för något hur framställs de, vad driver priset åt ena eller andra hållet, hur är läget nu? slår Kaffeskörden fel etc. Valutor handlar mer om ekonomi och politik som ju också är intressant eller hur? Aktier och företag handlar ibland bara om det företaget, men visst även omvärlden spelar roll.

Jag är däremot ingen metallnörd. Guld är vackert, men jag måste inte ha en tacka hemma. Mest intressant som investering både alla spännande, men ibland farliga papper och okej just guld skulle jag gärna köpa fysiskt när det är någorlunda billigt. En reserv av bestående värde som det alltid varit.

Ha det så gott alla medlemmar, har redan sett intressanta inlägg och hoppas på fler vad det lider.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #1 skrivet: torsdag 18, augusti 2011, 11:41:46 »
Hej och välkommen till forumet!

Anledningarna att satsa på ädelmetaller kan vara många, och varje anledning är så god som någon annan. Jag lovar dig dock att när du väl haft ett gyllene mynt eller en tacka i handen så kommer du drabbas av guldfeber och vilja ha mer ;)

Var inte rädd för att ställa några frågor här på forumet, alla svarar gärna på frågor. Hoppas du kommer trivas!

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 850
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
« Svar #2 skrivet: torsdag 18, augusti 2011, 12:04:37 »
Tjenare, kul att du hittade hit!
Berätta och diskutera gärna mer om valutor och andra råvaror, kul att lära sig om annat än bara ädelmetaller.

Inloggad MrLibertad

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2061
  • Affärsomdömen: 132
« Svar #3 skrivet: torsdag 18, augusti 2011, 16:53:46 »
Tjena GB :) och välkommen till forumet, hoppas du kommer att trivas här.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by JohanB
Idag kl. 18:41

Lösa in minnesmynt? by kristensson
Idag kl. 18:35

Nybliven medlem by Mockba
Idag kl. 17:33

1kg silver 30 dollar kookaburra 1993 by Tsilver
Idag kl. 14:10

Svenska Silvermynt 3 by Tsilver
Idag kl. 13:52

Svenska Silvermynt 2 by Tsilver
Idag kl. 13:38

Förvaring av mynt by Chrille
Idag kl. 13:34

Svenska Silvermynt by Tsilver
Idag kl. 13:28

#silversqueeze by JohanB
Idag kl. 12:03

[Säljes] Komplett samling Perth mint Lunar 2 silver. 12x 2 oz mynt. SÄNKT PRIS! by Birka
Idag kl. 09:16

Svenska silvermynt och en lot medaljer by AndrewJackson72
Idag kl. 07:47

Falska guldmynt från Kina med Tungsten-(Wolfram)-kärna by august
Igår kl. 23:49

Silversmide! Tråd och plåt. by Mark
Igår kl. 19:52

COMEX leveranser by Mark
Igår kl. 19:48

Tips på guldsmycken i standard-smyckesaffärer? by laban77
Igår kl. 09:48