Dock kan inte jag vara den enda som tycker meddelande-delen av forumet är helt knasig. Dvs delen där du har kontakt med andra medlemmar. Det finns ingen logik kring det och det är minst sagt rörigt.
Jag håller med om att funktionen lämnar mycket att önska.
Skulle det vara omöjligt att styra upp det så det funkar som på 99,9% av alla andra forum världen över?
Ingenting är omöjligt, men att gå in och stöka runt i källkoden till den gamla mjukvara forumet drivs av vore rätt så vanskligt. Lösningen till detta, precis som till mycket annat, är att migrera hela forumet till modernare mjukvara.
Ädelmetallforum har en unik ställning som det enda Svenska forumet i sitt slag, detta bör man ta vara på och se till så allt förbättras och funkar som det ska.
Håller med helt om detta! Det är inte så vanligt med fristående internetforum över huvud taget idag, utan mycket sköts som säkert bekant i Facebookgrupper och dylikt. Inte så skoj tycker jag.
Det har diskuterats tidigare om att vi önskar MFA (multifaktorinloggning) bland annat, vilket också kräver en ny plattform. Forumet fungerar inte väl alls i mobil heller, vilket också är ett krav på en ny plattform.
En av plattformarna jag sneglat på tidigare som möjlig framtid för Ädelmetallforum heter Discourse. De har en väldigt trevlig chattfunktion som fungerar väldigt likt din bild. Bifogar exemplet från deras hemsida.