Författare Ämne: Någon som använt heubach-edelmetalle.de??  (läst 24145 gånger)

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 436
  • Affärsomdömen: 55
Någon som använt heubach-edelmetalle.de??
« skrivet: tisdag 02, juli 2013, 12:39:48 »
Hej! det är så att jag skall betala en beställning jag gjort hos heubach, och jag har fått ett mail med alla uppgifter, skrev i alla dem, men min bank(nordea) vill att jag skall fylla i kontoinnehavarens namn, och det står det inget om i mailet jag fick från dem? Vad fyllde ni i?

Tacksam för svar!

MVH

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
SV: Någon som använt heubach-edelmetalle.de??
« Svar #1 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 13:35:07 »
Hej,
Jag handlar hos heubach-edelmetalle 2-3 gånger per månad.
Jag använder Handelsbanken, och jag skrev kontoinnehavarens namn "Heubach Edelmetall​e" första gången och det gick bra. Fast sen jag isåg att själva företaget heter "Briefmarken Alfa KG" men jag använder fortfarande "Heubach Edelmetall​e", då detta namnet blev sparade som en av konto jag betalade till, så nu väljer jag bara konto och behöver inte fylla i massa siffror igen.  :)

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1586
  • Affärsomdömen: 424
  • "Allting är relativt"
« Svar #2 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 13:46:12 »
Jag kan säga också att Heubach Edelmetall​e funkar betydlig bätre för mig en något annat Tysk butik.
Positiva:
Billiga priser på en del av silvermynten (investeringsmynt).
Väldig billig fraktkostnaden.
Snabb leverans. (inom 5 arbetsdagar)
Mynten är bra packat.
Negativa:
Inte så snabba på att svara (mejl) brukar ta 2-3 dagar.
Dem mejlar inte DHL Kolli-ID på paketet, men gör det när man mejlar och frågar om Kolli-ID.

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
« Svar #3 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 14:19:00 »
Tack för hjälpen! Skrev som du brukade skriva:) vet ju att det sättet fungerar åtminstone :)

MVH

Utloggad Silvergrabben

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #4 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 14:33:26 »
Fick hem min leverans av 60st silvermynt idag, beställde 25e och har ju varit en helg ivägen så har gått väldigt snabbt och smärtfritt. Mynten var bra packade och inget att klaga på.

Uppdatering: Ser nu att i den mynt"burken" som dom hade blandat ASE & Philharmoniker så har dom mindre philharmonikerna legat och gnidit/skakat(?) mot varandra och fått en repig yta...
Skrev till Heubach men fick massa dravel tillbaka.. önskar jag kunde ta tillbaka den senate beställningen jag gjort till dom.

Mitt sista utlåtande om Heubach: Som mega_n(?) sa så ÄR dom dåliga på paketering OCH som han även sa så är dom otroligt dåliga på kundrelationen om något går illa från deras sida.
« Senast ändrad: tisdag 02, juli 2013, 22:42:35 av Silvergrabben »

Utloggad Nils_Larson

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 27
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #5 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 16:10:17 »
Bra att allt gick bra, men tänkte att jag bara ville tillföra diskussionen:

Brukar inte "kontoinnehavarens namn" bara vara för ens egen del ifall man vill spara kontouppgifterna för senare bruk?
Har själv handelsbanken och skriver i detta fält mina egna påhittade referensnamn tex "TraderaSilverSäljareXYZ" och brukar aldrig få backning från banken iallafall.

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
« Svar #6 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 16:20:30 »

Brukar inte "kontoinnehavarens namn" bara vara för ens egen del ifall man vill spara kontouppgifterna för senare bruk?
Har själv handelsbanken och skriver i detta fält mina egna påhittade referensnamn tex "TraderaSilverSäljareXYZ" och brukar aldrig få backning från banken iallafall.

Det är ett obligatoriskt fält som verkar skickas till mottagarbanken så det är nog inte på det sättet som du skrev.

MVH

Utloggad Silvergrabben

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #7 skrivet: tisdag 02, juli 2013, 16:48:33 »

Vid internationelbetalning som här så fegade jag och skrev "Heubach" men vid vanliga överföringar så kan jag skriva "HanSomSaldeBilligtSilver" typ..

Utloggad tysken

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 111
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #8 skrivet: onsdag 03, juli 2013, 21:09:56 »
har handlat många gånger från Heubach och det har i regel fungerat bra. Har vid flertalet stor beställningar även fått mynt-koffertar gratis på köpet :)

I tyskland måste man alltid ange mottagarens namn brukar skriva "Anders Heubach" och det har fungerat alla gånger.

Utloggad machinshin

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 282
  • Affärsomdömen: 11
« Svar #9 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 00:06:36 »
Har svårigheter att få swedbank att godkänna deras konto för överföring.  Har skrivit företagets namn som mottagare samt adressen man får på sin orderbekräftelse. Men ändå så ligger dom som mottagare under (icke godkända)   någon mer som haft problem med det ?   företagsnamn, adress samt iban och bic eller vad det heter har jag skrivit som det står i bekräftelsen  . Varför krånglar dom ?

Utloggad Silverjägarn

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 287
  • Affärsomdömen: 34
« Svar #10 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 00:16:13 »
Har svårigheter att få swedbank att godkänna deras konto för överföring.  Har skrivit företagets namn som mottagare samt adressen man får på sin orderbekräftelse. Men ändå så ligger dom som mottagare under (icke godkända)   någon mer som haft problem med det ?   företagsnamn, adress samt iban och bic eller vad det heter har jag skrivit som det står i bekräftelsen  . Varför krånglar dom ?

Antar de ditt första köp därifrån. Då tar det typ 2-3 timmar för Swedbank att godkänna ditt nyregistrerade konto nr innan du kan betala till det har jag för mig.

Utloggad machinshin

• Palladiummedlem
« Svar #11 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 00:28:53 »
Jag lade till det först igår,  då klantade jag mig och skrev fel adress.

Idag morse så lade jag till ett av deras andra konton med rätt adress, fortfarande inte godkänt.

Sen så lade jag till det första kontot igen med rätt adress (vid 3 tiden idag)   har fortfarande inte godkänts även fast jag pratat med support.

Dom sa att det skall ta 2 till 3 timmar......   lade ordern igår och börjar bli störande att inte kunna göra rätt för sig att betala...

Skall gå upp och ringa support tidigt imorgon bitti och låta dom fixa det medans jag är i luren så att jag vet att det blir gjort.

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 470
  • Affärsomdömen: 16
    • Shaobank
« Svar #12 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 00:54:59 »
Försökte lägga order, dock såg jag att de nådde Sverige limit...Så fick beställa från "Auragentum" .

Utloggad machinshin

• Palladiummedlem
« Svar #13 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 01:10:42 »
Hur såg du att de nått det ?   Stod det någonstans då du skulle beställa ?   Jag fick till 7 % enligt räkningen dom skickat till mig.  Visst måste det vara det som gäller för mig då ?  Eller kan det i efterhand ändras till svensk moms ?

Utloggad lordsinner

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 470
  • Affärsomdömen: 16
    • Shaobank
« Svar #14 skrivet: fredag 23, augusti 2013, 01:18:40 »
Hur såg du att de nått det ?   Stod det någonstans då du skulle beställa ?   Jag fick till 7 % enligt räkningen dom skickat till mig.  Visst måste det vara det som gäller för mig då ?  Eller kan det i efterhand ändras till svensk moms ?

Förlåt de hade inte nått limit, dock hade de inte det jag ville ha i lager... Satt och kollade 5 olika butiker så det blev lätt förväxling..

Nej, du betalar 7 % i inköpslandet , 1 jan 2014 höjer Tyskland den till 19 % för silver mynt därefter hög efterfråga på dessa just nu.

Och nej, det ändras inte och du skall inte tulla eller betala något extra.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
Igår kl. 13:51

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Oseriösa säljare på Tradera. by zodiac