Författare Ämne: Det är troligt att inget kommer att slå silvret under de närmaste 10 åren  (läst 14615 gånger)

Utloggad trolljägarn

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 103
  • Affärsomdömen: 2
SV: Det är troligt att inget kommer att slå silvret under de närmaste 10 åren
« Svar #15 skrivet: torsdag 23, maj 2013, 18:42:31 »
Det intressanta är att du fick lika mycket bröd för ett silvermynt på romartiden som du får för ett silvermynt idag med samma vikt. Och att ett uns guld köpte en sjysst toga och senaste sandalsorten vid Roms höjdpunkt och att samma uns guld idag köper en skräddarsydd kostym, ett par snygga skor, en skjorta och en slips. :)
Chris Duane som lärt dig detta? Samma kille som dels säger att silvret är en idiotsäker investering eftersom det haft ett konstant värde genom historien, dels att silver kommer skjuta till helt hysteriska prisnivåer. Man kan inte både ha kakan och äta den. Pga denna inkonsekvens förlorar jag förtroendet för sådana typers argument i övrigt, även om Chris Duane har sagt andra saker som jag håller med om.
Men jag köper inte kombinationen. Kraschar ekonomin så kraschar även den industriella användningen, och då har inte silver någon unik ställning längre.
Detta.

Sjysst attityd. Dels så pratar väl Chris Duane om detta, och flera andra. Men istället för att racka ner så får du gärna komma med väl underbyggda motargument och hänvisa till andra källor om du nu inte tror på det. Jag har ingen anledning att betvivla argumentet. Framförallt har jag inte i någon post i forumet någonsin argumenterat för att jag tror att silvret både kan vara priskonstant och skjuta till skyarna. Den kopplingen gjorde du själv. Jag blir så förbannad på den här typen av raljerande.
Du har rätt ser jag när jag läser min post. Tyckte mig känna igen formuleringen från Chris Duane, men jag kan givetvis inte veta om det är hans budskap som du för vidare eller inte. Min inledningsfråga var dessutom ganska provokativ, även fast detta inte var min avsikt. Ber om ursäkt för detta.

Utloggad Frederyck

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 876
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #16 skrivet: torsdag 23, maj 2013, 20:22:11 »
OT.

De senaste postningarna i den här tråden visar varför det här är ett så bra forum. Det bes om ursäkt, medlemmar funderar över hur de har uttryckt sig, medlemmar har en bra ton och diskussionerna är av extremt hög kvalitet.

Bra jobbat allesammans!

Utloggad Chazsan

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 166
  • Affärsomdömen: 25
« Svar #17 skrivet: fredag 24, maj 2013, 10:06:58 »
Sjysst attityd. Dels så pratar väl Chris Duane om detta, och flera andra. Men istället för att racka ner så får du gärna komma med väl underbyggda motargument och hänvisa till andra källor om du nu inte tror på det. Jag har ingen anledning att betvivla argumentet. Framförallt har jag inte i någon post i forumet någonsin argumenterat för att jag tror att silvret både kan vara priskonstant och skjuta till skyarna. Den kopplingen gjorde du själv. Jag blir så förbannad på den här typen av raljerande.
Du har rätt ser jag när jag läser min post. Tyckte mig känna igen formuleringen från Chris Duane, men jag kan givetvis inte veta om det är hans budskap som du för vidare eller inte. Min inledningsfråga var dessutom ganska provokativ, även fast detta inte var min avsikt. Ber om ursäkt för detta.

Off-topic, jag håller med. Vill bara återgälda.

Ursäkten accepteras. Och för tydlighets skull vill jag bara säga att jag tycker att provokation är helt okej, om det är ifrågasättande av de argument man för fram eller åsikter man uttrycker. Det jag reagerade på var tonen och kopplingar som jag inte fört fram. Men som sagt; vi släpper det och går vidare, jag tycker det var sjysst av dig att backa.

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz