Författare Ämne: Gotland Oil Nyemission  (läst 9858 gånger)

Utloggad Springare

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 26
  • Affärsomdömen: 0
Gotland Oil Nyemission
« skrivet: torsdag 28, februari 2013, 17:32:49 »
Hittade precis denna trevliga lilla nyhet:
http://aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID_News=64726

minst 4800 kr för 8000 aktier i Gotland Oil inför deras provborrningar på Gotland.

Jag är lag om sugen, dock är jag små sparare så rätt mycket att chansa med 4800 kr. Men och andra sidan lär ju utdelningen bli skyhög om de hittar något.

Vad tror ni? Något man kanske skulle lägga en titt på?

Utloggad Ebenezer

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 359
  • Affärsomdömen: 18
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #1 skrivet: torsdag 28, februari 2013, 17:46:25 »
Jag brukar inte investera i oljebranschen. Alltför "tur-baserad" för min smak. Men ja, det finns mycket pengar att hämta om borrningarna lyckas. Satsa inte mer än du har råd att förlora dock. Själv ser jag denna typen av bolag som spekulation istället för investering.

Guld_500

  • Gäst
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #2 skrivet: torsdag 28, februari 2013, 18:02:21 »
Väntar på mod som kommer att säga att detta inte handlar om ädelmetaller  ;)

Utloggad Ebenezer

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 359
  • Affärsomdömen: 18
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #3 skrivet: torsdag 28, februari 2013, 18:06:25 »
Väntar på mod som kommer att säga att detta inte handlar om ädelmetaller  ;)

Ligger under "övriga investeringar"  ;)

Guld_500

  • Gäst
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #4 skrivet: torsdag 28, februari 2013, 18:16:01 »
Väntar på mod som kommer att säga att detta inte handlar om ädelmetaller  ;)

Ligger under "övriga investeringar"  ;)

Oki, köper det, ändå konstigt att snacka aktier i ett ädelmetallforum. Är DI forum stängt?  ;)

Utloggad johan_ua

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 181
  • Affärsomdömen: 9
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #5 skrivet: torsdag 28, februari 2013, 21:14:58 »
Haha, jag har visst 1 aktie i detta bolag så jag fick info om detta med posten idag  ;D

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #6 skrivet: torsdag 28, februari 2013, 21:27:52 »
Som ädelmetallnörd känns det skönt att här få ta del av lite annat med.

Gotland Oil kan man ju köpa som en "lottsedel", ett altenativ till en trisslott.
Det är oerhört svårt att genomlysa ett sådant bolag - det finns heller ingen bra dokumentation över området dom borrar i.

Utloggad fudgevalley

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
SV: Gotland Oil Nyemission
« Svar #7 skrivet: onsdag 12, juni 2013, 18:16:49 »
Nagon mer information som kommit upp om detta bolag?

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15

Stigande marknadsräntor pressar priset på guld. by gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 16:49:42

Avslutad Guld säljes. 5 g tackor. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50

Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien by Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12

Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri by fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28

[SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor! by Fantom
lördag 30, maj 2026, 18:10:28

Hur deklarerar vi? Som sålt Guld 2025! by fåtöljpanda
lördag 30, maj 2026, 16:51:57

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n
onsdag 27, maj 2026, 08:24:51

Guldtackor säljes (200 gram totalt) by Gurty
tisdag 26, maj 2026, 22:49:38

Bad jokes. by Tyr
tisdag 26, maj 2026, 15:02:54

Peter Schiff by Cash Is King
onsdag 20, maj 2026, 23:15:44