Författare Ämne: Partiet De Fria  (läst 18494 gånger)

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2250
  • Affärsomdömen: 29
  • Medlem #100
SV: Partiet De Fria
« Svar #15 skrivet: söndag 17, februari 2013, 21:05:42 »
Ett tufft men bra beslut!

Jag tror att just sådana här beslut gör att forumet kan fortsätta att vara ett trevligt ställe att komma tillbaka till.

Utloggad Ebenezer

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 359
  • Affärsomdömen: 18
« Svar #16 skrivet: söndag 17, februari 2013, 21:08:38 »
Usch, nu gillar jag Partiet De (O)Fria ännu mindre. Kolla så dålig stämning det blev  :(
Är inte 3 månader lite väl lång tid Silverräven? Killen kan ju faktiskt ha haft en dålig dag bara (försvarar dock inga påhopp).

Utloggad sebari

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #17 skrivet: söndag 17, februari 2013, 21:13:35 »
Oh ursäkta !

Jag visste inte att detta va en hatsajt, där det är helt okej att göra sig rolig och förlöjliga alla utanför forumet, och att alla här inne är fredade.

Din oförmåga att både följa regler och admins råd samt användande av nedvärderande epitet mot forumet som helhet, gör att jag drar slutsatsen att logik, regler eller resonemang inte biter på dig. Om det är diskussioner med personangrepp eller åsiktscensur du eftersträvar så finns det andra ställen där du säkert trivs bättre.

Din replik innehöll ingen argumentation överhuvudtaget utan endast ett plumpt försök att vända diskussionen genom ad hominem utan sakargument. Din replik ovan ställer dig inte precis i bättre dager.

Från forumets regler:
  • Personangrepp är förbjudet. Skilj på sak och person när du diskuterar.
  • Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
  • Meningslösa inlägg eller kommentarer som inte för diskussionen framåt är förbjudna och kommer raderas av moderatorer.
  • Respektera admin och moderatorers beslut. Anser vi att du gjort överträdelser av reglerna så säg inte emot, det gör inte saken bättre.
  • Har du inget vettigt att tillföra diskussionen, var tyst i stället!

Du stängs av i tre månader.
En av anledningarna till att jag älskar det här forumet.

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #18 skrivet: söndag 17, februari 2013, 21:14:41 »
Usch, nu gillar jag Partiet De (O)Fria ännu mindre. Kolla så dålig stämning det blev  :(
Är inte 3 månader lite väl lång tid Silverräven? Killen kan ju faktiskt ha haft en dålig dag bara (försvarar dock inga påhopp).

Vi brukar ha tre månader som standard när någon gjort sig förtjänt av att sparkas ut. Min erfarenhet är att folk som reagerar som ovan inte "lär sig" att följa reglerna oavsett tiden de stängs ute. Hittills har ingen av dem som bannats och kommit tillbaka efter 3 mån lyckats att stanna kvar utan att bryta mot reglerna igen...

Vill man därför gärna in igen så hinner man tänka igenom vad man gjorde fel, och då anser jag att 3 mån är ett kännbart straff. Alla ska dock få en chans att bättra sig.

/Slut OT
« Senast ändrad: söndag 17, februari 2013, 21:20:32 av Silverräven »

Utloggad silverlampan

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 28
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #19 skrivet: söndag 17, februari 2013, 21:26:57 »
Ajdå! Nä jag håller nog med siffermannen, partiet är alltför oseriöst och humoristiskt  ;)

De påstår att de tänkt igenom partiprogrammet länge, ser mest ut som att de slängt ihop allt under en kafferast!

Nej, den tidigare solklara rösten på KLP är lika solklar till nästa val!

Utloggad hundringen

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 344
  • Affärsomdömen: 5
« Svar #20 skrivet: söndag 17, februari 2013, 21:58:27 »

Vi brukar ha tre månader som standard när någon gjort sig förtjänt av att sparkas ut. Min erfarenhet är att folk som reagerar som ovan inte "lär sig" att följa reglerna oavsett tiden de stängs ute. Hittills har ingen av dem som bannats och kommit tillbaka efter 3 mån lyckats att stanna kvar utan att bryta mot reglerna igen...

Vill man därför gärna in igen så hinner man tänka igenom vad man gjorde fel, och då anser jag att 3 mån är ett kännbart straff. Alla ska dock få en chans att bättra sig.

/Slut OT

Han har redan tjafsat i en annan tråd eller om det var tidigare i den här så nog har han fått fler chanser än han borde, 3 månader är alldels lagom. Hur funkar föresten avstängningen? det är bara användarnamnet som inte går att använda va? man kan väll skapa nya ändå?

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
« Svar #21 skrivet: söndag 17, februari 2013, 22:11:58 »

/Slut OT

Han har redan tjafsat i en annan tråd eller om det var tidigare i den här så nog har han fått fler chanser än han borde, 3 månader är alldels lagom. Hur funkar föresten avstängningen? det är bara användarnamnet som inte går att använda va? man kan väll skapa nya ändå?

Det är lite mer avancerat än bara användarnamnet men det är OT så den diskussionen lämnar vi därhän :-)

Utloggad Destecado

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 453
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #22 skrivet: söndag 17, februari 2013, 22:42:29 »
Det är ingen som tvingar oss att vara här. Allt är frivilligt, och kostnadsfritt. Då är det bara att acceptera reglerna.

Utloggad 2818181

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 624
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #23 skrivet: söndag 17, februari 2013, 22:42:56 »
Oj då! Här var det livat vet ja! Jag menade givetvis inte att trampa på några ömma tår, men jag tyckte faktiskt att det var ganska underhållande att läsa på deras officiella hemsida. Nu finns ju alltid den möjligheten att jag inte riktig förstår storheten i detta politiska och ekonomiska "paket", och i så fall vore det givetvis intressant om någon vänlig själ kunde förklara hur det är tänkt att fungera i praktiken. Tills dess så tar jag mig faktiskt friheten att förhålla mig en smula skeptiskt till Peter och Bosses lösningar.
OT
Jag förutspår för övrigt att ordet "hat" inom en snar framtid kommer att bli det nya "kränkt", dvs. utspätt, blaskigt och förbrukat. Detta är djupt olyckligt då båda ordens betydelser fyller viktiga funktioner i vårt språk.
OnT
...nä, jag kommer tyvärr inte på något mer, -sorry!
« Senast ändrad: måndag 18, februari 2013, 09:08:33 av 2818181 »

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #24 skrivet: söndag 17, februari 2013, 23:30:23 »
Jag skrev en tråd i medlemsforumet om hur avstängningar fungerar, så kan vi lägga denna OT bakom oss en gång för alla :)

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
tisdag 28, april 2026, 22:01:44

Goldsilver.be by Lassiter
måndag 27, april 2026, 23:05:34

Irankriget by fåtöljpanda
söndag 26, april 2026, 17:22:45

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by AndrewJackson72