Författare Ämne: 100 kg silver på Tradera!  (läst 14835 gånger)

Utloggad silverlampan

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 28
  • Affärsomdömen: 0
SV: 100 kg silver på Tradera!
« Svar #15 skrivet: söndag 17, februari 2013, 13:35:46 »
Vad tror ni om säljarens andra loter? Kan det vara bra att ha 80% silvermynt? Om de säljs för nästintill spotpris (1 kg finkvikt, 6000:-) är det ett bra pris?

http://www.tradera.com/1-253-gram-1-kronor-o-ii-1-kg-rent-silver-auktion_220410_175307944 tex?

Utloggad vonGold

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 7
SV: 100 kg silver på Tradera!
« Svar #16 skrivet: söndag 17, februari 2013, 15:29:32 »
Troligen är vinsten högre på Tradera än deras vanliga kanaler.
De har trots allt sålt en hel del på Tradera.
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=Kihlbergs+Antikkonsult&sort=129

Och tittar man på deras inköpspris
http://www.kihlbergantik.se/index.php

Så borde de inte ha brist på pengar.

Utloggad Age Anka

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 112
  • Affärsomdömen: 9
SV: 100 kg silver på Tradera!
« Svar #17 skrivet: söndag 17, februari 2013, 15:51:04 »
Troligen är vinsten högre på Tradera än deras vanliga kanaler.
De har trots allt sålt en hel del på Tradera.
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ended=1&alias=Kihlbergs+Antikkonsult&sort=129

Och tittar man på deras inköpspris
http://www.kihlbergantik.se/index.php

Så borde de inte ha brist på pengar.



Jävlar i en liten låda!  :o Snacka om vinstmarginaler. Men tydligen kan man alltså få ihop flera hundra kilo silver till dom inköpspriserna... Får en att fundera på vad det är det för stackars satar som säljer.

Utloggad vonGold

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 7
SV: 100 kg silver på Tradera!
« Svar #18 skrivet: söndag 17, februari 2013, 16:14:13 »
" Får en att fundera på vad det är det för stackars satar som säljer."
De som inte vet vad man kan få på Tradera.

Utloggad bullrider

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 12
  • Affärsomdömen: 4
SV: 100 kg silver på Tradera!
« Svar #19 skrivet: söndag 17, februari 2013, 22:06:43 »
Köpa billigt, sälja dyrare, marknadsekonomi.

Om man har kulorna och tiden att annonsera, göra uppköp och lagra,
så vill man nog inte göra det gratis heller om det är en del av affärsidén.

Tradera tycker jag överlag ger "marknadsmässiga" priser i auktionsformatet.
Sen kan man ha en hel del andra synpunkter också på hur det fungerar där.


 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 15:21

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23