Författare Ämne: Oseriösa säljare på Tradera. (ej guld/silver)  (läst 1894 gånger)

Utloggad Socialgrupp III

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 96
  • Affärsomdömen: 12
Oseriösa säljare på Tradera. (ej guld/silver)
« skrivet: tisdag 15, januari 2013, 14:04:17 »
Nu har denna säljare ingenting med ädelmetaller att göra som det mesta här verkar diskuteras. Så borde kanske söka mig till ett annat forum men det är ju typ bara detta forum jag besöker så skickar ut min tanke och fråga ändå.
Jag funderar på säljaren SUPERNICE som säljer kameror och objektiv och visserligen är ett registrerat företag på tradera men hur mycket mer skyddad är man av distans och hemförsäljningslagen egentligen?

Kollade efter ett nytt objektiv innan jul och såg en annons från denna säljare och en del priser har ju vart rätt bra. Men nyöppnat konto så ville jag se hur dom sköter sig innan jag köper nåt.
Nu har det gått några veckor och dom gör rätt många affärer men har ju knappt fått några omdömen, visst nu skickas det från USA så leveranstid är ju något man får räkna med men dom borde ha fått rätt många fler omdömen än vad dom har i skrivande stund med tanke på antalet avslutade affärer.

Sen gillar man ju inte att en del av dom positiva omdömena är av folk som knappt gjort affärer eller rent av första är med just SUPERNICE.
Finns en del saker som jag inte gillar och känslan just nu är att det snart bara är rött och avstängt konto så lär ju avvakta ett tag till.

Vad jag nu undrar är om det kan vara någon på detta forum som köpt nåt själv eller kanske känner någon som väntar leverans då dom utan att ha superkoll i alla fall har MINST 50-100 avslutade affärer sen precis innan jul så finns ju en del som väntar på grejer.

Nu kan det vara så att dom är seriösa så kanske man får ångra sitt inlägg här, fast va f-n man kan ju inte gå runt och be om ursäkt för allt i livet  8)

Utloggad Baltikinkasso

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 850
  • Affärsomdömen: 2
  • Corruptissima re publica plurimae leges.
SV: Oseriösa säljare på Tradera. (ej guld/silver)
« Svar #1 skrivet: tisdag 15, januari 2013, 15:07:55 »
Jag funderar på säljaren SUPERNICE som säljer kameror och objektiv

Ta det försiktigt. Bra priser (jag jämförde lite snabbt med www.bhphotovideo.com ) men absolut inte värt risken. Klassiskt förfarande att sälja dyra prylar med lite förlust/genomföra fejkaffärer och sedan helt sluta leverera efter några månader när förtroendet är byggt upp. Väldigt avancerad presentation av säljaren t.ex., men inga vettiga kontaktuppgifter eller länk till hemsida.

Vänta några månader är mitt tips. Eller titta på ebay efter säljare som hållit på länge och har tusentals omdömen. Även om det är kul att göra fynd, jag fick precis hem ett mediacenter från kina för under halva bästa priset på prisjakt, så ska man tänka till en extra gång när något ser ut att vara bra för att vara sant.
« Senast ändrad: tisdag 15, januari 2013, 15:09:54 av Baltikinkasso »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

JP Morgan har gjort det igen by Tole
Idag kl. 10:18

Corona, inte ölen by maggan
Idag kl. 08:16

Oseriösa säljare på Tradera. by JohanB
söndag 18, april 2021, 23:44:56

Vem tog mina pengar by sputnik
söndag 18, april 2021, 15:46:26

Eventuellt oseriösa köpare! på Tradera by BitsAndBobs