Författare Ämne: Den enda stora tråden för avancerat skitsnack. Bara posta!  (läst 10509 gånger)

Inloggad Philip

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 115
  • Affärsomdömen: 14
SV: Den enda stora tråden för avancerat skitsnack. Bara posta!
« Svar #60 skrivet: torsdag 02, juni 2022, 22:20:58 »
Barkbröd kanske? Lottas tagning är som att man skulle känna sig tvungen att ta fram finservisen för att grannungarna är på besök.

Inloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 799
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #61 skrivet: torsdag 02, juni 2022, 22:34:07 »

Även då jag aldrig har hört ett barn säga nej til att äta korv. Faktisk, så är det jättepopulärt. Fransk hotdog från Biltema.

Fan nu vart man ju sugen..

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 840
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #62 skrivet: fredag 03, juni 2022, 11:15:23 »
"Lotta Lundren tror att folk tänker så här:
– Det vi äter i våran familj äter till vardags, det duger för oss, men det duger inte att bjuda utomstående på, säger hon.
"

Nej, nej, det har inte alls med ovansagda att göra, eller att svenskarna skulle vara snåla när det gäller att bjuda andra.

Det har helt enkelt bara med det att göra att svenskarna anser att middagen är en familjelägenhet.

Citat: Även då jag aldrig har hört ett barn säga nej till att äta korv. Faktisk, så är det jättepopulärt.

Barn och ungdomar tycker om allt som är ONYTTIGT, såsom ovannämnda korv. Därtill alla sorters sötsaker, godis och läskedrycker. Tänk er raffinerat socker och konstgjorda smakämnen och färgämnen i en och samma bit...

En gång, för rätt länge sedan, köpte jag på affären, då de hade extrapriser på sådana här godisbitar, typ dammsugare och liknande, ett paket av två sorter. Det var länge sedan jag ätit av dem. Men när jag kom hem och tagit en bit av en "dammsugare" så var jag tvungen att spotta ut det igen. Och så slängde jag resten rakt av.  URSCH fy f*n, det gick bara inte att äta.

Utloggad Truthster

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 247
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #63 skrivet: fredag 03, juni 2022, 11:55:55 »
Jag minns fortfarande några av råden "gamla" människor gav mig när jag bara var en liten pojke. Nu är jag ens i den ålder de var när de gav mig sina råd, och det är nu jag verkligen förstår de råd de gav. Varför ger vuxna "vuxenråd" till barn?

I hela mitt liv har jag alltid ätit hemlagad mat – husmanskost. När jag var liten kunde jag äta oavbrutet och jag hade nästan aldrig magbesvär. Nu är jag själv "gammal" och nu är det magen som säger åt mig vad jag ska äta. Det var länge sedan jag ätit en dammsugare, det är också länge sedan jag kunde svälja en hel Marabou 200 grams chokladkaka. Det var länge sedan jag ätit en kebab eller en pizza, det smakar helt enkelt inte bra för mig längre. En 1½ liter läsk tar flera dagar att dricka, där den tidigare hällts ner på en kväll, etc. etc.

Utloggad Truthster

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 247
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #64 skrivet: fredag 03, juni 2022, 13:12:55 »
Det har helt enkelt bara med det att göra att svenskarna anser att middagen är en familjelägenhet.

Man kan också säga att svenskar är bra på att hitta argument som kan lägga locket på potentiella konflikter. Konflikter är något svenskar fostras till att undvika och som det därför inte finns så mycket erfarenhet av att lösa. I det här fallet sägs det på ett trevligt sätt att det inte är uppe till diskussion hur och varför man äter ute i de små hemmen.

Utloggad Stacker

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 220
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #65 skrivet: söndag 12, juni 2022, 22:46:59 »
Skulle tanka hojen idag efter en fintur i solen men inget hände när jag tryckte in handtaget. Frågade skämtsamt macksnubben om bensinen var slut. Ja, blev svaret!  Helt sanslöst. Jag har tankat jobb- och privatfordon tiotusentals gånger sedan slutet på åttiotalet, aldrig någonsin har drivmedel varit slut någonstans.

Är det här det nya normala vi bara ska vänja oss vid, att Sverige nu blir som Afrika och andra fattiga regioner, där drivmedel (och snart också el) förekommer lite sporadiskt här och där om man har tur? Jag är visserligen lite smått chockad men ändå inte speciellt förvånad, har ju i många år förutspått den kommande energibristen men ändå... Här i Sverige är det ju aldrig nån brist på sånt man använder hela tiden, typ drivmedel.

Nåja, kanske oljebranschen får ordning på sina raff och oljeleveranser så småningom....

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1939
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #66 skrivet: måndag 13, juni 2022, 08:46:35 »
Skulle tanka hojen idag efter en fintur i solen men inget hände när jag tryckte in handtaget.
Jag tror att avsikten är att du skall skaffa en sån där ny elhoj och sedan ladda genom att koppla den till ett vindkraftverk.

Fossila bränslen är så ute, det är snart bara klimatbovar som använder sånt.

Å andra sidan så såg jag en video från en konferens där Josh Young hade en skärmmössa med texten ”WTI 250”. Om han får rätt så kanske du inte längre vill tanka. :-(

Inloggad Philip

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 115
  • Affärsomdömen: 14
« Svar #67 skrivet: måndag 13, juni 2022, 09:40:26 »
Var också med om att bensinen var slut jag fick inte mer än 5 liter så biträdet tyckte det var inte mycket jag skulle ha men jag svarade att det fanns inte mer att få. Nu förra veckan så har de grävt upp tanken så det var väl något fel.

Inloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 799
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #68 skrivet: måndag 13, juni 2022, 15:13:09 »
Skulle tanka hojen idag efter en fintur i solen men inget hände när jag tryckte in handtaget. Frågade skämtsamt macksnubben om bensinen var slut.

Får mig att tänka på https://en.wikipedia.org/wiki/2021_United_Kingdom_fuel_supply_crisis

Inloggad Mark

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 272
  • Affärsomdömen: 19
« Svar #69 skrivet: söndag 19, juni 2022, 20:09:26 »
https://twitter.com/CathieDWood/status/1538508985560616960

Cathie Wood
@CathieDWood
Volcker doubled the Fed funds from 10% to 20% in less than a year. Powell’s Fed has increased the funds rate 7-fold in the last year and is pointing to another double from here. Its moves already are more draconian than Volcker’s.

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1939
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #70 skrivet: måndag 20, juni 2022, 07:34:40 »
Volcker doubled the Fed funds from 10% to 20% in less than a year. Powell’s Fed has increased the funds rate 7-fold in the last year and is pointing to another double from here. Its moves already are more draconian than Volcker’s.
Hon har naturligtvis rätt.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Har du som bor i hus förberett för ~50.000 i elkostnad i vinter? by Sarek
Idag kl. 16:01

SILVER KRUGERRAND ÖNSKAS by Mimoid
Idag kl. 04:03

Hur mycket 1 oz guld ska man inneha för att tillhöra top 20 % ? by Birka
söndag 14, augusti 2022, 16:52:17

Oseriösa säljare på Tradera. by sff123
lördag 13, augusti 2022, 21:02:34

[Säljes] Silver by Azure
fredag 12, augusti 2022, 21:09:07

[Säljes] Guld by Azure
fredag 12, augusti 2022, 20:58:46

SÄLJES: MONSTERBOX 500 Silver Canadian Maple Leafs. by Lowrance
fredag 12, augusti 2022, 15:57:18

The great reset by Sarek
torsdag 11, augusti 2022, 17:36:34

Stacking PM som nationalsport? by gbz
torsdag 11, augusti 2022, 14:44:28

Affärsomdömen borta by Azure
onsdag 10, augusti 2022, 14:56:49

Den globala uppvärmningen by laban77
onsdag 10, augusti 2022, 09:28:59

John Titus on Russian sanctions ,death of the dollar and USA down the toilet. by RuttenFisk
tisdag 09, augusti 2022, 23:13:11

Bad jokes. by Tyr
söndag 07, augusti 2022, 20:05:03

Sedlar direkt från tryckeriet by Tyr
lördag 06, augusti 2022, 19:26:56

Banken blir otillgänglig. by Bosse68
torsdag 04, augusti 2022, 20:43:40