Författare Ämne: Jag sade upp mig från jobbet  (läst 13614 gånger)

Inloggad mowi_af

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 449
  • Affärsomdömen: 27
SV: Jag sade upp mig från jobbet
« Svar #15 skrivet: torsdag 13, december 2012, 17:14:17 »
Hårt gjort - Jag vill passa på att önska dig lycka till!! Hittar du inte det du vill göra på egen hand så är ju Norge ett av de enklaste ställena att hitta ett nytt jobb på!  ;)

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 563
  • Affärsomdömen: 26
« Svar #16 skrivet: torsdag 13, december 2012, 17:20:22 »
Jobb fixar man på 5 minuter, men jag vill ha ett perfekt jobb eller också starta något eget, ska kolla upp lite med nav, vet de har starta eget kurser och liknande, sen vore det ju bra om de kunde gå in med en massa pengar  ;D 

Utloggad hen

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 169
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #17 skrivet: torsdag 13, december 2012, 20:58:09 »
starta trafikskola. norrmän kan fan inte köra bil

Utloggad walter

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 39
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #18 skrivet: torsdag 13, december 2012, 21:35:51 »
Hmm,føler meg velkommen her.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #19 skrivet: torsdag 13, december 2012, 21:56:56 »
Hmm,føler meg velkommen her.

Ta ingen notis om henne, hon brukar slänga ur sig saker utan varken grund eller argument, trots uppmaning om att vara tyst om hon inte har något att skriva som bidrar till diskussionen. Nu är hon bannad från forumet.

Utloggad walter

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 39
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #20 skrivet: torsdag 13, december 2012, 22:07:16 »
Trenger ikke banne noen for min del,jeg syns bare deg ble litt mye usaklig om nordmenn her.

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #21 skrivet: torsdag 13, december 2012, 22:12:16 »
Trenger ikke banne noen for min del,jeg syns bare deg ble litt mye usaklig om nordmenn her.

Hon har faktiskt redan varit bannad en gång pga "trollande" och provocerande kommentarer. Tydligen hjälpte inte det, så nu fick det räcka.

/Slut offtopic

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #22 skrivet: fredag 14, december 2012, 16:42:39 »
Norskar är väldigt speciella. Det måste man ta hänsyn till om man ska starta företag, angående att de är sämre bilförare så stämmer nog det, eller de är mer o organiserade. Detta gäller inte bara i trafiken utan i näringsliv etc etc, deras filosofi är att allt löser sig, och det gör som oftast det..

Ett av världens rikaste folk och deras mest köpta pizza är fryspizza grandiosa, de handlar på rema1000, kiwi, bunnpris etc, bara lågpris med låg kvalitet på varorna, detta är ju märkligt med tanke på att de är rika.

Tur Norge har oljan för annars skulle de vara utkonkurrerade för länge sedan. De är så gott som utkonkurrerade idag men skyddas av tullar, norge lär nog aldrig gå med i EU  ;D

Men det är ett fantastiskt folk, jantelagen existerar inte, alla säger de är bäst hela tiden  ;D

Utloggad Silverräven

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
    • Ädelmetallforum
« Svar #23 skrivet: onsdag 09, januari 2013, 23:03:58 »
Så Silverfisken, har du fått några idéer än? Blir det världsherravälde eller nöjer du dig med Norge? :)

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #24 skrivet: tisdag 26, mars 2013, 11:01:09 »
Nu har jag gått arbetslös i en vecka, så underbart, men man blir ju inte fet av detta, får vänta 2 månader tills det tickar in några pengar. Jag minns jag var arbetslös 3-4 dagar i slutet av 90-talet, rätt segt att gå arbetslös.

Så jag tänkte starta en glassfabrik, jag gick och köpte mig en glassmaskin idag, ska nu testa att göra världens bästa glass. Har aldrig gjort glass förr men det kommer gå bara fint. Jag har ordnat en återförsäljare redan :) om jag klarar av att göra bra glass vill säga, men jag ska enbart använda äkta råvaror, inga pulverglassar här inte.

Detta är då min plan, fördelen med Norge är att man kan starta precis vad man vill, finns så få aktörer på marknaden vilket kan gynna nystartade företag. Jag ska ha fokus på lokala råvaror vilket kommer vara mitt signum.

Utloggad Socialgrupp III

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 96
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #25 skrivet: tisdag 26, mars 2013, 13:37:08 »
Avundsjuk blir jag..
Önskar dig all lycka i detta projekt.

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #26 skrivet: måndag 29, april 2013, 12:05:48 »
Köpte en liten glassmaskin för att testa, smaka bara gott  ;D Nu har jag beställt hem en mjukglassmaskin, vad vore livet utan mjukglass. Hittade en begagnad för 18000 kr, dyra maskiner. Men gott ska det bli, om jag klarar av att göra smeten vill säga. Jag får experimentera lite så går det nog bra.

Livet som arbetslös är rätt okej, 892 Norska riksdaler om dagen i ersättning, då har jag långt ifrån maxbelopp. Man överlever ju iallafall. Tur man inte är i sverige, vad är max där, 700 kr? 

Får jag till världens godaste mjukglass vilket jag vet att jag gör så är allt klart med en som ska sälja, en mycket populär cafeteria, dock saknar de glass.

Utloggad Tudor

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 79
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #27 skrivet: måndag 29, april 2013, 12:22:10 »
Jäkla häftigt att säga upp sig och börja experimentera med perfekta glass-receptet!

Vet inte om du fått något i Sverige då du sa upp dig. Det blir väl inga pengar om man säger upp sig själv? (borde förstås inte uttala mig då jag inte vet - och inte kollar upp).

Hursomhelst, får instämma i lycka till-önskningarna!
Förresten är det inte omöjligt att ett silvermynt blir värt mer än 300:- en vacker dag!

Utloggad silverfisken

• Guldmedlem
« Svar #28 skrivet: måndag 29, april 2013, 14:24:43 »
Säger man upp sig så är det strafftid här i Norge, likaså i sverige. Har inte koll på i sverige om det är 2 eller 3 månader. Man ska alltid ha en pengabuffert så att man klarar sig ett halvår/år utan inkomst..Livet blir så mycket enklare då.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Kul! by sff123
Idag kl. 17:56

(Köpes) Europeiska junk silver mynt (Frankrike, Spanien, Tyskland m.m) by losecontrol
Idag kl. 17:19

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by Sarek
Igår kl. 19:20

Godkväll by toblov
Igår kl. 14:32

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by august
onsdag 08, juli 2020, 22:50:20

Falska mynt på tradera? by Power2008
onsdag 08, juli 2020, 10:27:15

Jag Lotta är ny här by Au
onsdag 08, juli 2020, 10:18:30

ny (le_sand) by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:34:46

Bara saklig investering, ska absolut inte få habegär efter sällsynta mynt... ;-) by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:34:20

Ohoj! by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:34:06

The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit. by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:33:52

Ny Medlem med många planer by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:33:37

Ny på forumet by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:32:55

Ny(mrs.sunshine) by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:32:32

Inledande hej. (Nalliwer) by vonswartz
onsdag 08, juli 2020, 00:32:09