Författare Ämne: Köpa koppartackor - Köpa kopparmynt online.  (läst 11464 gånger)

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
Köpa koppartackor - Köpa kopparmynt online.
« skrivet: tisdag 19, juli 2011, 17:49:55 »
Hej.

Jag har lite bråttom men ville i vilket fall meddela att vi har inlett ett samarbete med Koppargruvan (USA), alltså Coppercave för dom som är intresserade av att köpa koppartackor & kopparmynt.

Coppercave ägs och drivs av Nate Boyer, som är en riktigt hyvens och trevlig kille som jag har gjort affärer med i flera år då jag som nämnts har samlat på koppar själv och sålt MASSOR på Tradera.

För dom som är intresserade så är det bara att klicka på länken nedan och kolla in vad Nate har i lager.

www.coppercave.com

Priserna jämfört med den Svenska varianten Koppargruvan samt Tradera är riktigt billiga.

Coppercave säljer också silver och guld, dock utav det lite mer ovanliga och lite mer sällsynta slaget.

Kom ihåg att varor från USA beläggs med tull om värdet på paketet överstiger $40.

Och här kommer ett litet tips för dom som tänker beställa koppar, håll ordern under $40 och beställ flera gånger istället.

Ett kostnadsexempel.

1 x 1 kilos koppartacka: $20.95
1 x 1 pound koppartacka: $9.75
Frakt: $13.95

Totalt för ordern ovan $44.65 x 6,51:- = 290:- svenska kronor, jämför gärna det med kilostackorna som går på Tradera för 500:- :)

Lägger man sen större ordrar i ett och samma svep så tillkommer ju som sagt 25% tull men det blir ändå superbilligt, hur man än vänder och vrider på det om man jämför med allt annat på Svensk mark.

Om någon har frågor så är det bara att fråga på här i tråden.
« Senast ändrad: torsdag 07, juni 2012, 21:26:38 av MrLibertad »

Utloggad cap380

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 38
  • Affärsomdömen: 5
Köpa koppartackor & kopparmynt online.
« Svar #1 skrivet: tisdag 19, juli 2011, 21:03:28 »
Tack för tipset, hur lätt/svårsålt är koppar i sig, och hur mycket brukar priset röra sig?

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #2 skrivet: tisdag 19, juli 2011, 23:16:19 »
Ja, nu har jag inte sålt på ett tag men dom tackor och mynt som kommer upp på Tradera köps upp och för det mesta till bra priser.

Priset hos Coppercave har inte rört sig någonting på 1 år, däremot så har man fått mer eller mindre bra betalt på Tradera, det är lite svårt att säga.

Auktionsrekordet är 890:- för en 1 kilos tacka men den gången var det extrem budgivning.

Utloggad Silverskog

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 37
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #3 skrivet: söndag 24, juli 2011, 03:02:00 »
Jag har aldrig köpt eller sålt koppar och har därför inte örnkoll på den marknaden. (Silvermarknaden är min hemvist.) Men jag har ofta förvånats över prisnivån på koppartackor på exempelvis Tradera. Skulle någon vis själ kunna förklara för mig varför koppartackorna ibland kan gå för 5-10 gånger världsmarknadspriset på koppar. Okunniga köpare eller finns det någon annan förklaring?

/ Silverskog

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #4 skrivet: söndag 24, juli 2011, 10:33:20 »
Citat från: Silverskog
Jag har aldrig köpt eller sålt koppar och har därför inte örnkoll på den marknaden. (Silvermarknaden är min hemvist.) Men jag har ofta förvånats över prisnivån på koppartackor på exempelvis Tradera. Skulle någon vis själ kunna förklara för mig varför koppartackorna ibland kan gå för 5-10 gånger världsmarknadspriset på koppar. Okunniga köpare eller finns det någon annan förklaring?

/ Silverskog

MrLibertad kan antagligen bäst svara på den frågan då han sålt på Tradera. Jag tror dock att det är okunnighet som är den största faktorn. Få är antagligen medvetna om kopparpriset pga litet kommersiellt utbud i Sverige = svårt att jämföra priser. Koppar handlas dessutom på marknaderna i enheter om ton, vilket ytterligare gör det lite krångligt att beräkna priset per gram eller kilo.

Ett litet utbud av mynt och tackor kan dessutom öka \"vill-ha-faktorn\" hos traderaköparna :)

Utloggad MrLibertad

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #5 skrivet: söndag 24, juli 2011, 11:14:58 »
Den största anledningen, tror jag, är att det inte har funnits allt för mycket koppartackor att få tag på i Sverige helt enkelt.

När jag började sälja så hade jag sett några enstacka 1 oz tackor och när jag då började importera hem 1 kilos tackor så blev det helt enkelt ett intresse för dessa, folk började samla och ville ha olika motiv, årgångar osv vilket ofta trissade upp budgivningen.

Det fanns/finns helt enkelt en efterfrågan, det är nog det bästa svaret jag kan ge.

Utloggad Silverskog

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 37
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #6 skrivet: söndag 24, juli 2011, 12:08:42 »
Tack för svar!

Jag frågade två måttligt metallintresserade vänner över lunchen om prisnivån på guld, silver och koppar. Båda levererade prispallen guld - koppar - silver. De uppfattade kopparpriset som högt pga de breda mediernas rapportering om uppsvinget av kopparstölder i exempelvis kablar. De hade tydligen missat Dagens industris notiser om den goda utvecklingen på guld och silver.  ;)

Utloggad Silverräven

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
« Svar #7 skrivet: söndag 24, juli 2011, 13:21:00 »
Både guld och koppar brukar få stora rubriker när priserna är höga, silver skrivs det mindre om. Det är just det som är det är bra för oss som gillar silver - att ha möjligheten att satsa på en råvara innan medelsvensson fått upp ögonen (och innan en bubbla vuxit till sig).

Välkommen till forumet förresten, presentera dig gärna i avdelningen \"välkommen nya medlemmar\" :)

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 18:09

Irankriget by gbz
onsdag 06, maj 2026, 22:08:32

Säljes Libertads- 1 oz silver Spotpris by Rixen82
måndag 04, maj 2026, 00:06:04

Goldsilver.be by AlbrechtDurer