Författare Ämne: Corona, inte ölen  (läst 180691 gånger)

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 647
  • Affärsomdömen: 6
SV: Corona, inte ölen
« Svar #525 skrivet: lördag 19, juni 2021, 20:59:17 »
Wow, Jessica Rose, vilken fantastisk kvinna !
Det här är såååå värt att lyssna på :

https://newsvoice.se/2021/06/dr-jessica-rose-the-harms-of-covid-vaccines-may-be-monumental/

Egentligen har jag tröttnat på alla dina utlagda "långfilmer" om kritik av "vaccinvurmare" men jag tog mig faktiskt tid att lyssna igenom intervjun med Jessica Rose idag.

Vad är det hon säger ?
1) Jag kan lite grann av allting! Jaha, då är hon väl som de flesta av oss.
2)Vi vet inte om virus är levande! Då tillhör hon en liten minoritet.
3) Hon påstår att VARS är väldigt opålitligt. Jag kan på lika lösa boliner påstå motsatsen. Vem litar på henne? Vem litar på mig ?
4) Hon blandar ihop bieffekter med allvarliga bieffekter.
5) Hon gör egna klassificeringar av immunologiska sidoeffekter. Hon till och med säger att ingen annan har hört talas om dom eftersom de är hennes egna.
6) Hon säger at mRNA-vaccinerna skapar massor av problem utan någon som helst trovärdig redogörelse för på vilket sätt detta sker eller hänvisning till någon studie. Jag kan påstå motsatsen och är förmodligen lika trovärdig.
7) Antal fall av bieffekter ökar exponentiellt. Var kan man kontrollera detta ?
8)Hon hänvisar till "THE HARVARD PILGRIM STUDY" och påstår att siffrorna från VARS borde multipliceras med 100. I rapporten står det " I question the soundness of the extrapolation that some are making from this study onto the COVID vaccine AE situation"
9) Hon påstår att unga och friska inte påverkas av corona. Detta tror jag vem som helst kan konstatera är en osanning. Jag känner flera vänner som varit fullt friska och som drabbats av långtidskovid. Bl.a. min dotter som efter 1 år inte har varken smak eller luktsinne. Min revisor ca. 40 år klarar knappt att sköta sitt jobb p.g.a. trötthet och huvudvärk. Min hyresvärd har drabbats 2 ggr. och har samma symtom som revisorn.
10) Hon säger ideligen att vi kan prata om ditten och datten vilket inte händer som att det skulle öka hennes kredibilitet.
11) Det antyds att mRNA-vaccin skulle förändra människors DNA vilket är rena falsarierna som det är ganska lätt att ta reda på. https://phys.org/news/2020-01-rna-effect-dna.html
12) I mitten har hon en lång utläggning om hur immunförsvaret fungerar. Jag måste säga att det var den rörigaste beskrivningen jag någonsin hört. Jag blev då inte klokare men det var nog inte meningen.
13) Hon påstår att mRNA-vaccin orsakar infertilitet. Detta är inte sant.
https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-syncytin-idUSKBN2A42S7
"The claims that these mRNA vaccines will cause the immune system to attack syncytin-1 are unfounded. Syncytin-1 is not contained in the SARS-CoV-2 spike protein and the SARS-CoV-2 spike protein and syncytin-1 are not very similar"
14) Hon påstår att mRNA-vaccin orsakar missfall. 34 falla har rapporterats efter att blivande modern fått vaccin. Det är möjligt att man ska vänta med att vaccinera gravida. Man måste också fråga sig hur utfallet för gravida med covid-19 infektion varit. Detta diskuteras över huvud taget inte. Detta är inte seriöst.
15) Hon påstår att massor av barn i Israel dör efter vaccinering. Var finner hon dessa data ?

Jag kommer inte att göra ytterligare analyser av de filmer du hänvisar till. Det får någon annan här på forumet göra om de är intresserade. Den här videon är ett sammelsurium av lösa tyckanden och påståenden utan några som helst vetenskapliga hänvisningar eller referenser.
Jessica vecklar in sig i obegripliga resonemang som endast verkar syfta till att ge ett sken av att hon vet vad hon talar om samtidigt som det skall verka obegripligt för lyssnarna så att det är bäst att de litar på vad hon säger samtidigt som hon  emellanåt säger att hon inte vet.
Det är den vanliga retoriken där man väver in en del sanningar i de villfarelser man vill förmedla.
« Senast ändrad: lördag 19, juni 2021, 21:07:42 av hasse_A »

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 434
  • Affärsomdömen: 38
« Svar #526 skrivet: söndag 20, juni 2021, 16:20:58 »
Ni som är oroliga för mRNA-vaccin borde kolla på min favvo Dr. John Campbell

https://www.youtube.com/watch?v=smm_ZvJqJk4

Noterar att du inte längre länkar till din favvo, Dr John Campbell.

Är det kanske för att nuförtiden blivit en äkta "foliehatt", d.v.s. en Ivermectin förespråkare ?
I princip alla hans senare videor är rena rama Ivermectin propagandan, och han ställer sig hela tiden frågan :
- Varför pratas det inte om Ivermectin i media ?

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3328
  • Affärsomdömen: 133
« Svar #527 skrivet: söndag 20, juni 2021, 18:22:18 »
Wow, Jessica Rose, vilken fantastisk kvinna !
Det här är såååå värt att lyssna på :

https://newsvoice.se/2021/06/dr-jessica-rose-the-harms-of-covid-vaccines-may-be-monumental/

När en vuxen medelålders kvinna sitter och slänger med håret ska man alltid vara misstänksam.  :)

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 987
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #528 skrivet: fredag 08, oktober 2021, 12:10:22 »
Tvål kan förstöra virus som finns på dina händer på 20 sekunder. Gör så här:

Blöt dina händer

Tvåla sedan in dem och gnugga dem i 20 sekunder.

Skölj sedan av dem med vatten.

Och detta känner ju alla till!!

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

PAUS : Säljes 1 oz Krugerrand BU guldmynt i fint skick. (bilder) by TheHun
Idag kl. 08:55

Guldström söker investerare, processa krossad malm från 1800'tals guld gruva. by RuttenFisk
Idag kl. 03:24

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by toblov
Igår kl. 18:22

Nygammal medlem by Strokur
Igår kl. 09:46

SilverWars.org Kampen om det fysiska silvret! by gbz
Igår kl. 09:33

Hur stora guld mynt och tackor har ni i era stackar? by RemusTh
söndag 09, februari 2025, 14:50:48

Säljes Silver Somalia Elefanter, kilotacka Johnson Matthey + blandat by Coltrane
söndag 09, februari 2025, 06:27:51

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by Stacker
lördag 08, februari 2025, 22:07:18

[Sålt] 25st 5kr 1935 *pb* by JL_GBG
fredag 07, februari 2025, 09:29:12

Köpes : 40 francs guldmynt by zodiac
fredag 07, februari 2025, 08:55:30

[Säljes] 1kg silvertacka (modell chokladkaka*) pb by Grimi
fredag 07, februari 2025, 07:28:09

[SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor!+Lunar 2025 by Fantom
torsdag 06, februari 2025, 00:57:18

Bilder på silver. by Fantom
torsdag 06, februari 2025, 00:52:11

Går guldpriset upp eller är det fiat som går ner? by august
onsdag 05, februari 2025, 11:16:40

Fysiskt guld har börjat tryta hos Bank of England. by JohanB
måndag 03, februari 2025, 14:47:34