Författare Ämne: 1 oz 2017 Republic of Chad Deathstalker Scorpion Guldmynt  (läst 3627 gånger)

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 0
1 oz 2017 Republic of Chad Deathstalker Scorpion Guldmynt
« skrivet: torsdag 25, mars 2021, 21:18:57 »
Hej,

Mitt första inlägg trots att jag registrerat kontot för närmare sex år sedan. Förhoppningsvis begår jag inte allt för många misstag och får be om ursäkt på förhand om så är fallet - har läst och försökt tagit till mig reglerna.

Jag är på jakt efter ovan nämnda mynt, nämligen 1 oz 2017 Republic of Chad Deathstalker Scorpion Guldmynt. Jag har försökt leta på de vanligaste seriösa sidorna vilka säljer guldmynt men inte riktigt hittat detta mynt någonstans, samma med tradera. Tänkte därför fråga Er proffs här på sidan hur Ni skulle gjort för att köpa detta mynt? Har sett det finns på sidor så som Scottsdalemint (amerikans sida: https://www.scottsdalemint.com/product/2017-republic-of-chad-deathstalker-scorpion-1-oz-gold-coin/) och någon enstaka fler.

Har ni erfarenhet av att beställa guldmynt från USA, har försökt förkovra mig i tullavgift och moms men inte riktigt helt förstått vad som gäller. Skall jag räkna med 0-20% extra avgift på inköpsvärde, låter det rimligt? Vad kan fraktkostnad för detta mynt tänkas bli?

Anses detta vara ett relativt ovanligt mynt? Anledningen till varför jag just önskar köpa just detta mynt är pga jag har två barnbarn, den ena är född i stjärntecknet oxe (maj) och har till denne köpt 1 oz Australisk Lunar Oxens år 2021 som gåva. Kändes därför lite extra roligt att få ge mitt andra barnbarn som är skorpion (född i november) ett guldmynt med samma resonemang, nämligen skorpionen.

Hur hade Ni betett er i mitt fall? Någon vänlig med erfarenhet av dylika köp långväga eller någon som har möjlighet berätta vart detta mynt finns att köpa på närmare håll?

Stort tack på förhand!
« Senast ändrad: torsdag 25, mars 2021, 21:26:02 av Iamjustme »

Inloggad Nils

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 319
  • Affärsomdömen: 39
SV: 1 oz 2017 Republic of Chad Deathstalker Scorpion Guldmynt
« Svar #1 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 21:22:49 »
Då får jag hälsa dig välkommen, även fast du varit med ett tag!

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 21:25:08 »
Då får jag hälsa dig välkommen, även fast du varit med ett tag!

Tack Nils!

Inloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1857
  • Affärsomdömen: 25
  • Medlem #100
« Svar #3 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 22:09:26 »
Jag är på jakt efter ovan nämnda mynt, nämligen 1 oz 2017 Republic of Chad Deathstalker Scorpion Guldmynt. Jag har försökt leta på de vanligaste seriösa sidorna vilka säljer guldmynt men inte riktigt hittat detta mynt någonstans, samma med tradera.

Jag kollade på ditt skorpionmynt på nätet
2017 Republic of Chad 1 oz Gold Deathstalker Scorpion

och kom till en annan sajt än din, där myntet med samma betäckning såg helt annorlunda ut - och snyggare.

Du kan se det på sajten American Heritage Bullion

Edit: Jag ser det nu när jag tittar på mynten igen att det är precis samma mynt. Att de ser så olika ut beror bara på att mytet speglar sig på ett annat sätt i bilden på din sajt.
« Senast ändrad: torsdag 25, mars 2021, 22:17:06 av Sarek »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3038
  • Affärsomdömen: 124
« Svar #4 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 22:10:35 »
Välkommen i gänget!

Inloggad amadeus

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #5 skrivet: torsdag 25, mars 2021, 22:18:08 »
580US$ prisskillnad mellan Scottsdalemint och American Heritage Bullion...

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: måndag 13, december 2021, 19:20:50 »
Hej igen! Då det tyvärr inte inkom några tips vilka ledde till köp och de Amerikanska sidor som nämndes krävde beställning om minst 10 st kommer nu en ny förfrågan på samma tema, nämligen:

1 oz Gold 2022 Australien Most Dangerous Desert Scorpion

Detta torde vara enklare iom nytt mynt. Har försökt skriva till Tavex och de kunde tyvärr ej hjälpa. Har hittat sidan "SilverGoldBull", vilka finns på svenska, men troligtvis bara översatt sida. Någon med erfarenhet från dem?

Någon som kan tänkas peka mig i rätt riktning vad gäller 2022 Australien Most Dangerous Desert Scorpion 1oz i guld?

Tack på förhand!

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
« Svar #8 skrivet: måndag 13, december 2021, 19:43:25 »
Uppmärksammade detta. Har dock aldrig köpt guldmynt via "postorder" och när jag tittade på ovan nämnda sida fanns där en del kritik också (antar detta inte är unikt, att några få kunder blir missnöjda).

Har du själv erfarenhet av sidan eller att köpa online från annat land?

Tack på förhand.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #9 skrivet: måndag 13, december 2021, 19:48:59 »
Jag har mycket erfarenhet av att handla från GS.be och det är sällan något strul.

Inloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1857
  • Affärsomdömen: 25
  • Medlem #100
« Svar #10 skrivet: måndag 13, december 2021, 20:26:20 »
Någon som kan tänkas peka mig i rätt riktning vad gäller 2022 Australien Most Dangerous Desert Scorpion 1oz i guld?
Ifall det är motivet "Australien Most Dangerous Desert Scorpion" som intresserar dig så finns motsvarande 1 oz mynt i silver hos
Aurinum.de
och då blir det förstås mycket billigare...

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
« Svar #11 skrivet: måndag 13, december 2021, 21:01:06 »
Jag har mycket erfarenhet av att handla från GS.be och det är sällan något strul.

Tack för svar! Då kommer jag högst troligt beställa ett där. Ännu en fråga, hur ser avgifter kring detta ut? Ungefär hur stora kostnader kan adderas förutom just guldmynt och frakt? Inga öht? Hur lång brukar leveranstid vara?

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
« Svar #12 skrivet: måndag 13, december 2021, 21:02:35 »
Ifall det är motivet "Australien Most Dangerous Desert Scorpion" som intresserar dig så finns motsvarande 1 oz mynt i silver hos
Aurinum.de
och då blir det förstås mycket billigare...

Tack för svar! Önskar köpa just guldmyntet och ej silver. Såklart på enklast, smidigast och billigast möjliga vis.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #13 skrivet: måndag 13, december 2021, 21:20:10 »

Tack för svar! Då kommer jag högst troligt beställa ett där. Ännu en fråga, hur ser avgifter kring detta ut? Ungefär hur stora kostnader kan adderas förutom just guldmynt och frakt? Inga öht? Hur lång brukar leveranstid vara?

Ingen kostnad utöver mynt och frakt. Leveranstid mindre än 10 dgr

Utloggad Iamjustme

• Medlem
  • *
« Svar #14 skrivet: måndag 13, december 2021, 22:55:18 »

Ingen kostnad utöver mynt och frakt. Leveranstid mindre än 10 dgr

Blir ju lite osäker när jag läser reviews här t.ex: https://www.trustpilot.com/review/goldsilver.be

Men det är alltså inget en behöver oroa sig för? Hamnar myntet för utlämning via "DHL - FEDEX INTERNATIONAL / FOX EXPRESS IN BELGIUM - SHIP this order only IMMEDIATLY AFTER RECEIPT OF PAYMENT ." eller hur fungerar leveranser?

Ursäkta för många frågor, men vill gärna få allt rätt då jag ev tänkt beställa flertalet guldmynt. Tack på förhand!

Mvh

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Intressant dokumentär serie på SVT Play - Guldfeber by Sarek
Idag kl. 12:56

Säljes Heraus 250g guldtacka by Sarek
Idag kl. 12:43

Säljes: guld! by Micromax
Idag kl. 11:24

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by maggan
Igår kl. 17:31

Diskussion om Bitcoin by Tole