Författare Ämne: Var beställa guld/silver?  (läst 3981 gånger)

Utloggad Silvergirl

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Affärsomdömen: 0
SV: Var beställa guld/silver?
« Svar #15 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 16:01:05 »
Inga problem, det gick jättebra! Jag fick fina mynt och lite annat. Det enda jag blev förvånad över var att det levererades till ombud, jag hade tolkat det som att jag skulle få leveransen direkt hem. Kändes sådär att vandra hem med såpass mycket värde i väskan, men det gick bra det också.

Hur gick det att beställa från auragentum.se? Funderar på att köpa lite guld från dem.

Inloggad AndrewJackson72

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 165
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #16 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 16:05:04 »
Jag hade samma problem, när man spårat paketet står det endast direkt leverans, men det levererades till ombud, otrevligt faktiskt.

Utloggad Truthster

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 71
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #17 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 16:16:15 »
Det enda jag blev förvånad över var att det levererades till ombud, jag hade tolkat det som att jag skulle få leveransen direkt hem.

Det beror på vilken form av försändelse de har betalat för och om det är Deutsche Post eller DHL de skickar med. Även om båda företagen är i samma koncern är produkterna olika och de använder inte alltid samma fraktflöde.

Inloggad Argent007

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 24
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #18 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 16:27:56 »
Jag hade samma problem, när man spårat paketet står det endast direkt leverans, men det levererades till ombud, otrevligt faktiskt.
Samma även för mig. Fick just min första beställning jag gjort hos Auragentum.de levererad. Och det är såklart skickat med UPS, världens sämsta bolag när det gäller att leverera till privatperson (iaf i Stockholm). Fick SMS om att det var levererat och fick såklart panik eftersom jag inte fått nån leverans. När jag spårade försändelsen stod det att de försökt leverera till min adress, vilket de såklart inte gjort. Sedan dök det upp en ny post att det var levererat till ombud. Trots att det stod "Endast direktleverans" på paketet.

Inloggad AndrewJackson72

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 165
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #19 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 17:01:30 »
Ja det stog även så för mig, att det hade blivit levererat, till ett apotek. Men när jag kollat in på detaljer står det att dem har försökt leverera fast "mottagaren har inte varit hemma" eller något liknande och sedan "vi ska försöka igen imorgon". Jag får ju panik, ringer upp UPS och dem säger "vi har ingen aning", jag tog mig till mitt ombud och gav upp ID, så hade dem paketet. Väldigt dålig service & system, aldrig igen.

Inloggad Argent007

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 24
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #20 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 17:18:15 »
Ja det stog även så för mig, att det hade blivit levererat, till ett apotek. Men när jag kollat in på detaljer står det att dem har försökt leverera fast "mottagaren har inte varit hemma" eller något liknande och sedan "vi ska försöka igen imorgon". Jag får ju panik, ringer upp UPS och dem säger "vi har ingen aning", jag tog mig till mitt ombud och gav upp ID, så hade dem paketet. Väldigt dålig service & system, aldrig igen.
Exakt så för mig också :D
Inklusive detaljen om Apotek! Väldig märkligt.

Inloggad Philip

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 59
  • Affärsomdömen: 10
« Svar #21 skrivet: torsdag 06, januari 2022, 17:53:51 »
Det är hopplöst att sitta hemma och vänta på ett paket som aldrig kommer så jag ändrar alltid till närmsta utlämningsställe. För några årsen var det bättre då blev man uppringd en timme före leverans.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Intressant dokumentär serie på SVT Play - Guldfeber by Sarek
Idag kl. 12:58

Säljes Heraus 250g guldtacka by Sarek
Idag kl. 12:43

Säljes: guld! by Micromax
Idag kl. 11:24

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by maggan
Igår kl. 17:31

Diskussion om Bitcoin by Tole
Igår kl. 16:46