Författare Ämne: Kryptovalutor  (läst 46043 gånger)

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 90
  • Affärsomdömen: 0
Kryptovalutor
« skrivet: fredag 05, februari 2021, 17:23:04 »
Har inte sett någon prata om kryptovalutor härinne, vilket i mångt och mycket går hand i hand med ädelmetaller. Om det är någon som investerar i krypto, så dela gärna med er. Jag har jobbat i branschen och investerat i krypto sedan 2016.

Jag har både en investeringsportfolio med 3-4 års livslängd och tradar krypto näst intill dagligen. Från maj 2018 till maj 2020 har jag ackumulerat Bitcoin, Ethereum, Cardano, ChainLink och några till, och kan ju lugnt säga att de senaste månaderna har varit livsförändrande.

Har den senaste veckan inhandlat mina första ädelmetaller. Det blev ungefär fyra ggr så mycket än vad jag hade tänkt mig första veckan. Kul det här, ju. Mina mynt är så vackra. :)

Inloggad Bosse68

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1188
  • Affärsomdömen: 98
SV: Kryptovalutor
« Svar #1 skrivet: fredag 05, februari 2021, 17:59:52 »
Hejsan,

Gör gärna en sökning på bitcoin
Det finns flere trådar om cryptovalutor

/Bosse

Utloggad Tyr

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 987
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #2 skrivet: fredag 05, februari 2021, 20:01:52 »
Har inte sett någon prata om kryptovalutor härinne, vilket i mångt och mycket går hand i hand med ädelmetaller.

Här har du en lång tråd om Bitcoin _ Diskussion om Bitcoin

Den har legat nere sedan 14:e januari. Det går i vågor med skrivandet i bland.

Utloggad Destabilized

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 36
  • Affärsomdömen: 40
« Svar #3 skrivet: fredag 05, februari 2021, 21:01:12 »
Håller med om att det är trevligt med både guld, silver och kryptovalutor :)
Här på forumet finns det både köpare och säljare som byter krypto mot ädelmetaller.

Jag har upptäckt att acceptansen för krypto är större i denna branschen än t.ex. bland hantverkare.

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #4 skrivet: fredag 05, februari 2021, 21:52:33 »
Tackar. Jag ska ge mig in i BTC tråden och härja lite då.

Inloggad Stacker

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 260
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #5 skrivet: lördag 06, februari 2021, 18:14:03 »
Roark, vad säger du om Dogecoin? Jag vet inte vad jag ska tro.... Musk hypear den. Den handlas väl runt 50-öringen? Gene Simmons, f.d. rockstjärna i KISS tvittrade idag att han köper Doge för sexsiffrigt antal dollar. Jag har just läst Ace Frehleys memoarer, han var också med i KISS, och hans omdöme om Simmons är att han är besatt av pengar och allt han gör handlar om pengar, business och vinst. Kort sagt, Simmons ekonomiska rådgivare måste gjort en tung analys av Doge och sett att det är på väg upp.

Det är ett himla liv kring Doge på sociala medier. Var tar det här vägen egentligen? Kanske man borde shoppa loss lite här!

« Senast ändrad: lördag 06, februari 2021, 18:20:32 av Stacker »

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #6 skrivet: lördag 06, februari 2021, 18:55:13 »
Dogecoin är en meme coin. :) Den har inget användningsområde och ingen aktiv development. Finns en bra sammanfattning här:

https://www.youtube.com/watch?v=1Dw8Xf6Bh-M&t=446s

I kryptovärlden så är den källan till mycket underhållning. Ang Musk, så hypar han den på Twitter för att det är kul. Han har ganska sjuk humor. Han har gjort det flera gånger. Ang Simmons så har jag sett att han också hypar den, men jag tror att det har mer att göra med något slags internskämt med Musk eller liknande än en seriös analys.

Så, i korthet så är Doge ett ickeprojekt, men många av oss i krypto köper lite Dogecoin när den är låg och när den pumpar så anses det vara start på altcoin season, en beskriving av när BTC har ökat i värde och droppar lite eller konsoliderar och ger altcoins en möjlighet att komma ikapp.

Ang att investera i Dogecoin, så är det något jag skulle göra när den är låg, inte hög, och endast med en väldigt liten summa för skojs skull. Det är ingen seriös investering för tillfället då det inte finns någon aktiv development bakom den.

Betyder det att den inte kan öka drastiskt i värde? Nej, men att investera i en meme valuta seriöst är nog inget att rekommendera, men för all del, släng in en gamblingpeng och se vad som händer.

Utloggad kristensson

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
« Svar #7 skrivet: måndag 08, februari 2021, 13:53:38 »
Dogecoin ska in på Flare network och kan då tänkas få utilites, så då kanske den får en mening

Den skapades ju bara som ett skämt.

Utloggad TraderRoark

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #8 skrivet: måndag 08, februari 2021, 13:59:49 »
Dogecoin ska in på Flare network och kan då tänkas få utilites, så då kanske den får en mening

Den skapades ju bara som ett skämt.

Möjligt, men det finns hundratals bättre trading- och investeringsobjekt i kryptomarknaden om man vill in där. Dogecoin vid all time high är inte något man slänger in pengar i.

Utloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 394
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #9 skrivet: måndag 08, februari 2021, 19:08:57 »
Dogecoin är inte till för investering då den har en avsiktligt inbyggd inflation, men är väldigt bra mikrotransaktioner och donationer. Såg även att det finns exempelvis onlinebetting som använder dogecoin som valbar valuta. Alltså att man bettar även i dogecoin, det växlar inte över till fiat ens. Och det är väl bara en 5-6 krypton som har den typen av möjligheter. Så visst finns det utilities, skulle nog säga att dogecoin lustigt nog är ett av de krypton som används mest i praktiken. 1 doge räcker gott och väl i transaktionsavgift vid överföringar. Sedan har den fördelen att det finns en riktig core wallet, det är det långt ifrån alla krypton som har. Jag tycker inte varenda coin måste vara ett spekulationsobjekt för att ha existensberättigande, det finns det mängder av ändå. Det jag inte gillar med den är att den inte vidareutvecklas alls. Sedan har den väl ingen teknisk fördel framför Litecoin som den är nära besläktad med, särskilt inte efter att litecoin fick segwit implementerat.
« Senast ändrad: måndag 08, februari 2021, 19:15:33 av glimbert »

Utloggad Carambola

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 178
  • Affärsomdömen: 34
« Svar #10 skrivet: lördag 01, maj 2021, 22:45:32 »
Nu går det bra för den näst största kryptovalutan Ethereum. Samtidigt snackas det om någon Ethereum 2.0? Någon tanke om Eths framtid som investering i det lite längre perspektivet?

Utloggad AndrewJackson72

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 329
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #11 skrivet: lördag 01, maj 2021, 23:34:40 »
Nu går det bra för den näst största kryptovalutan Ethereum. Samtidigt snackas det om någon Ethereum 2.0? Någon tanke om Eths framtid som investering i det lite längre perspektivet?

Jag har en bra känsla på Ethereum, har hört om den många gånger tidigare, sedan stötte jag på denna video: https://www.youtube.com/watch?v=EppyKU7CTgU. Har även hört om att bitcoin skapades av CIA, vad vet man, kanske, kanske inte. Men jag kommer definitivt investera i båda, mer i ETH

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1961
  • Affärsomdömen: 215
« Svar #12 skrivet: söndag 02, maj 2021, 09:46:21 »
Håll ett öga på BSV. De skulle kunna skriva om hela spelplanen...

Utloggad Carambola

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 178
  • Affärsomdömen: 34
« Svar #13 skrivet: söndag 02, maj 2021, 11:08:15 »

Spännande.
Verkar i nuläget lite krångligt att handla med? Finns inte att handla med vare sig på etoro eller bitstamp och heller inte på coinbase tror jag?

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1961
  • Affärsomdömen: 215
« Svar #14 skrivet: söndag 02, maj 2021, 13:55:57 »

Spännande.
Verkar i nuläget lite krångligt att handla med? Finns inte att handla med vare sig på etoro eller bitstamp och heller inte på coinbase tror jag?

Jag brukar växla BTC-BSV på CoinEx. Och växlar till BTC-USD, USD-BTC på Bitstamp.

/H

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

silvermynt köpes by Loka89
lördag 11, januari 2025, 20:36:37

Oseriösa säljare på Tradera. by JohanB
lördag 11, januari 2025, 10:52:49

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by glimbert
fredag 10, januari 2025, 21:11:59

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by Krippa
torsdag 09, januari 2025, 22:45:17

Köpes: Kookaburra silver 1 oz 2023 + 2024 by Frederyck
torsdag 09, januari 2025, 10:23:31

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by JL_GBG
torsdag 09, januari 2025, 10:06:41

Bad jokes. by Tyr
tisdag 07, januari 2025, 20:16:36

Ny medlem! by toblov
tisdag 07, januari 2025, 16:59:39

Ny medlem by toblov
tisdag 07, januari 2025, 16:59:20

Ny medlem StackingNick by zodiac
tisdag 07, januari 2025, 16:19:08

Historien om Oscar II guldmynten, samt en del personliga reflektioner by RemusTh
söndag 05, januari 2025, 13:55:37

GOTT NYTT ÅR by DEScypher
fredag 03, januari 2025, 16:11:15

Säljes silver kilotacka, Johnson Matthey präglad. by Coltrane
torsdag 02, januari 2025, 09:51:30

Guldström söker investerare, processa krossad malm från 1800'tals guld gruva. by Tyr
lördag 28, december 2024, 19:26:19

Toleranzia. Ett svenskt läkemedelsbolag. by gbz
fredag 27, december 2024, 00:06:36