Jag är lite nyfiken på:
Betala aldrig med Swish
Varför inte?
Då ser du ju direkt vem mottagaren är, det gör du inte på samma sätt med banköverföring
Du har helt rätt Morgan! Swish är en av de absolut mest användbara betalningsmetoderna. Smidigt och du får snabbt reda på vem du betalar till. Jag använder den gärna den här betalningsmetoden i andra sammanhang. Allt handlar egentligen om riskaptit.
Vaför vill jag inte använda Swish på Tradera? Jo, eftersom betalningen går iväg direkt till mottagaren så är det en ganska stor risk att pengarna används direkt och förvinner, samt att de inte går att få tillbaka.
Din poäng om att man ser vem betalningmottagern är köper jag. Tyvärr så kan det vara så att även om jag får reda på vem som är betalningsmottagare så finns det tyvärr alltid personer som inte bryr sig utan hellre blir polisanmälda och använder pengarna direkt.
Om jag betalar med andra betalningsmetoder på Tradera, t.ex. Paypal så kommer jag bli ersatt i händelse av bedrägeri, vilket jag inte kommer att bli i händelse av betalning med Swish. Vilket är rätt bra argument för mig, om jag har förstått Traderas ersättningsvilllkor rätt? Ni får gärna rätta mig om jag har fel om detta?

DEScypher