Om någon är intresserad av att investera i en kommande multibagger (?), sätt er gärna in i
Novo Resources och senaste händelsen kring detta bolag.
Man har i dagarna nämligen köpt en hel befintlig produktionsanläggning endast 10 km från ett av deras projekt kallat Beatons Creek.
Detta medför att de redan i Q1 2021 blir ett producerande bolag !
Novo är mycket annorlunda från andra guldbolag, det ska sägas direkt.
Deras projekt innehåller inte en hel malmkropp som alla andra guldbolag, utan här handlar det om enorma arealer där marken innehåller guldnuggets i olika storlekar.
Det kallas för Conglomerate Gold, jag ska inte ge mig in på några geologiska utläggningar om hur detta guld bildats för det är bortanför min kunskap.
Dessa nuggets ligger väldigt ytligt, så det behövs inte skapas några traditionella gruvor.
Analytiker har haft mycket svårt att räkna på detta bolag, just eftersom det inte handlar om att bygga en traditionell gruva.
Bolaget håller även tillsammans med två olika företag TOMRA och Steinert att testa det som kallas ore-sorting machines.
Detta är maskiner där man i ena änden öser in grus från marken.
Gruset transporteras inne i maskinen på ett rullband och maskinen kan där detektera varje enskilt guldkorn och spotta ut det i en behållare.
Skulle detta fungera skulle det vara helt sensationellt.
Tänk att bara köra dit markgrus, och se alla nuggets ploppa ut i en behållare.
Och därefter transportera tillbaka markgruset där det kom ifrån.
Det finns en svensk kille som heter Erik Wetterling som kallar sig Hedgeless Horseman.
Erik är bra insatt i Novo, och verkar även vara på god fot med CEO Quinton Hennigh.
Han har gjort några försök att räkna på Novo, som många verkar tycka är helt relevanta beräkningar.
Novo har lagt beslag på
enorma landområden, och det har spekulerats i helt svindlande tal angående hur mycket guld det kan finnas totalt.
Frågan är bara hur många procent av detta guld som man kan räkna med att utvinna.
Hur som helst, ett förbaskat spännande bolag är det, möjligtvis en framtida kassako.
Jag har köpt, och kommer troligen investera mer nu när bolaget så här snart ska bli producerande.
Bolaget är fortfarande handelsstoppat efter köpet av den befintliga anläggningen.
Frågan är hur börsen reagerar på dessa nyheter när handeln släpps loss igen ?
Länk till deras chatforum på CEO :
https://ceo.ca/nvoLänk till Erik Wetterlings alla artiklar om Novo :
https://www.thehedgelesshorseman.com/category/novo-resources/Edit : Handelsstoppet är nu hävt och handeln är igång igen.
Något överraskande med sjunkande kurs, förmodligen tyckte marknaden att man betalat överpris på produktionsanläggningen.
Borde istället inse att detta är en Fast-Track till produktion, och att kostnaden att själv bygga en liknande anläggningen förmodligen blivit i samma storleksordning.
Jag adderade 1000 st aktier på 3.53 CAD