Kollar man de stora (jättarna med mindre risk) t.ex Newmont mfl så har de gått ner en hel del från toppen men guld ligger ändå starkt över $2600 eller runt 28% upp YTD.Åker de ner ännu mer vid en eventuell nedgång av hela börsen efter Trump kommit till makten kan det bli ett bra köpläge tror jag för förr eller senare kommer gruvorna gå med vinst om inflationen fortsätter och guld fortsätter upp.I dagsläget är det ren skit som gäller, fartcoin nvidia och netflix mm men när det vänder eller strax innan tänker jag iallafall hoppa in i några gruvaktier om jag hinner.
“If you aren’t willing to own a stock for 10 years, don’t even think about owning it for 10 minutes.”
“Our favourite holding period is forever.”
“Opportunities come infrequently. When it rains gold, put out the bucket, not the thimble (fingerborgen)”
"Diversification may preserve wealth, but concentration builds wealth.”
“Our advantage, rather, was attitude: we had learned from Ben Graham that the key to successful investing was the purchase of shares in good businesses when market prices were at a large discount from underlying business values.”
“Keep all your eggs in one basket, but watch that basket closely.”
“An idiot with a plan can beat a genius without a plan.”
“The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient.”