Författare Ämne: Veckan som kommer blir spännande  (läst 22574 gånger)

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2094
  • Affärsomdömen: 50
SV: Veckan som kommer blir spännande
« Svar #15 skrivet: onsdag 22, juli 2020, 11:14:49 »
Så om detta händer på riktigt nu, om alla med RobinHood konton plötsligt ska kasta sig in i nästa stora grej, så kan dessa aktier explodera.
Frågan är bara hur man ska veta vilka bolag som kommer bli de eftertraktade.
Kommer dessa nybörjare att plocka in de stora kända bolagen eller leta 10 baggers bland juniorbolagen ?

Man kollar Robin Track, www.robintrack.net

Utloggad T

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #16 skrivet: onsdag 22, juli 2020, 11:31:43 »
Nämligen att 'alla' ska in i marknaden samtidigt.

Det börjar skrivas flitigt om guld i diverse aktiegrupper där småsparare jagar nästa "raket", tydligt tecken på att guldet är i hetluften.

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #17 skrivet: onsdag 22, juli 2020, 12:37:50 »
Det börjar skrivas flitigt om guld i diverse aktiegrupper där småsparare jagar nästa "raket", tydligt tecken på att guldet är i hetluften.
”FOMO is a very strong force”.

Jag hoppas att vi får en inbromsning eller mindre korrektion rätt snart, annars kommer det att bli en blow-off och sådana tar alltid tid att hämta sig ifrån.

Utloggad T

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 15
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #18 skrivet: onsdag 22, juli 2020, 14:10:39 »
”FOMO is a very strong force”.

Jag hoppas att vi får en inbromsning eller mindre korrektion rätt snart, annars kommer det att bli en blow-off och sådana tar alltid tid att hämta sig ifrån.

Samtidigt tycker jag inte att det är orimligt att guldet tagit ett rejält kliv uppåt, vi är precis igenom en rapportperiod där många bolag handlas upp på rapporter där de ökade resultaten till stor del är ett resultat av bidrag och stimulanser. På ett sätt lite win-win för guldet, kommer det bli en sättning på börsen när bidrag och stimulanser dras tillbaka eller kommer man tvingas fortsätta för att hålla börsen uppe?

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #19 skrivet: onsdag 22, juli 2020, 21:40:11 »
Jag skrev i söndags:
Jo, en sak till. Ett bolag som har diskuterats här vid flera tillfällen är den stora silverproducenten First Majestic. Jag rekommenderade den våren 2019 och sedan var den uppe igen tidigt i våras (och då var jag mer skeptisk, eftersom den hade stigit kraftigt under 9 månader). Just nu är läget att First Majestic laggar efter många andra bolag.
...
Allt detta sammantaget gör att om det går som jag tror och hoppas och silverpriset stiger rejält så kommer för eller senare proppen att gå ur vad gäller motståndet för att FM skall stiga.
Det är inte ofta man får sina calls så där helt rätt, men jag erkänner att se FM ha stigit 29% på tre börsdagar efter det jag skrev detta känns rätt klockrent. Att små hobbyjuniorer med ett börsvärde under 50MCAD kan stiga en 10-20% på en dag är väl en sak, men FM har ett börsvärde norr om 20 miljarder SEK (3.4BCAD) och då är 30% på tre dagar rätt mycket.

Synd att jag sålde 25% av mina FM för ett par veckor sedan :-)

Nu är det närmast en självklarhet att nästa gång jag öppnar näbben och gissar så kommer det att vara en kontraindikator av rang och man gör klokast i att springa åt andra hållet.

haberdasher

• Gäst
« Svar #20 skrivet: torsdag 23, juli 2020, 00:55:27 »
Det blir en lång vecka...  ;)

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
« Svar #21 skrivet: torsdag 23, juli 2020, 21:56:36 »
Guldet slickar på ATH. Silvret står och vinglar på den högsta nivån på sju år. Gruvorna dock ner idag efter att ha tokdragit i början av veckan. Platina bryter upp ur en tremånaders konsolidering. Uranet verkar bryta upp ur en nedåttrend sedan, tja, sent sjuttital eller nåt sånt, vi har säkert forummedlemmar som är yngre än tiden sen senaste uranracet. Kobolt, nickel, zink, koppar... Och sist,  men inte minst så ser det ut som om utbrottet i BTC som vi väntat på sedan halveringen i maj äntligen börjar hända. ETH är också med (jag håller ingen ordning på resten av altcointräsket).

Det är så mycket händ över hela fältet denna vecka att det bara finns en sak att göra.
« Senast ändrad: torsdag 23, juli 2020, 22:01:32 av august »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

[Säljes/byte] 23/22karat bladguld by lalle
Igår kl. 19:42

Varför så stora priskskillnad mellan köp o sälj? by vampyren
Igår kl. 13:45

[Säljes] 1kg silvertacka (modell chokladkaka*) pb by Grimi
Igår kl. 13:13

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by Stacker
Igår kl. 11:08

Guldström söker investerare, processa krossad malm från 1800'tals guld gruva. by Tyr
måndag 17, februari 2025, 18:42:19

silvermynt köpes by Spade
måndag 17, februari 2025, 15:15:01

Nygammal medlem by 9darter
torsdag 13, februari 2025, 23:30:38

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by JL_GBG
torsdag 13, februari 2025, 12:14:29

Vilse i universum? by mega_n
onsdag 12, februari 2025, 15:00:43

Bytes: silver mot platina by Coltrane
tisdag 11, februari 2025, 17:53:38

PAUS : Säljes 1 oz Krugerrand BU guldmynt i fint skick. (bilder) by mega_n
tisdag 11, februari 2025, 10:51:13

SilverWars.org Kampen om det fysiska silvret! by gbz
måndag 10, februari 2025, 09:33:58

Hur stora guld mynt och tackor har ni i era stackar? by RemusTh
söndag 09, februari 2025, 14:50:48

PAUSAD Säljes Silver Somalia Elefanter, kilotacka Johnson Matthey + blandat by Coltrane
söndag 09, februari 2025, 06:27:51

[Sålt] 25st 5kr 1935 *pb* by JL_GBG
fredag 07, februari 2025, 09:29:12