Författare Ämne: Behöver er hjälp att välja namn till Youtube kanal  (läst 2765 gånger)

Utloggad European Stacker

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 100
  • Affärsomdömen: 0
Behöver er hjälp att välja namn till Youtube kanal
« skrivet: torsdag 25, juni 2020, 12:29:21 »
Hallå alla!

Kollar någon av er på alla dessa kanaler med stackers på youtube?

En del av er hängde med i början av mitt projekt "Folkets Pengar" som sedan starten fått nära 600 medlemmar och vi började jobba tillsammans med Tavex redan.

En sak som jag dock insåg är att den Svenska marknaden är väldigt begränsad när det gäller ädelmetaller. Det finns helt enkelt väldigt få personer som har intresse av att investera i guld och silver på det sättet som vi gör.

Medan detta är en bra möjlighet för att växa vårt Community, har jag också börjat lyfta mina blickar mot alla fantastiska Internationella youtube kanaler som handlar om ädelmetaller. Det är ett större community och något jag själv skulle vilja testa mig på.

Därför räcker jag ut en hjälpande hand till er här på forumet. Har lite olika ideer på namn och teman. För en ny kanal är det viktigt att ha en nisch och att göra saker lite annorlunda. Vilket av dessa tycker ni verkar kul och spännande? :

Namn: European Stacker/International Stacker
Tema: Många kanaler är fokuserade på USA och amerikanska mynt. Tänkte en kanal som pratar mer om mynt från ett europeiskt/internationellt perspektiv. Många "stackers" kör ofta mestadels på American Silver. Vore intressant att bryta av lite och rikta in sig på mynt från andra delar av världen.

Namn: Pure Stacker
Tema: Konceptet bygger lite på att metaller har ett inneboende värde. Exempelvis silver som används som industrimetall eller inom läkemedelsindistrin. Ett samla pure 999, 9999 silver och guld pratar lite mer om ideen, att en dag kanske vi samlare är de som säljer framtida bristvaror såsom silver till läkemedelsindustrin eller bilindustrin för att det inte finns att få tag på någon annanstans. Att inte behöva rena silver innan användning gör det billigare. Dvs stacking pure ger massor med fördelar. 

Namn: Cinematic Stacker
Tema: En kanal som är mer fokuserad på den fotografiska biten. Många kanaler ute idag har ganska dålig uppsättning. Alltid mynt på ett bord, händer som rör sig, allt filmat i samma vinkel, med en kamera på stativ. Tänkte en kanal med bättre film-kvalite. Tänk er lite som cinematic upplevelse, timelaps, mer närbilder. En grafiskt snyggare kanal där pratandet blandas med fina scener med mynt och ädelmetall.

Namn: New kid on the block stacker
Tema: Lite mer kaxig attityd. Leva på visionen att man är helt ny och vill växa fort. Försöka att skapa lite mer surr och attityd och röra runt de klassiska mer etablerade kanalerna. Nästan gå emot hur allt är skapat idag. Filma i andra vinklar, kanske utomhus ibland. Frågesätta mer (exempelvis att många amerikanska stackers är emot amerikanska staten, men hela deras samlingar är Silver Eagles). Peka ut saker och vara lite mer en nagel i ögat.

Namn: Headless stacker
Tema: Jag tror att identitet är viktigt för nya kanaler. Alla filmar bakifrån och har mynt på ett bort framför sig. Med händerna framför kameran. Jag funderade på om man skulle istället filma sig framifrån, så man ser hela kroppen allt utom huvudet. Så man blir "headless". Jag tror det blir enklare att kommunicera med sin publik, eftersom man inte tappar kroppsspråket, och det blir dessutom lite annorlunda. Man kan också ha roliga budskap på en t-shirt tex och leka lite mer med sådana tankar.

Så dessa är de 5 alternativ jag funderar på. Ädelmetalls-communitiet är helt fantastiskt. Både här i Sverige och utomlands. Jag vill hjälpa de stackers som har hjälpt mig. Bli en närmare del i deras community, så min kanal är tänkt att bli ödmjuk och givande och förhoppningsvis hjälpa fler nya personer att börja investera i guld och silver också.

Vilket tema tror ni skulle passa bäst? Stort tack för era åsikter :)  ;D ;D ;D

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2649
  • Affärsomdömen: 89
SV: Behöver er hjälp att välja namn till Youtube kanal
« Svar #1 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 13:49:48 »
Förslag:
Real Money.

Utloggad haberdasher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 195
« Svar #2 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 13:52:41 »
En sak som jag dock insåg är att den Svenska marknaden är väldigt begränsad när det gäller ädelmetaller. Det finns helt enkelt väldigt få personer som har intresse av att investera i guld och silver på det sättet som vi gör.

Det är den bästa insikten i ämnet jag hittills har läst.

• Silvermedlem
« Svar #3 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 14:06:29 »

• Silvermedlem
« Svar #4 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 14:07:30 »

Det är den bästa insikten i ämnet jag hittills har läst.

Förhoppningsvis är det på uppgång, men de största kanalerna gällande stacking är fortfarande riktigt små. Högst 80k subs. Lågt om man jämför med mycket annat.

Inloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 695
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #5 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 15:21:51 »
European Stacker, och framförallt temat kring det låter bäst (man blir ju väldigt trött att höra om FED och USDs fall efter ett tag, när alternativet till guld för oss snarare är SEK/EUR)

"Pure stacker" tycker jag låter minst intressant, både som idé för kanal och som investeringsstrategi :)

De övriga koncepten (headless, cinematic, new kid) är alla bra vinklingar, men inget man kan göra en hel kanal av, utan snarare en del av konceptet.

• Silvermedlem
« Svar #6 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 15:25:00 »
European Stacker, och framförallt temat kring det låter bäst (man blir ju väldigt trött att höra om FED och USDs fall efter ett tag, när alternativet till guld för oss snarare är SEK/EUR)

"Pure stacker" tycker jag låter minst intressant, både som idé för kanal och som investeringsstrategi :)

De övriga koncepten (headless, cinematic, new kid) är alla bra vinklingar, men inget man kan göra en hel kanal av, utan snarare en del av konceptet.

Tack så jättemycket för insikterna Cyber. Det uppskattas! :)

Problematiken blir att få alla dessa amerikaner som utgör en stor del av lyssnarna att bli intresserade av något som händer utanför USA haha.

Utloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1156
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #7 skrivet: torsdag 25, juni 2020, 19:34:27 »
Svenskt namn med svenskt tal är mitt tips!
Beror på vem ni vill locka?

Och pedagogiska intervjuer på svenska med svenska ädelmetall-handlare, mynt-handlare, f.d chefer på banker och f.d anställda på myntverk, personer från myntmuseum och förklaringar om hur det funkar med bolag och utvinning för t.ex boliden med flera med flera.....
Också intervjuer med stackers i Sverige som har lyckats vända sina personliga ekonomier till det bättre genom sparande/investering/växling till metall som substitution för sedlar aka pengar på banken.

Kanalen måste kunna locka den stora massan, efterkrigsbarnen och 60-talisterna som kanske inte kan engelska så bra.
Fackspråket kan vara en killer för intresset för metall.
Därför, KISS, keep it simple stupid.
Prata guld och silver på enkel svenska med den äldre generationen svenskar så kan nog intresset öka.

Krugern

Utloggad Lassiter

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 99
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #8 skrivet: fredag 26, juni 2020, 06:50:42 »
Ska det vara på engelska eller svenska?

• Silvermedlem
« Svar #9 skrivet: fredag 26, juni 2020, 09:56:06 »
Svenskt namn med svenskt tal är mitt tips!
Beror på vem ni vill locka?

Och pedagogiska intervjuer på svenska med svenska ädelmetall-handlare, mynt-handlare, f.d chefer på banker och f.d anställda på myntverk, personer från myntmuseum och förklaringar om hur det funkar med bolag och utvinning för t.ex boliden med flera med flera.....
Också intervjuer med stackers i Sverige som har lyckats vända sina personliga ekonomier till det bättre genom sparande/investering/växling till metall som substitution för sedlar aka pengar på banken.

Kanalen måste kunna locka den stora massan, efterkrigsbarnen och 60-talisterna som kanske inte kan engelska så bra.
Fackspråket kan vara en killer för intresset för metall.
Därför, KISS, keep it simple stupid.
Prata guld och silver på enkel svenska med den äldre generationen svenskar så kan nog intresset öka.

Krugern

Tack så jättemycket Krugerangel,

Det är en riktigt bra ide. Gillar framförallt att folk får berätta om hur ädelmetaller lett till ett bättre sparande.

Denna kanalen jag funderade på ska vara på Engelska, men för kanalen jag har för Folkets Pengar så tror jag det här skulle passa perfekt.

Tack igen för kanonbra ideer.

• Silvermedlem
« Svar #10 skrivet: fredag 26, juni 2020, 09:57:10 »
Ska det vara på engelska eller svenska?

Denna på Engelska Lassiter. Tyvärr tror jag intresset är tillräckligt stort i Sverige för en stacking channel. Det fanns en kille som gjorde det ett tag men han la ner.

Inloggad Bosse68

• Global Moderator
  • Guldmedlem
  • *
  • Antal inlägg: 998
  • Affärsomdömen: 93
« Svar #11 skrivet: fredag 26, juni 2020, 20:32:27 »
European Stacker låter bäst

• Silvermedlem
« Svar #12 skrivet: tisdag 30, juni 2020, 14:09:34 »

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 325
  • Affärsomdömen: 19
« Svar #13 skrivet: tisdag 30, juni 2020, 15:47:51 »
International Stacker finns ju redan, välkänd kanal.
Det bör ju vara något med som är lite klatschigt, det betyder så mycket!

Platinum Pimp
Sugardaddy Stacker
Blingbling Boss
Goldaddy

Bara fantasin sätter gränserna!

• Silvermedlem
« Svar #14 skrivet: fredag 03, juli 2020, 10:58:29 »
International Stacker finns ju redan, välkänd kanal.
Det bör ju vara något med som är lite klatschigt, det betyder så mycket!

Platinum Pimp
Sugardaddy Stacker
Blingbling Boss
Goldaddy

Bara fantasin sätter gränserna!

Platinum Pimp  ;D ;D ;D haha.. ja men du har rätt i det. Namnet är viktigt. European Stacker skulle fungera, men många av de som är stackers är amerikaner som ofta är ganska patriotiska, så vet inte om en europeisk vinkling fungerar. Kanske.

Viking stacker är ju ett annat. Välkända figurer haha

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Ny här, samt nybörjare (OlaOhl93) by 9darter
Igår kl. 22:25

Peter Schiff by Cash Is King
Igår kl. 21:36

Hur kan jag få mina pengar tillbacka från Heubach edelmetalle? by sff123
Igår kl. 19:00

George Gammon by hasse_A
onsdag 28, oktober 2020, 14:49:52

KÖPES 2oz mynt från serien The Queens Beasts by OlaOhl93