Comex har visst fått påfyllning.
Historiens största goldtransfer, påstås det.
Säkert menat som historiskt under fredstid, typ 1945 till idag. Då det verkar som att det går riktigt långsamt att frakta guld i fredstid

(ironi).
Här fikk investorerna minsann upp farten då dem fick/får direkt avkastning på 70USD per Ozt i vinst "when delievered physical".
Hittade den här ganska långa och till hälften för mig oförståeliga artikel.
Jag skulle gärna vilja veta mer om hur det funkar i realiteten med frakt av guld in och ut Comex.
https://www.newsmax.com/finance/markets/gold-vaults-virus-rush/2020/05/29/id/969582/?oRef=mixi