Författare Ämne: Jävlar, jag gjorde det...  (läst 4915 gånger)

Utloggad haberdasher

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 107
  • Affärsomdömen: 0
SV: Jävlar, jag gjorde det...
« Svar #30 skrivet: torsdag 07, maj 2020, 23:25:20 »
Det finns ju en enorm häxjakt på folk som äger guld och silver idag.

Det var aldrig ett smart drag att kissa mot vinden. Vissa människor visste aldrig hur de inte skulle flasha av sin rikedom etc.

Nåväl, vad gör din båt flöde, men det kommer inte att vara något som jag skulle vilja gå med.

Utloggad losecontrol

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 85
« Svar #31 skrivet: fredag 08, maj 2020, 10:10:07 »
Det finns ju en enorm häxjakt på folk som äger guld och silver idag.

Det var aldrig ett smart drag att kissa mot vinden. Vissa människor visste aldrig hur de inte skulle flasha av sin rikedom etc.

Nåväl, vad gör din båt flöde, men det kommer inte att vara något som jag skulle vilja gå med.

Alltså jag förstår inte riktigt dina kommentarer. De flesta här har kommit med konstruktiv kritik. Du skriver massa konstiga saker istället. Påminner mig lite om när du argumunterade emot guld som investering i en annan tråd. Vet inte riktigt vad ditt mål är :) Om du gillar debatt kan vi gärna ha det, skicka mig ett privat meddelande. Annars föredrar jag om du försöker hjälpa till istället

Utloggad Tyr

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 396
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #32 skrivet: fredag 08, maj 2020, 10:21:49 »
???

Utloggad laban77

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 295
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #33 skrivet: fredag 08, maj 2020, 10:56:33 »
Kanske någon sorts automatisk översättning? "What makes your boat float"?

haberdasher, använder du översättningsprogram?

Utloggad haberdasher

• Silvermedlem
« Svar #34 skrivet: fredag 08, maj 2020, 11:30:17 »
Kanske någon sorts automatisk översättning? "What makes your boat float"?

haberdasher, använder du översättningsprogram?

Ja.  :-\ Tyvärr en John Blund stund, valte fel översättning. Jag har dock lärt mycket och får mer självförtroende med skriftligt svensk.

Utloggad haberdasher

• Silvermedlem
« Svar #35 skrivet: fredag 08, maj 2020, 12:31:57 »
Påminner mig lite om när du argumunterade emot guld som investering i en annan tråd.

Om jag minns rätt fick jag en fråga som innehöll orden "det kan väl inte vara fel". Det är en fråga om etik för mig - rätt eller fel, medan jag skrev om risker, om något är lönsamt att göra. Jag ser inget moraliskt dilemma med ädelmetall, kanske någon annan gör, men det har inget att göra med risken för investeringar.

Vet inte riktigt vad ditt mål är :) Om du gillar debatt kan vi gärna ha det, skicka mig ett privat meddelande. Annars föredrar jag om du försöker hjälpa till istället

Eller så kan jag bara hålla tyst om du inte tycker att jag hjälper till.  :)
« Senast ändrad: fredag 08, maj 2020, 12:33:34 av haberdasher »

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1333
  • Affärsomdömen: 48
« Svar #36 skrivet: fredag 08, maj 2020, 14:41:43 »
Påminner mig lite om när du argumunterade emot guld som investering i en annan tråd.

Om jag minns rätt fick jag en fråga som innehöll orden "det kan väl inte vara fel". Det är en fråga om etik för mig - rätt eller fel, medan jag skrev om risker, om något är lönsamt att göra. Jag ser inget moraliskt dilemma med ädelmetall, kanske någon annan gör, men det har inget att göra med risken för investeringar.

Vet inte riktigt vad ditt mål är :) Om du gillar debatt kan vi gärna ha det, skicka mig ett privat meddelande. Annars föredrar jag om du försöker hjälpa till istället

Konstruktiv kritik är bra vilket jag inte uppfattade i haberdashers kommentar.

Om inte haberdasher vill vara medlem på din sida eller inte är bara onödig information,
så det var enligt mig en dum kommentar.

Annars tycker jag att det är uppfriskande att se att det föds nya ideer :)

Konceptet är lysande hoppas du lyckas med det och fortsätter att driva det framåt.

Vad gäller säkerheten runt dess medlemmar så har detta forum ett koncept,
som fungerar bra.
Du kan skicka ett PM till Mr.Libertad grundaren av detsamma och se om han,
har några goda råd att ge dig.

Jag hoppas verkligen att ditt projekt lyckas 8)
« Senast ändrad: fredag 08, maj 2020, 14:47:06 av sff123 »

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1622
  • Affärsomdömen: 24
  • Medlem #100
« Svar #37 skrivet: fredag 08, maj 2020, 17:17:09 »
haberdasher postade ett engelskt idiomatiskt uttryck som blev något svårtytt när han översatte det ord för ord till svenska.

Hans synpunkt att han inte känner för projektet måste han få uttrycka och posta.

Nåväl, ("what makes your boat float") gör du det som du tror på och tycker är bra, men det kommer inte att vara något som jag skulle vilja gå med i

Utloggad haberdasher

• Silvermedlem
« Svar #38 skrivet: fredag 08, maj 2020, 18:19:19 »
Nåväl, ("what makes your boat float") gör du det som du tror på och tycker är bra, men det kommer inte att vara något som jag skulle vilja gå med i

Precis. Tack för hjälpen.

Har inte särskilt mycket energi övers efter några långa dager i trädgården.

Utloggad losecontrol

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #39 skrivet: söndag 10, maj 2020, 15:34:28 »

Konstruktiv kritik är bra vilket jag inte uppfattade i haberdashers kommentar.

Om inte haberdasher vill vara medlem på din sida eller inte är bara onödig information,
så det var enligt mig en dum kommentar.

Annars tycker jag att det är uppfriskande att se att det föds nya ideer :)

Konceptet är lysande hoppas du lyckas med det och fortsätter att driva det framåt.

Vad gäller säkerheten runt dess medlemmar så har detta forum ett koncept,
som fungerar bra.
Du kan skicka ett PM till Mr.Libertad grundaren av detsamma och se om han,
har några goda råd att ge dig.

Jag hoppas verkligen att ditt projekt lyckas 8)

Tack så mycket, dom orden värmer. Ska kolla med Herr Libertad.

Håller alla här uppdaterade om hur det går. Jag har precis ändrat reglerna får medlemskap, det är nu ett enklare nyhetsbrev som endast kräver användarnamn och email. Om någon är sugen på att se nya artiklar och nyheter så kommer jag skicka ut dom där :)

Tack igen!

Inloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1152
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #40 skrivet: söndag 10, maj 2020, 17:08:51 »
Det låter jättebra.
Vill ni vara drivande i att tillverka bullionmynt med något svenskt motiv så säljer dem helt garanterat, och till bra priser.
Nu som folk är villiga att betala 100% i premie över spot så hoppas jag att ni kan få mer än några tiotals kronor till er själv som tack för alla timmar.
Bernhard von Nothausen gjorde ett försök i "the land of the free" med sina NORFED-coins att tillverka egna mynt och sedlar med äkta värde.
Då kom dem och satte stackaren i fängelse. Not SO free :)
Han blev dock frikänd och produktionen blev lagt ner med sorg och glädje för oss samlare.
Några mynt kostar skjortan från den serien idag.
Så kom igen, stå på, och gör det ni brinner för.
Hade varit riktigt trevligt med svenska moderna bullion mynt.
Belopp och valutaslag är inte så viktigt, läs Krugerrand och Mexican Libertad, då det är metallen i sig som är värdet.
Frihet till folket = guld och silver mynt.
Lägger med ett par läckra medaljer/rounds med motiv som....ja man får hitta på själv :)
Lycka till.....

Utloggad losecontrol

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #41 skrivet: söndag 10, maj 2020, 17:45:02 »
Det låter jättebra.
Vill ni vara drivande i att tillverka bullionmynt med något svenskt motiv så säljer dem helt garanterat, och till bra priser.
Nu som folk är villiga att betala 100% i premie över spot så hoppas jag att ni kan få mer än några tiotals kronor till er själv som tack för alla timmar.
Bernhard von Nothausen gjorde ett försök i "the land of the free" med sina NORFED-coins att tillverka egna mynt och sedlar med äkta värde.
Då kom dem och satte stackaren i fängelse. Not SO free :)
Han blev dock frikänd och produktionen blev lagt ner med sorg och glädje för oss samlare.
Några mynt kostar skjortan från den serien idag.
Så kom igen, stå på, och gör det ni brinner för.
Hade varit riktigt trevligt med svenska moderna bullion mynt.
Belopp och valutaslag är inte så viktigt, läs Krugerrand och Mexican Libertad, då det är metallen i sig som är värdet.
Frihet till folket = guld och silver mynt.
Lägger med ett par läckra medaljer/rounds med motiv som....ja man får hitta på själv :)
Lycka till.....

Tack Krugerangel,

Det vore helt klart superkul. Tror min långsiktiga ide är att smälta lite eget och tillverka en hel del roliga mynt och liknande. Kanske blir det lättare att få allmänhetens intresse om man kan se konstverket på plats.

Kan verkligen sakna guld och silverhandlare i USA, som har små butiker och folk med gedigen kunskap. Hoppas detta blir ett community som kan sporra allmänhetens intresse och ge guld och silver till vanliga  människor. När de inser att en tacka ger dom mer värde över tid än deras bankkonto så kanske vi som kollektiv kan tvinga bankerna att ändra sina sjuka regler och lagar som idag ställer till det för oss vanliga människor.

Ska verkligen tänka mer på Svenska bullionmynt, vore riktigt skoj :) Tack för kommentaren

Utloggad losecontrol

• Kopparmedlem
  • **
« Svar #42 skrivet: tisdag 12, maj 2020, 11:01:20 »
Nu är medlemskapet anonymt om någon är intresserad :)

Utloggad Wador

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 24
« Svar #43 skrivet: torsdag 14, maj 2020, 09:33:29 »
Hejsan

Var inne lite snabbt på sidan, men stack direkt därifrån p.g.a logotypen. Nu är kanske inte alla lika petiga och historiskt intresserade som jag, men för mig hade det lika gärna kunnat vara ett hakkors som logotyp istället för en knuten näve.
Båda symbolerna är lika illa för min del.

Kanske kan det vara idé att göra sidan mer opolitiskt politisk :) Liksom att det varken är extremhöger eller extremvänster utan bara vara ett slag mot banker etc.

Inloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 599
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #44 skrivet: torsdag 14, maj 2020, 10:01:56 »
Hejsan

Var inne lite snabbt på sidan, men stack direkt därifrån p.g.a logotypen. Nu är kanske inte alla lika petiga och historiskt intresserade som jag, men för mig hade det lika gärna kunnat vara ett hakkors som logotyp istället för en knuten näve.
Båda symbolerna är lika illa för min del.

Kanske kan det vara idé att göra sidan mer opolitiskt politisk :) Liksom att det varken är extremhöger eller extremvänster utan bara vara ett slag mot banker etc.

Jag tänkte också på det där. Den är i bästa fall distraherande och i värsta fall direkt stötande (lite beroende på vad man associerar den till och vad man har för politiska åsikter utöver vad man tycker pengar ska vara)
« Senast ändrad: torsdag 14, maj 2020, 18:46:23 av cyber »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by Krugerangel
Igår kl. 07:29

Guld och silver på youtube by glimbert
fredag 05, juni 2020, 05:02:38

Lunar 2 year of the snake 1 oz 310:- st + 10 kr porto ag by dmannen74
torsdag 04, juni 2020, 21:53:48

Falsk silvertacka? by Coltrane
torsdag 04, juni 2020, 18:46:15

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by Sarek