Författare Ämne: Försvann Fantomen?! läget samt framtida planer.  (läst 1043 gånger)

Inloggad Fantom

• Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1536
  • Affärsomdömen: 364
  • "Allting är relativt"
Försvann Fantomen?! läget samt framtida planer.
« skrivet: söndag 19, april 2020, 14:29:59 »
Hej forumet och kära medlemmar!!! :D

Började få mer och mer frågor via mejlet och telefon om vad hade hänt senast (speciellt när jag tog bort priser i min "butik" här på forumet och extremt speciellt när fysisk silver tog "slut" hos återförsäljare rund i Europa).
Gamla och nya kunder, bekanta och obekanta, vänner och de som har hört talat om att "en kille" brukar ha silver till salu alltid. Trevliga samt mindre trevliga, rent nyfikna och rent bedragare och respektlösa (försöka lura mig på större och mindre affärer och inte ens tänka först vem pratar de med...har ju minst sagt några år på naken när det gäller affärer med ädelmetall). 8)
Så här är det. Jag började bli "för stor" när det gäller att vara "återförsäljare" av ädelmetall några år sedan, det började ta mer och mer tid och istället för att vara en hobby grej på sidan om blev det minst sagt för jobbigt. Så var det två vägar att gå, starta ett riktigt AB företag, satsa ännu mer tid och pengar och typ konkurrera LybertySilver på marknaden. Eller andra väg: minska allt, försöka drastiskt begränsa tid som jag lägger på ädelmetall, se på det som en hobby och "klockrent" investering och försöka leva livet som jag till slut faktiskt valde.
I nuläget har jag ett hus, en fin flickvän (fästmö), en ganska nyfödd dotter  :D, två bilar, snöskoter, skoterpulka och gräsklippare. Ett hyfsat bra "vanligt" jobb i järnvägs branschen (ja, jag har bytt bransch två år sedan) och har ädelmetall nästan som "hobby" igen, försöker i alla fall lägga inte mer än 8 timmar tid på det per vecka. Och jag trivs bra med det men vill faktiskt minska tid för Tradera och affärer ännu mer.
Jag försöker träna regelbundet och läsa böcker samt tog mig in försiktigt i aktiemarknaden (ligger dock in minus där  :D) och crypto valuta marknaden (ligger även där i minus  ;D) och i framtida planer vill jag faktiskt komma in i fastighetsmarknaden (från början köpa ett hyreshus med 3-4 lägenheter och hyra ut) men det är om några år.
Så jag är med och jag är kvar men jag är betydligt mindre anträffbar bara. Jag tillhör nog första generationen här på forumet och var aktiv 2013-2016, så snart kommer jag vara "Mannen myten legenden" ;) 8)
Roligaste eller icke roligaste samtal (meddelande jag hade haft på senaste var):
Folk ringer och erbjuder större affären och erbjuder köpa 8-10 stycken (1 oz silver mynt) om de får 20-30% rabatt på det. Brukar svara att ni kan eventuellt få 1-2% rabatt ifall ni köper 500 mynt (en monsterbox). Det märkte jag var vanligast för många nya kunder, de vill ha 30% rabatt när de köper 10 mynt. :)
Folk ringer och erbjuder köpa upp typ alla mina silver Philarmoniker för 150 kr/st nu för tiden och hänvisar till Tavex där det står att Tavexs köp pris är 143 kr/st och blir förvånad på riktigt att jag tackar nej.
Ringer och vill köpa 10 stycken 1 kg tackor/mynt för 4500 kr och om jag kan bjuda på frakten (notera att 1 kg i dagsläget kostar rund 6500-7500 kr ifall man hittar och kan få tag på dem).
Och ja, Tradera, var tredje nyregistrerad kund på Tradera slutför inte affären tyvärr, en del på grund av jag vill inte visa upp kvitto eller äkthetsintyg på min silver (de försåt inte riktigt att det följer inga certifikat eller äkthetsintyg på exempelvis Silver Eagles eller Maples från fabriken).
Mitt meddelande som jag har på Tradera hjälper sällan, eller så folk läser inte det helt enkelt, här är det :
"Alla silvermynt som jag säljer är äkta!
Däremot följer inga certifikat, äkthetsintyg, äkthetsbevis, kvitto eller liknande.
Det är trygg att handla av mig, dessutom vill jag påpeka att det är många som handlat av mig, så läs deras omdömen och döm själv (över 4000 positiva omdömen)!
Observera att mina "större" annonser (1 kilos silvermynt, mynttuber med 20 och 25 mynt) är riktad framförallt till erfarna kunder som vet vad de köper! Är du nybörjare i "silver värden", eller osäkert om du vill slutföra affären, var snäll och lägg inga bud på mina annonser!
Observera! Jag hanterar sålda annonser, affärer och mejl konversationer inom 3 arbetsdagar (oftast går det fortare). Så ta det lugnt om jag inte svarar via mejlet omgående efter ni köpt mynt/mynten, respektera mitt privata liv. Snälla sms:a inte och ring mig inte i onödan!
/fantom"

Lik förbannat sms:ar en del och frågar på måndagar var är myntet som de köpte fredag natt och betalade söndag kväll via banköverföring (få personer tar hänsyn till att olika banker kan ta upp till 2 bankdagar innan överföringen är klart samt våran kära Postnord har ökat leveranshantering för 2-3 arbetsdagar för vanlig A-Post). :)

Angående borttagna priser i butiken, jag vill helt enkelt inte störa medlemmar som startar salu annonser här på forumet, då mina priser var inte alltid aktuella men några brukar ha de som referenspriser ändå, så enkelt var det (inga konspirationsteorier alltså) :)
 ;)

Inloggad Håa

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 82
  • Affärsomdömen: 4
SV: Försvann Fantomen?! läget samt framtida planer.
« Svar #1 skrivet: måndag 20, april 2020, 01:02:55 »
Kul att höra att livet flyter på med familj osv....

Har varit med här sen 2011 och handlade nog sist på forumet genom dig 2014 :) 2015 hänvisade du mig till Estland istället då du va rak å ärlig med vilka priser du handlade för där.....(Handlade faktiskt därifrån redan 2009)

Minns att jag bytte lite guld mot silver med Kristensson typ 2012, innan grabbarna bytte plattform. vi körde gld/slv ratio på strax under 40, snacka om att han gjorde ett fint byte med tanke på att vi står över 100 idag  ;D

Såg att premierna dragit iväg och va faktiskt nyss inne och kollade på några av dina annonser på tradera....Du lär väl fortfarande köra lite rabatt här på forumet ?

Sköt om dig

HÅA

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

COMEX leveranser by kristensson
Idag kl. 10:39

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by JL_GBG
Idag kl. 08:12

AVSLUTAD SWEA 2013 bytes mot SWEA 2014 by Nils
Igår kl. 21:51

Coronapank guldbörs överges (Comex) by Krugerangel
Igår kl. 14:45

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by Tyr
Igår kl. 12:36

Säljes PAMP Fortuna 1oz guldtacka by Coltrane
Igår kl. 08:39

USA - hur har dom det by cyber
lördag 30, maj 2020, 10:17:55

Sotkamo Silver by august
fredag 29, maj 2020, 21:04:59

End of WWII 75th anniversary coins by sff123
fredag 29, maj 2020, 17:14:24

Valcambi silvertackor by Nils
fredag 29, maj 2020, 15:09:36

Banken undrar vad jag håller på med by Birka
fredag 29, maj 2020, 12:22:26

USA anställer hel grupp åklagare för att åtala bankirer för guldfiffel by Krugerangel
torsdag 28, maj 2020, 22:58:48

Tavex och marknaden by Coltrane
torsdag 28, maj 2020, 21:52:55

AVSLUTAD.[Säljes] Guld. Samlarmynt Kookaburra 1/10 oz.SÄNKT PRIS! by Birka
torsdag 28, maj 2020, 11:06:46

Incrementum - IGWT rapporten 2020 by SilverHulken
torsdag 28, maj 2020, 09:19:33