Jag investera i guld för att det är begränsat och en ädelmetall, samt att guld inte förlorat i värde sedan tidernas begynnelse.
Men hur är det med silver, finns i större mängd, men vet inte hur värdet varit historiskt och stiger Silvret vid dåliga ekonomiska tider?
Därför investerar jag i guld, skuldberget växer till synes i all oändlighet och nya pengar måste skapas och valutor förlorar i värde och det oekonomiska ekorrhjulet kommer kollapsa framöver, fattigare blir fattigare för man tänker som fattig (inskolad av samhället sedan barnsben) och rika blir rikare och tänker som rika och förblir rika (inskolade med sin uppväxt eller extraordinära möjligheter).
För att göra det lätt, om det finns värde att investera i silver, bra kommentar önskas.
Österrikisk 1 Dukat har minsta skillnaden mellan köp och sälj bland guldmynt - mycket bra köp - min åsikt.
23K 3,44g och härlig att gulla med :-)
Om jag ska köpa motsvarande fast silver mynt, vilket skulle då vara likt en Österrikisk 1 Dukat.
Funderar på att börja köpa silver, varav denna frågeställning för att lära mig mer av alla kunniga medlemmar :-)
MVH