Författare Ämne: Jim Rickards  (läst 21550 gånger)

Utloggad thgswe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 87
  • Affärsomdömen: 38
SV: Jim Rickards
« Svar #15 skrivet: måndag 05, september 2016, 15:16:18 »
Dagen D är 30/9 - 2016 enligt Rickards. Ganska märkligt för att vara honom, men jag har sett att han allt oftare blir apokalyptisk och hävdar att han har räddningen på allas problem. Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta annat än att han tror att den nya viktningen i SDR tvärt kommer få världen att vända dollarn ryggen.

http://pro.agorafinancial.com/AWN_dollarreset_0716/PAWNS839/?h=true

Känns som det är lite mer skarpt läge när man vågar sätta ett datum. Dollar vigilante har satt sitt datum till 2/10. https://www.youtube.com/watch?v=R0sOp60ZqYI

Blir ett intressant månadsskifte minst sagt. Världen går under eller inte,  har bunkrat lite för säkerhetsskull iallafall.

Någon som vet något om vad han menar med att köpa world money innan den 30/9? Kunde varit en potent investering!

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 417
  • Affärsomdömen: 83
« Svar #16 skrivet: måndag 05, september 2016, 16:37:14 »
Jim Rickards säger att privat personer inte får köpa "World Money" (SDR) men han tipsar om hur man kan göra det på annat sätt.

För att få reda på hur man gör behöver man prenumera på "Rickards’ Strategic Intelligence"
som kostar antingen $49, $89 eller $79 för ett år, man får även e-böcker om man är internationell kund. Om man inte är nöjd inom det första året skriver han att man kan få pengarna tillbaka.

Mitt intryck är att Jim Rickards är trovärdig, det enda som känns konstigt är att han säger att han inte är ute efter att tjäna några egna pengar på erbjudandet (men varför måste man betala då)?

Om han ger bra råd så behöver inte erbjudandet vara dåligt.

Vet inte om man vill ha del av SDR. Rickards förväntar sig att dollarn ska tappa i värde den 30/9. Kommer andra valutor också att tappa i värde då eller kan vissa stiga? Det kanske framgår om man tar hans erbjudande. Om någon vet mer så skriv gärna. :)

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
« Svar #17 skrivet: måndag 05, september 2016, 17:11:33 »
Tillägg/ svar på frågan:

Läst på sidan "The Daily Reckoning", i senaste inlägget skriver Jim Rickards.:

"In August 2016, the World Bank announced that it would issue SDR-denominated bonds to private purchasers. Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), the largest bank in China, will be the lead underwriter on the deal. Other private SDR bond issues are expected soon."

Privat personer kommer alltså att kunna köpa obligationer med SDR. Vet inte om dom går att köpa redan nu.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #18 skrivet: måndag 05, september 2016, 17:46:07 »
Tillägg/ svar på frågan:

Läst på sidan "The Daily Reckoning", i senaste inlägget skriver Jim Rickards.:

"In August 2016, the World Bank announced that it would issue SDR-denominated bonds to private purchasers. Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), the largest bank in China, will be the lead underwriter on the deal. Other private SDR bond issues are expected soon."

Privat personer kommer alltså att kunna köpa obligationer med SDR. Vet inte om dom går att köpa redan nu.

Vettiga synpunkter! SDR faller med valutorna så jag är inte intresserad.

Det skrivs om hur G20-länderna kommit överens om att tillsammans "rädda den globala ekonomin" genom politiska åtgärder eftersom centralbankernas metoder inte längre räcker till. Vi får väl se hur överens dessa suveräner verkligen är när det väl kommer till kritan. Ingen tror väl på fullaste allvar att USA kommer hålla sin del av avtalet eftersom de då skulle vara tvungna att ge upp alla fördelar de haft sedan Bretton Woods? Kina (och Ryssland) kommer visa vad de tycker om den saken så jag ser Kinas "löfte" om att fortsättningsvis inte devalvera renminbin mer som ett spel för galleriet. Det betyder inte att jag tror att förstahandsvalet är att knyta renminbin till guld och silver utan bara det att om USA inte ger upp många av sina fördelar kommer Kina se till att de blir av med dem på annat sätt, bl a genom att devalvera sin valuta och fortsätta dumpa vissa råvaror på marknaden. Att Obama åter lämnat klagomål mot Kina till WTO för att de försvårar amerikanernas konkurrenskraft i världshandeln ser jag som det största skämtet på länge. Varför skulle Kina bry sig om det?

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
« Svar #19 skrivet: måndag 05, september 2016, 23:34:11 »
SDR obligationer känns inte så lockande för mig heller, är lite trött på pappers marknaden nu.
Man vet ju inte heller om det kommer att hända någonting den 30/9.

Obama blev inte så väl mottagen när han kom till G20 mötet för några dagar sen.
Det kan vara ett tecken på att något är på gång eller så är det bara ett tecken på att USA och Kina har dåliga relationer.

https://www.washingtonpost.com/world/obamas-china-visit-gets-off-to-rocky-start/2016/09/03/a188b2c6-71df-11e6-b786-19d0cb1ed06c_story.html

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
« Svar #20 skrivet: onsdag 07, september 2016, 20:25:12 »
Har läst lite mer om vad JR tror. Jim Rickards tror inte att dollarn faller helt den 30/9.
Han tror att den kommer att falla etappvis och att den 30/9 är en av flera datum då
dollarn kommer att tappa värde.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #21 skrivet: onsdag 07, september 2016, 22:37:38 »
Har läst lite mer om vad JR tror. Jim Rickards tror inte att dollarn faller helt den 30/9.
Han tror att den kommer att falla etappvis och att den 30/9 är en av flera datum då
dollarn kommer att tappa värde.

Visst kan det bli så. Det är ett av många tänkbara händelseförlopp. Lite volatilitet på marknaderna räknar också jag med men i övrigt tror jag inte en eventuell omviktning i några månaders perspektiv får någon märkbar effekt. Det måste följa något mer drastiskt utöver detta.

Jag har tidigare noterat att det blir vanligare att Rickards promotar sina egna böcker och tjänster med apokalyptiska utfall blandat med hela hans CV. Det enda jag funnit är att han vill fylla sitt konto (vilket jag förstår) men det får mig också att tappa stora delar av det förtroende jag har för honom eftersom jag då upplever att han är ute efter att nå ekonomisk vinning på andra människors rädsla vilket är något jag ogillar starkt.

Nåväl, det är inte så långt kvar så vi får veta inom kort!  :)

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 652
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #22 skrivet: torsdag 08, september 2016, 00:00:33 »
Jag har tidigare noterat att det blir vanligare att Rickards promotar sina egna böcker och tjänster med apokalyptiska utfall blandat med hela hans CV. Det enda jag funnit är att han vill fylla sitt konto (vilket jag förstår) men det får mig också att tappa stora delar av det förtroende jag har för honom eftersom jag då upplever att han är ute efter att nå ekonomisk vinning på andra människors rädsla vilket är något jag ogillar starkt.

Håller med helt och fullt. När hans Impact presenterades började jag ifrågasätta hans seriositet.
Jag prenumererar på Daily Reckoning och där matas man hela tiden med att det kommer att gå åt
pipsvängen för dig om du inte köper deras tjänster.

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 710
  • Affärsomdömen: 2
Jim Rickards
« Svar #23 skrivet: tisdag 01, november 2016, 18:09:42 »
James Rickards intervjuas av Greg Hunter i USA Watchdog, 2016-10-31.

James Rickards-Huge Inflation Coming With Coming Economic Meltdown
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=OWnVgumM5lQ&feature=youtu.be

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Jim Rickards
« Svar #24 skrivet: onsdag 02, november 2016, 23:23:32 »
James Rickards och Ron Paul diskuterar bla hur svårt det är att ta ut större summor i kontanter och hur banker och stat vill få bort kontanter helt för att enklare kunna lägga beslag på folkets besparingar via negativa räntor och blockera tillgångar vid bankkriser, Ron Paul Liberty report, 2016-11-02.

På frågan "How the war on cash is going?" ger James Rickards svaret "The war on cash is over and the government won".

Jim Rickards: The Road To Ruin
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=2rhm0Zm-J4k&feature=youtu.be

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Jim Rickards
« Svar #25 skrivet: fredag 14, april 2017, 23:47:49 »
James Rickards intervjuas av Olivia Bono-Voznenko, utanför NYSE 2017-04-13.

James Rickards menar att den amerikanska ekonomin är på väg mot en kraftig lågkonjunktur redan till sommaren 2017.

Rickards: Predict the Unpredictable... We're Heading Straight Into a Recession
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=aTwJBfQxiQM

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Jim Rickards
« Svar #26 skrivet: torsdag 05, oktober 2017, 00:46:31 »
James Rickards intervjuas av Greg Hunter i USA Watchdog, 2017-10-03.

James Rickards - North Korea Thinks USA Bluffing – It’s Not
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=arJyIOM1cs4&feature=youtu.be

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Jim Rickards
« Svar #27 skrivet: måndag 23, oktober 2017, 21:49:38 »
Jim Rickards diskutterar Bitcoin, 2017-10-19.

Rickards: ‘Bitcoin is a Ponzi Scheme’
! No longer available

https://www.youtube.com/watch?v=rotzgnrnfnY&feature=youtu.be

Utloggad Cash Is King

• Guldmedlem
Jim Rickards
« Svar #28 skrivet: fredag 20, mars 2020, 21:34:10 »
Jim Rickards berättar om hur ekonomin "fryser" runt om i världen och han befarar att fortsatt smittspridning av Coronavirus (COVID-19) kan leda till betydligt allvarligare konsekvenser än vad vi hittills sett. Han beskriver också orsaker till varför guld- och silver- priser haft en nedgång på liknande sätt som under finanskrisen 2008 samt att han inte vet när botten är nådd men ger samtidigt rådet att köpa guld och silver nu medan det går. Om historien upprepar sig menar han att guld- och silver- priser kan komma att tripplas från nuvarande prisnivåer under kommande 4 år.

Jim Rickards: economic freeze is here, get gold, silver if you can and get ready
https://www.youtube.com/watch?v=zj3ttaiSgvs

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Sälja 250 g tacka smart? by Philip
Igår kl. 23:51

Hur mycket PM är tillräckligt? by gbz
Igår kl. 21:25

KINA by Cash Is King
måndag 28, april 2025, 22:20:13

2x Niue Island Ares 2017 - God of war 2 oz High Relief by Saiifo
lördag 26, april 2025, 18:16:00

32 stk postfriska frimärken by zodiac