Investera i Guld - Investera i Silver
Välkommen
Gäst
. Var snäll och
logga in
eller
registrera dig som ny medlem
.
1 timme
1 dag
1 vecka
1 månad
För alltid
Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter:
Startsida
Hjälp
Annonsera/Advertise
Regler
Diagram
Guld
Silver
Platina
Bitcoin
Sök
Media
Contact
Logga in
Registrera
Ädelmetallforum
»
Forum
»
Ekonomi/Övriga investeringar
»
Världsekonomi & Nationalekonomi
»
Dr Doom - 100% risk för recession.
« föregående
nästa »
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå ned
Författare
Ämne: Dr Doom - 100% risk för recession. (läst 3954 gånger)
MrLibertad
Rhodiummedlem
Antal inlägg: 2080
Affärsomdömen: 138
Dr Doom - 100% risk för recession.
«
skrivet:
onsdag 29, augusti 2012, 17:45:53 »
http://www.svd.se/naringsliv/100-procent-risk-for-recession_7457724.svd
"– Det skulle krävas massiva lättnader och en enormt expansiv finanspolitik för att stimulera den amerikanska ekonomin, enligt Faber."
Loggat
maggan
Guldmedlem
Antal inlägg: 781
Affärsomdömen: 3
SV: Dr Doom - 100% risk för recession.
«
Svar #1 skrivet:
onsdag 29, augusti 2012, 19:00:21 »
Står inte det i helikopter-ben's CV? "Bra på att bomba folk med nytryckta pengar."
Det är vad jag kallar expansiv penningpolitik.
Loggat
kristensson
Rhodiummedlem
Antal inlägg: 2658
Affärsomdömen: 47
SV: Dr Doom - 100% risk för recession.
«
Svar #2 skrivet:
onsdag 29, augusti 2012, 20:41:13 »
USA har ju en fördel dom trycker eller rättare sagt skapar det antal dollar som behövs och kan då via inflation få ned sin skuldbörda på andra länders bekostnad.
Loggat
Skriv ut
Sidor: [
1
]
Gå upp
« föregående
nästa »
Ädelmetallforum
»
Forum
»
Ekonomi/Övriga investeringar
»
Världsekonomi & Nationalekonomi
»
Dr Doom - 100% risk för recession.
Sponsorer
Exklusiva Samlarmynt
Guld & Silverpriser
Market Data
by TradingView
Senaste Inlägg
Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot
by
gbz
Igår
kl. 16:36
Sverige - Hur mår vi ekonomiskt?
by
gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11
Mormors Guld
by
sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54
meddelande delen på forumet?
by
Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18
Bad jokes.
by
Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53
Oseriösa säljare på Tradera.
by
Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32
(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda)
by
Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42
Guld säljes. 10 g guldtacka.
by
Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24
Guld säljes. Sovereigner till spotpris.
by
Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32
Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde.
by
Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50
Irankriget
by
gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12
Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen
by
gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43
***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017
by
Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47
Centralbankernas guldhandel
by
gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53
Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
by
gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23