Författare Ämne: Corona, inte ölen  (läst 79568 gånger)

Utloggad Canvas

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 123
  • Affärsomdömen: 1
SV: Corona, inte ölen
« Svar #450 skrivet: tisdag 02, mars 2021, 10:36:25 »
Hur mycket koll har virologer på eventuella kommande mutationer av covid-19? Ses det som sannolikt att det kommer fler mutationer, eller tror man att den brittiska, sydafrikanska och brasilianska i någon mening har uttömt sätten som viruset har anlag för att muteta på?

Om det skulle komma fler, vet man då att det kommer att räcka att modifiera befintliga vaccin lite, för att få ett någorlunda skydd även mot dem, eller kan det komma mutationer som det återigen kan ta över ett år för att uppfinna ett vaccin till?

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 758
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #451 skrivet: tisdag 02, mars 2021, 10:44:51 »
Artikeln du hänvisar till är lite politiskt vinklad (Themilsource), i USA har hela Corona grejen blivit politisk.

Så dåliga är dom nog inte : https://www.unslanted.net/sources/782/
Neutral, bra betyg på kvalité och trovärdighet.
Jämför med bbc : https://www.unslanted.net/sources/7/#

Intressant sida den där Unslanted. Tyvärr vet jag inte om jag ger så mycket för deras ratings, de är ju bara baserade på vad folk röstat. Fox News är t ex "Center/Unbiased" och Washington Post också (de flesta skulle ju säga att Fox är rätt långt högerut och WaPo är definitivt vänster)

Inloggad Sverre

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 124
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #452 skrivet: tisdag 02, mars 2021, 16:50:31 »
Hur mycket koll har virologer på eventuella kommande mutationer av covid-19? Ses det som sannolikt att det kommer fler mutationer, eller tror man att den brittiska, sydafrikanska och brasilianska i någon mening har uttömt sätten som viruset har anlag för att muteta på?

Om det skulle komma fler, vet man då att det kommer att räcka att modifiera befintliga vaccin lite, för att få ett någorlunda skydd även mot dem, eller kan det komma mutationer som det återigen kan ta över ett år för att uppfinna ett vaccin till?
Alla virus muterar hela tiden, så även detta virus kommer att fortsätta mutera. Det verkar dock som att covid-19 muterar i något långsammare än t ex de flesta influensavirus.
Nu när vi har färdiga vacciner mot befintliga versioner av covid-19 kommer det vara lättare att ta fram versioner för nya varianter av covid-19.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1681247

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 353
  • Affärsomdömen: 73
« Svar #453 skrivet: tisdag 02, mars 2021, 19:05:54 »
Artikeln du hänvisar till är lite politiskt vinklad (Themilsource), i USA har hela Corona grejen blivit politisk.

Så dåliga är dom nog inte : https://www.unslanted.net/sources/782/
Neutral, bra betyg på kvalité och trovärdighet.
Jämför med bbc : https://www.unslanted.net/sources/7/#

Jag vet inte vilken typ av tidning The Millenial Source är. Jag menar att själva artikeln är lite politiskt vinklad. Journalisten börjar med att skriva om hur han uppfattar doktorn politiskt.

Sen låter han experter granska doktorn varav åtminstone en expert kanske var inblandad i att ta fram felaktig info om viruset förra året. Journalisten kunde ha intervjuat Dr. Merrit så hade hon fått bemöta kritiken plus att läsaren själv kan bilda sig en egen uppfattning.

Som jag skrev tidigare vet jag för lite om Dr. Merrit men det är viktigt att alla (speciellt läkare och vetenskapsmän) får komma till tals. Det har gått ett år och det känns som om vi står och trampar på samma ställe.(Man hör mer och mer att vaccinet kanske inte kommer att lösa allt). Det kan vara någon av dom som vi minst anar som har lösningen vi behöver.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 341
  • Affärsomdömen: 22
« Svar #454 skrivet: söndag 07, mars 2021, 09:44:28 »
Ni som kallade Dr. Merrit en galenpanna kanske får anledning att tänka om.
Hon påstod ju bl.a. att det redan finns bra medicin mot Covid om man skulle bli sjuk, t.ex. Ivermectin.

Fler och fler studier visar nu att Ivermectin har otroligt bra effekt på Covid-19.
Lyssna t.ex. på denna dr Campbell video ( som jag vet att flera på detta forum gillar )
Campbell ser ut att vara oerhört imponerad av siffrorna från dessa studier.

https://www.youtube.com/watch?v=vYF8bnmdQfY

Ivermectin har en rad stora fördelar :
 - superbilligt
 - beprövat, har funnits i ca 40 år och har använts på miljontals människor
 - inga större kända biverkningar

Om några veckor, när riskgrupperna fått sitt vaccin, bör man därför öppna upp Sverige igen.
Risken för människor som inte tillhör någon riskgrupp var redan väldigt låg.
När man nu vet att Ivermectin ytterligare reducerar risken att dö av Covid med uppåt 60% så finns ingen anledning till fortsatta lockdowns.

Detta kommer såklart inte hända  >:(
Istället är det massvaccinering som gäller.
Problemet med den taktiken är dock att det hela tiden kommer att dyka upp nya mutationer som vaccinen har dålig effekt mot.
Då måste man vänta på läkemedelsföretagen att utveckla nya varianter av vaccinet, som man då ska 'toppa upp' sin gamla vaccinering med.

Ivermectin gör jobbet oavsett om det är den kinesiska, brittiska, sydafrikanska eller den 'livsfarliga' brasilianska varianten.

Frågor på detta ?

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 562
« Svar #455 skrivet: söndag 07, mars 2021, 10:59:42 »
Frågor på detta ?

Var någonstans kan jag läsa om att Dr. Merrit förordar Ivermectin ?

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #456 skrivet: söndag 07, mars 2021, 11:16:30 »
Jag är förvånad att denna video inte 'plockats ner' av Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=3mPIomjWwd4

Var någonstans kan jag läsa om att Dr. Merrit förordar Ivermectin ?

I den video som jag refererade till, som faktiskt har plockats bort av Youtube nu !
Helt jävla otroligt, vilken förbannad censur vi är utsatta för.

I alla fall så diskuterades det om det fullständigt galna i att massvaccinera fullt friska människor mot något som i över 99% av fallen endast ger en influensa av olika grad.
När det dessutom då finns fungerande behandling i form av Ivermectin för de som av någon anledning drabbas extra hårt.

« Senast ändrad: söndag 07, mars 2021, 11:19:37 av JL_GBG »

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 562
« Svar #457 skrivet: söndag 07, mars 2021, 13:30:59 »
I den video som jag refererade till, som faktiskt har plockats bort av Youtube nu !
Helt jävla otroligt, vilken förbannad censur vi är utsatta för.
Ja, det var ju dumt.

I alla fall så diskuterades det om det fullständigt galna i att massvaccinera fullt friska människor mot något som i över 99% av fallen endast ger en influensa av olika grad.
När det dessutom då finns fungerande behandling i form av Ivermectin för de som av någon anledning drabbas extra hårt.
Det låter som att det i videon inte framgick att Dr. Merritt förordade Ivermectin utan att hon endast motsätter sig vaccination. Det är min gissning då jag inte kunnat se videon.

Vad beträffar just Ivermectin så är den fortfarande i clinical trial phase för att reda ut hur verksam den är för behandling av covid-19.
Dr. John Campbell hade redan den 12 December en video om Ivermectin och covid-19.
https://www.youtube.com/watch?v=BLWQtT7dHGE
Visar det sig att den är verksam så är det självklart att den ska användas men knappast en ersättning för vaccin.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #458 skrivet: söndag 07, mars 2021, 14:13:41 »
12 december ?
Ivermectin's positiva effekt på Covid har varit kända mycket längre än så.

Här är en video upplagd redan i somras :

https://www.youtube.com/watch?v=93jI7Gl3yic

Den intervjuade, Professor Thomas Borody, säger bl.a. följande häpnadsväckande kommentar :

- It's an easy virus to kill

Tänk hur många liv som kunnat räddas om de riktigt sjuka erbjudits möjligheten att testa detta läkemedel 'på egen risk'
Eftersom det inte verkar finnas några biverkningar, kan man tycka att denna möjlighet borde ha erbjudits med tanke på rapporterna som Ivermectin's goda effekt på Covid.
Jag kan förstå att läkare på eget bevåg inte kan ge ett läkemedel som ännu inte har fått officiell status, men patienter bör informeras om möjligheten att på egen risk testa.

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 373
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #459 skrivet: måndag 08, mars 2021, 10:19:42 »
Jag tycker det låter som att Ivermectin är långt ifrån en mirakelkur mot COVID19. Men visst pågår det forskning om det och om man hittar bra sätt att använda det så kan det säkert hjälpa till att lösa problemet. Har för mig att WHO nyligen åtminstone tog bort sin avrådan från att använda Ivermectin. För övrigt tror Dr Merritt fortfarande på den stora konspirationen om biologisk krigsföring mot mänskligheten.

Lite korta utdrag från Wikipedia:

"...ivermectin has antiviral effects against several distinct positive-sense single-strand RNA viruses, including SARS-CoV-2. /.../ Based on this information, however, doses much higher than the maximum approved or safely achievable for use in humans would be required for an antiviral effect. Aside from practical difficulties, such high doses are not covered by current human-use approvals of the drug and would be toxic, as the antiviral mechanism of action is considered to operate via the suppression of a host cellular process, specifically the inhibition of nuclear transport by importin α/β1."

november 2020: "a systematic review found weak evidence of benefit when ivermectin is used as an add-on therapy for people with non-severe COVID-19. /.../ Merck, the company from which the drug originated, has said that there is no good evidence ivermectin is plausible or effective as a drug used against COVID-19, and that attempting such use may be unsafe."

januari 2021: "the U.S. National Institutes of Health COVID-19 Treatment Guidelines state that the evidence for ivermectin is too limited to allow for a recommendation for or against its use. Ivermectin is not approved by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) for anti-viral use."

mars 2021: "the FDA issued guidance that ivermectin should not be used to treat or prevent COVID-19."

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 353
  • Affärsomdömen: 73
« Svar #460 skrivet: måndag 08, mars 2021, 12:18:30 »
Så här har jag uppfattat att det är.

Många läkare tror att zink tar död på coronaviruset. Zink i sig kommer inte in i cellen och cornaviruset tar sig in i cellen. Då behöver man nånting som gör att zink kommer in i cellen. Ivermectin är en av dom läkemedel som används för det. I Indien har dom använt zink + ivermectin + vitamin d och dom verkar ha klarat sig bättre än länder som inte har gjort så.

Det viktigaste är fortfarande att man äter vitamin d regelbundet. Det är när man får symptom på cornavirus som man ska ta zink + annat läkemdel tex ivermectin.

Problemet är att när man gör undersökningar på ivermectin mfl så tar dom inte med zink. Då blir inte undersökningen komplett.

Det kan vara därför många inte litar på läkemedelsbolagens undersökningar. Dr. Campbell tog upp det här i maj när det gällde ett annat läkemedel som användes på samma sätt.

Själv tycker jag att det är lite konstigt att man inte pratat mer om vitamin D men man har pratat  väldigt mycket om vaccin (som inte ens finns för alla än).

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
« Svar #461 skrivet: måndag 08, mars 2021, 12:48:10 »
Själv tycker jag att det är lite konstigt att man inte pratat mer om vitamin D men man har pratat  väldigt mycket om vaccin (som inte ens finns för alla än).

Det beror nog på att vitamin D, zink och ivermectin är saker som kan göra skillnad på marginalen medan vaccin verkligen kan ta stora delar av världen tillbaka till ett ganska "normalt" öppet läge igen.

Man ska nog vara försiktig med att jämföra officiell statistik från olika länder. Inte minst Indien som har en relativt ung befolkning och troligen stor underrapportering av både smittade och dödsfall.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #462 skrivet: måndag 08, mars 2021, 13:26:09 »

.... troligen stor underrapportering av både smittade och dödsfall.

Att jämföras med västvärldens stora överrapportering av Covid-19 fall, p.g.a. felaktigt tolkade PCR test.
Alldeles för höga tröskelvärden används vilket skapar massvis med 'false positives'
T.o.m. uppfinnaren av PCR testet säger att PCR test inte ska användas för detta.

Och högt antal Corona-fall skapar i sin tur ny hysteri i form av uttryck som 'tredje vågen', vilket leder till nya lockdowns.
A never ending story.

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
« Svar #463 skrivet: måndag 08, mars 2021, 15:11:26 »
Man får väl kalla det vad man vill, men tittar man på antalet IVA fall över tid så ser det ut som två vågor, kanske början på en tredje. Med lite tur slipper vi den.

Sen har vi ju demonstranterna i Stockholm i helgen som gjorde sitt bästa för att blåsa upp en eventuell tredje våg. Vad säger man? Alternativintelligent?

Utloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 758
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #464 skrivet: tisdag 09, mars 2021, 18:14:53 »
Man får väl kalla det vad man vill, men tittar man på antalet IVA fall över tid så ser det ut som två vågor, kanske början på en tredje. Med lite tur slipper vi den.

Sen har vi ju demonstranterna i Stockholm i helgen som gjorde sitt bästa för att blåsa upp en eventuell tredje våg. Vad säger man? Alternativintelligent?

Inte för att förvandla den här tråden till skämt-tråden men jag bara måste: https://vm.tiktok.com/ZMerCkkw6/

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

JP Morgan har gjort det igen by Tole
Idag kl. 10:18

Corona, inte ölen by maggan
Idag kl. 08:16

Oseriösa säljare på Tradera. by JohanB
söndag 18, april 2021, 23:44:56

Vem tog mina pengar by sputnik
söndag 18, april 2021, 15:46:26

Eventuellt oseriösa köpare! på Tradera by BitsAndBobs
fredag 16, april 2021, 00:05:19