Författare Ämne: Corona, inte ölen  (läst 31265 gånger)

Utloggad Lotta62

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 28
  • Affärsomdömen: 1
SV: Corona, inte ölen
« Svar #225 skrivet: lördag 28, mars 2020, 11:30:46 »
Ett tips som jag tror kan vara fräscht är att ha en luftfuktare som man pytsar i lite kolloidalt silver i.
Silverjoner är virusdödande och fukt är bra mot torr luft. Torr luft får virus att sväva runt, men fukt får den att sjunka.
Om torr luft:
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2017/01/torr-och-kall-luft-gynnar-luftvagsvirus/

Jag tycker vi ska hålla oss ifrån hokuspokus i detta forum

https://www.vof.se/skepdic/kolloidalt-silver/
Okej. Håller idéer om silvervatten för mig själv framöver.  ;)
Men hoppas den ena delen av mitt inlägg ändå kan vara matnyttigt, nämligen att torr luft främjar virus. I dessa tider kan det vara extra viktigt att se till att luften har rätt fuktighet.
Ur läkartidningen:
"Sammantaget visar studien att inte bara influensa utan också förekomsten av flera andra viktiga luftvägsvirus är starkt beroende av kall och torr luft. Detta stödjer teorin att kall och torr luft gynnar aerosolsmitta genom att vätskan kring viruspartiklarna minskar, varvid dessa kan förbli luftburna. För icke höljeförsedda virus, exempelvis rinovirus, har kontaktsmitta sannolikt större betydelse. Studien visar också att en köldknäpp förmodligen har betydelse för att aktivera den årliga influensaepidemin."
https://lakartidningen.se/klinik-och-vetenskap-1/nya-ron/2017/01/torr-och-kall-luft-gynnar-luftvagsvirus/

"Han säger att torr luft också kan innebära att damm och partiklar lättare avges från textilier, liksom att virus sprids lättare i lokalen. Och är luften för torr hjälper det inte att öppna ett fönster och vädra ur."
https://www.prevent.se/arbetsliv/ovrigt/2019/torr-vinterluft-sprider-virus-pa-kontoret/
Det där med kolloidalt silver ska man inte prata högt om. Det är forskning och kunskap som folket ska veta så lite som möjligt om.
Annars har jag själv en 5 liters dunk i kylskåpet med speciellt vatten :) Hysj hysj......

Jag har också en dunk.... 😀

Tackar för läkaren som  försökte döda mig med sina gifter när jag var 16, nästan lyckades, därefter inga Bigpharmas gifter!
Läkarkåren skall betrakta som säljare i första hand, dom lyder bigpharmas order annars blir dom av med sin läkarlicens.
Hälsa får man fixa själv med mat som läker och levnadsvanor.
Om man blir sjuk finns gott om alt. Läkemedel t.ex kolloidalt silver som funkar.
Nu lovade jag att inte komma med mina silvertips. Men jag vill bara berätta att Kina nu tar emot hjälp från ett företag från USA. Man sprutar kolloidalt silver och väteperoxid för att sterilisera mot coronavirus. Ska bli intressant och se vad det ger för resultat.

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1337
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #226 skrivet: lördag 28, mars 2020, 12:18:42 »
För att nyansera debatten om Colloidal Silver  utan att ta ställning för eller emot eftersom människor i dessa tider,
till stor del drivs av rädsla p.ga det massiva informationsflödet både från sakliga och osakliga källor :)

https://nccih.nih.gov/health/colloidalsilver#safety

Utloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1156
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #227 skrivet: lördag 28, mars 2020, 12:26:32 »
En link med .gov får mig att tänka på statlig propaganda.
Gov-ern-ment. Ment= mind. På spanska miente.
Orden kommer från latin.
Alltså att regera och styra befolkningens tankar och hjärnor.
Också därför många menar att en `government` aldrig, upp genom historien, har jobbat för ursprungs befolkningens bästa.
Den där guvernören ska också ha någon form för betalt uppifrån för att se till att agendan blir installerad och efterföljd.

Skriv hellre er egen mening istället för att linka till en artikel.
Trevligare diskution då :)
Ta det inte personligen men jag klickar sällan på andras linkar här på forumet.
Roligare att läsa vad folk tycker, tänker och menar själva.
« Senast ändrad: söndag 29, mars 2020, 18:59:22 av Krugerangel »

Inloggad hasse_A

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 438
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #228 skrivet: lördag 28, mars 2020, 13:52:00 »
Jag har funderat lite på detta med flockimmunitet som Folkhälsomyndigheten säger är
strategin dom har. Hur skall detta gå till ?

Antag att det tar i snitt 1 månad att tillfriskna från smittotillfället.
Antag vidare att 10 % behöver sjukhusvård.
Idag har vi i Sverige ca. 200 nya smittade/dag.
Antag att man lyckas balansera vid denna nivå.  (Inte så troligt dock)
Antag att vi behöver 6 000 000 som blivit immuna för att erhålla flockimmunitet.

Då har vi 6000 nya smittade/månad.
Vi har kontinuerligt 600 som kräver sjukhusvård. Detta klarar säkert sjukvården.
På ett år kommer 12 * 6000 = 72 000 att bli immuna.
Det skulle alltså ta 83 år att erhålla flockimmunitet.

Även om mina antaganden är lite off så talar vi om tiotals år innan vi erhåller flockimmunitet.
Vill man ha högre hastighet kan man ju öka antalet smittade/månad men då blir det svårare att se till att man inte
får sådana svängningar att sjukvårdsapparaten överbelastas.

Inlägget är något jag kastat ur mig och det kan säkert finnas felaktigheter i mina antaganden med det kanske kan starta en intressant diskussion.

Inloggad I_am_mine

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1178
  • Affärsomdömen: 26
« Svar #229 skrivet: lördag 28, mars 2020, 14:01:32 »
Jag har funderat lite på detta med flockimmunitet som Folkhälsomyndigheten säger är
strategin dom har. Hur skall detta gå till ?

Antag att det tar i snitt 1 månad att tillfriskna från smittotillfället.
Antag vidare att 10 % behöver sjukhusvård.
Idag har vi i Sverige ca. 200 nya smittade/dag.
Antag att man lyckas balansera vid denna nivå.  (Inte så troligt dock)
Antag att vi behöver 6 000 000 som blivit immuna för att erhålla flockimmunitet.

Då har vi 6000 nya smittade/månad.
Vi har kontinuerligt 600 som kräver sjukhusvård. Detta klarar säkert sjukvården.
På ett år kommer 12 * 6000 = 72 000 att bli immuna.
Det skulle alltså ta 83 år att erhålla flockimmunitet.

Även om mina antaganden är lite off så talar vi om tiotals år innan vi erhåller flockimmunitet.
Vill man ha högre hastighet kan man ju öka antalet smittade/månad men då blir det svårare att se till att man inte
får sådana svängningar att sjukvårdsapparaten överbelastas.

Inlägget är något jag kastat ur mig och det kan säkert finnas felaktigheter i mina antaganden med det kanske kan starta en intressant diskussion.

Nära eller långt ifrån sanningen kan jag inte avgöra men det är en intressant poäng att det oavsett tar tid även om antalet smittade såklart kommer öka snabbare och snabbare och inte hålla sig konstant

Jag tror att man är medveten om tidsaspekten och hoppas på att man tids nog hittar ett vaccin

Inloggad hasse_A

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 438
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #230 skrivet: lördag 28, mars 2020, 14:20:04 »
Nära eller långt ifrån sanningen kan jag inte avgöra men det är en intressant poäng att det oavsett tar tid även om antalet smittade såklart kommer öka snabbare och snabbare och inte hålla sig konstant

Är det så att antalet smittade ökar snabbare och snabbare leder detta ofelbart till en kollaps av sjukhusapparaten.
Jag har uppfattat det som att man vill se till att hålla antalet vårdade på sjukhus på en nivå som man klarar av.
För att göra detta måste man skruva på smittbarheten så att R0 ligger runt 1.
Jag tror inte sådant finlir är möjligt att åstadkomma utan jag gissar att det kommer springa ifrån de som försöker reglera detta.

Jag tror att man är medveten om tidsaspekten och hoppas på att man tids nog hittar ett vaccin

Detta är inte något man kommunicerar trots att man påstår sig vara ytterst transparent.

Inloggad cyber

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 609
  • Affärsomdömen: 9
« Svar #231 skrivet: lördag 28, mars 2020, 14:26:03 »
Jag har funderat lite på detta med flockimmunitet som Folkhälsomyndigheten säger är strategin dom har.

Det är det väl inte gjort? De har ju explicit sagt att det INTE är deras strategi https://omni.se/uppgifter-om-strategi-for-flockimmunitet-fornekas-malet-ar-att-bromsa/a/wPQJjL (sen kan man ju tycka att de beter sig som om det vore det...)

Inloggad Smaug

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 111
  • Affärsomdömen: 16
« Svar #232 skrivet: lördag 28, mars 2020, 14:28:48 »
Angående policy för att begränsa smittspridning kan jag rekommendera artikeln "The Hammer and the Dance". Det bästa som skrivits på ämnet om ni frågar mig.

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-the-hammer-and-the-dance-be9337092b56

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2575
  • Affärsomdömen: 87
« Svar #233 skrivet: lördag 28, mars 2020, 14:45:18 »
Ang silvervatten mm, undrar om det hjälper att gå och suga på en t ex Maple. Jag menar, förr i tiden kastade sjömännen ett silvermynt i vattentunnorna för att hålla vattnet rent under resan.
En annan sak jag funderat på, varför inte spreja tvålvatten i näsa och mun om man misstänker att man precis blivit smittad. Jag menar om man precis tagit i ett offentligt handtag och därefter råkar peta sig i näsan.
Tvål löser ju upp och dödar detta virus.

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1337
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #234 skrivet: lördag 28, mars 2020, 16:03:16 »
En link med .gov får mig att tänka på statlig propaganda.
Gov-ern-ment. Ment= mind. På spanska miente.
Orden kommer från latin.
Alltså att regera och styra befolkningens tankar och hjärnor.
Också därför många menar att en `government` aldrig, upp genom historien, har jobbat för ursprungs befolkningens bästa.
Den där guvernören ska också ha någon form för betalt uppifrån för att se till att agendan blir installerad och efterföljd.

Skriv hellre er egen mening istället för att linka till en artikel.
Trevligare diskution då :)
Ta det inte personligen men jag klickar sällan på andras linkar här på forumet.
Roligare att läsa vad folk tycker, tänker och menar själva.
Jag har ingen åsikt om konsumtion av Silver vet inte dess eventuella fördelar eller nackdelar så helt öppen i frågan :)
Men om man framhäver något på det vis du gör och sen dessutom p.ga en avig inställning till mig som person vilket med tydlighet framgått ;)
Jag ifrågasätter inte dess förträfflighet för det finns många som som hyllar produkten men ensidig information är dålig information

Jag försöker diskutera och reflektera objektivt oberoende på vem som gjort inlägget :)

Jag har vänner som använder produkten och är nöjda så jag länkade till en sida som ska vara oberoende och bygga på fakta och forskning,
med tanke på att det kanske väckte ett visst intresse hos någon läsare

Så dom bittra efterslängar du kommer med på mina inlägg förstår jag inte ;)Trevlig helg på dig

Och jag hoppas att alla därute får vara friska :)

Utloggad Guldräven

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 24
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #235 skrivet: lördag 28, mars 2020, 17:23:11 »
Här har vi chansat på att köpa in lite kollodialt silver. Man lär knappast bli varken blå eller gå hädan av en shot om man skulle bli väldigt sjuk. Skadar inte att prova.
Även om det inte är läkemedelsklassat behöver det inte betyda att det inte funkar. Kanske är effekten placebo men samtidigt har silvret sedan antiken spelat en väldigt stor roll inom medicinen.
Just nu har jag det på hyllan uti fall att  8)

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1629
  • Affärsomdömen: 24
  • Medlem #100
« Svar #236 skrivet: söndag 29, mars 2020, 19:48:26 »
Dr. John Campbell börjar sin videoanalys från 28:e mars med att visa en fullsmockad buss i Sverige, kanske Stockholm, och säger sedan att:

Flest människor har blivit infekterade genom luftburna droppar av saliv, och genom att inte hålla rekommenderade 2 meters avstånd från andra.

Så det är nog inte bra med den "svenska modellen" med överfulla bussar. Ingen bra strategi med att hålla smittspridningen schack.

Dr. John Campbell Update Saturday 28th March

Utloggad Sarek

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1629
  • Affärsomdömen: 24
  • Medlem #100
« Svar #237 skrivet: söndag 29, mars 2020, 21:28:26 »
Den "svenska modellen" tillämpas i vart fall inte i Singapore.

Där är det nu ett brott, som kan straffas med upp till sex månader i fängelse, eller böter på 7 000 dollar för den som medvetet sitter mindre än en meter från en annan person på en offentlig plats, eller som står mindre än en meter från en annan person i en kö.

In Singapore, Standing Too Close Can Now Get You 6 Months in Jail

Utloggad laban77

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 296
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #238 skrivet: måndag 30, mars 2020, 11:15:32 »
Mycket gissningar här om lipsomalt C-vitamin och kollodialt silver i kampen mot virus. Man kan få gissa och tycka hur mycket man vill, men borde vi inte hålla oss till vetenskapliga belägg som säger att det ena är giftigt och inte funkar medan det andra bara inte funkar? Prova på ni, men ta inte upp ytterligare sjukvårdsresurser när det visar sig att vetenskap återigen klår myten.

Utloggad Tyr

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 398
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #239 skrivet: måndag 30, mars 2020, 12:50:13 »
Mycket gissningar här om lipsomalt C-vitamin...
Prova på ni, men ta inte upp ytterligare sjukvårdsresurser när det visar sig att vetenskap återigen klår myten.

PÅ vad sätt skulle folk som intar D- och liposomalt C-vitamin uppta sjukvårdsresurser i Sverige. Menar du att vi som intar dessa vitaminer skulle klara oss bättre mot en Coronainfektion om vi slutade med det, eller vad menar du att vi skall göra?

Dr. Andrew G. Weber said vitamin C levels in coronavirus patients drop dramatically when they suffer sepsis, an inflammatory response that occurs when their bodies overreact to the infection.
“It makes all the sense in the world to try and maintain this level of vitamin C,” he said.

March 24, 2020 _ New York hospitals treating coronavirus patients with vitamin C

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Godkväll by toblov
Idag kl. 14:32

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by august
Igår kl. 22:50

Falska mynt på tradera? by Power2008
Igår kl. 10:27

Jag Lotta är ny här by Au
Igår kl. 10:18

ny (le_sand) by vonswartz
Igår kl. 00:34

Bara saklig investering, ska absolut inte få habegär efter sällsynta mynt... ;-) by vonswartz

Ohoj! by vonswartz

The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit. by vonswartz
Igår kl. 00:33

Ny Medlem med många planer by vonswartz
Igår kl. 00:33

Ny på forumet by vonswartz
Igår kl. 00:32

Ny(mrs.sunshine) by vonswartz

Inledande hej. (Nalliwer) by vonswartz

Nu på forumet (Andman) by vonswartz
Igår kl. 00:31

Avslutad! [Säljes] Silver. Lunar 2. Orm 5 oz och get 5 oz. by Birka