Författare Ämne: Corona, inte ölen  (läst 187255 gånger)

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 537
  • Affärsomdömen: 2
SV: Corona, inte ölen
« Svar #495 skrivet: måndag 29, mars 2021, 16:05:26 »
Å andra sida, om det han säger verkligen stämmer (att ivermectin är så effektivt och har visat sig fördelaktigt i 100% av alla tester som gjorts), så måste det ju finnas horder med läkare runt om i världen som ser sina patienter dö samtidigt som de vet att det skulle gå att rädda dem. Det skulle de aldrig gå med på, och hela världen hade vetat om det för länge sen.

Jag tror både forskare och politiker gladeligen skulle erkänna ivermectin som en lösning om det verkligen vore det. Hellre erkänna att man haft fel tidigare än att fortsätta hålla världen stängd. Kan hända att en och annan vaccintillverkare skulle bli sura, men det skulle ju inte gå att stoppa den insikten.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 468
  • Affärsomdömen: 42
« Svar #496 skrivet: måndag 29, mars 2021, 17:51:18 »
Å andra sida, om det han säger verkligen stämmer (att ivermectin är så effektivt och har visat sig fördelaktigt i 100% av alla tester som gjorts), så måste det ju finnas horder med läkare runt om i världen som ser sina patienter dö samtidigt som de vet att det skulle gå att rädda dem. Det skulle de aldrig gå med på, och hela världen hade vetat om det för länge sen.

Jag tror både forskare och politiker gladeligen skulle erkänna ivermectin som en lösning om det verkligen vore det. Hellre erkänna att man haft fel tidigare än att fortsätta hålla världen stängd. Kan hända att en och annan vaccintillverkare skulle bli sura, men det skulle ju inte gå att stoppa den insikten.

Det är ju precis detta som Dr Tess Lawrie försöker göra, nämligen upplysa om att Ivermectin finns och fungerar !

Hennes yrkesroll är att göra meta-analys av medicinska studier.
Normalt är bl.a. NIH, NHS och WHO hennes uppdragsgivare.

Studien av Ivermectin gör hon helt kostnadsfritt och hon har kommit fram till att Ivermectin har en mycket god effekt på Covid-19.
Detta genom att analysera 27 olika studier av Ivermectin som utförts runt om i världen.
Det är ju det som hennes samtal med Dr Campell också utgår ifrån ( och som gör Dr Campell oerhört imponerad av siffrorna )
Den videon har jag länkat till tidigare i denna tråd om någon vill titta.

Här är hennes 3 minuter långa uppmaning till Boris Johnson från januari i år :

https://www.youtube.com/watch?v=M8RMBa1UfsE

'The good news is that we now have solid evidence of an effective treatment for Covid-19. It is called Ivermectin.'

Tyvärr är Ivermectin en helt okänd medicin för de flesta läkare i västvärlden, vår goda vattenkvalitet gör att vi inte drabbas av parasiter på samma sätt som folk i andra delar av världen. Därför är de flesta studier gjorda i länder som Indien, Bangladesh m.m. där läkarna mycket väl känner till Ivermectin.
Jag kan tänka mig att detta faktum tyvärr kommer göra det svårt att få acceptans för Ivermectin hos läkarkåren i västvärlden.
Att en så billig och redan tillgänglig produkt faktiskt var lösningen för detta virus.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #497 skrivet: torsdag 01, april 2021, 21:30:20 »
Hade faktiskt tänkt skriva om Molnupiravir, redan innan denna artikel dök upp ( se länk nedan ).

Min tanke var att ge en orsak till att Ivermectin inte verkar få något genomslag överhuvudtaget.
Trots fantastiska resultat i ett stort antal studier.

Det jag fick reda på var att Ivermectin 'ägs' av bolaget Merck.
Det visar sig att Merck inte är speciellt pigga på att lansera Ivermectin som ett läkemedel mot Covid-19.

Hmmmm, märkligt kan man tycka....
Att man inte vill lansera sin egen medicin.

Om inte....
Just det, Follow The Money....

Det visar sig att Merck har ett nytt läkemedel på gång, Molnupiravir, som ser ut att ha bra resultat mot Covid-19 i de studier som gjorts.
Vilket av deras läkemedel tror ni Merck vill lansera ?

Det sedan 40 år beprövade Ivermectin, som redan har en prissättning på någon krona per tablett ?
Eller kanske ett helt nytt läkemedel som man kan sätta ett helt annat pris på ?

Där tror jag tyvärr att vi har orsaken till att Ivermectin inte får något genomslag.
Merck vill helt enkelt vänta tills Molnupiravir blivit godkänt.

https://www.expressen.se/gt/lakemedel-mot-covid-19--ska-testas-i-ny-stor-studie/

Utloggad Sarek

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2204
  • Affärsomdömen: 27
  • Medlem #100
« Svar #498 skrivet: tisdag 13, april 2021, 18:28:13 »
Forskare vid Karolinska institutet har utvecklat en dubbel antikropp mot coronaviruset.

Läkemedlet har testats på möss och skyddar mot de kända mutationerna.

Nu skall de gå vidare med studier på människor, och "superdosen" kan förhoppningsvis börja användas i vården i slutet av året.

Intervju med Pan Hammarström, professor i klinisk immunologi, Karolinska Institutet.

Edit: Den som är särskilt intresserad och vill veta mer
klickar på den här länken!
« Senast ändrad: tisdag 13, april 2021, 20:44:09 av Sarek »

Inloggad DEScypher

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 321
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #499 skrivet: tisdag 13, april 2021, 20:26:10 »
Forskare vid Karolinska institutet har utvecklat en dubbel antikropp mot coronaviruset.

Läkemedlet har testats på möss och skyddar mot de kända mutationerna.

Nu skall de gå vidare med studier på människor, och "superdosen" kan förhoppningsvis börja användas i vården i slutet av året.

Intervju med Pan Hammarström, professor i klinisk immunologi, Karolinska Institutet.

Det där låter hoppfullt. Hoppas att studierna går bra och att det funkar på människor också. :-)

/DEScypher

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 537
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #500 skrivet: onsdag 14, april 2021, 08:56:04 »
Hade faktiskt tänkt skriva om Molnupiravir, redan innan denna artikel dök upp ( se länk nedan ).

Min tanke var att ge en orsak till att Ivermectin inte verkar få något genomslag överhuvudtaget.
Trots fantastiska resultat i ett stort antal studier.

Det jag fick reda på var att Ivermectin 'ägs' av bolaget Merck.
Det visar sig att Merck inte är speciellt pigga på att lansera Ivermectin som ett läkemedel mot Covid-19.

Hmmmm, märkligt kan man tycka....
Att man inte vill lansera sin egen medicin.

Om inte....
Just det, Follow The Money....

Det visar sig att Merck har ett nytt läkemedel på gång, Molnupiravir, som ser ut att ha bra resultat mot Covid-19 i de studier som gjorts.
Vilket av deras läkemedel tror ni Merck vill lansera ?

Det sedan 40 år beprövade Ivermectin, som redan har en prissättning på någon krona per tablett ?
Eller kanske ett helt nytt läkemedel som man kan sätta ett helt annat pris på ?

Där tror jag tyvärr att vi har orsaken till att Ivermectin inte får något genomslag.
Merck vill helt enkelt vänta tills Molnupiravir blivit godkänt.

https://www.expressen.se/gt/lakemedel-mot-covid-19--ska-testas-i-ny-stor-studie/

Eller så är det helt enkelt så att ivermectin hittills inte har visat sig särskilt effektivt mot COVID 19, och inte är det ofarligt heller. FDA avråder ju läkare från att använda ivermectin mot COVID 19 av en anledning. Inte för att de vill jäklas med mänskligheten. I det läget är det väl naturligt att man vill hitta någonting bättre som kan bli godkänt av FDA. Follow the money.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #501 skrivet: söndag 18, april 2021, 18:51:18 »
Glöm den brittiska, den sydafrikanska och den "livsfarliga" brasilianska varianten.
Nu har vi ytterligare en variant på gång, nämligen den indiska dubbelmutationen.  8)

Någon som tror att vi återgår till ett normalläge innan året är slut ?

Någon som tror att vaccinföretagen gnuggar händerna, och snart kan erbjuda top-up vaccin, för de som redan vaccinerat sig ?
Som klarar dessa nya mutationer, tills nästa "livsfarliga" mutation dyker upp.
Och därefter meddelar att man förmodligen kommer behöva en årlig top-up dos för att vara helt "säker"
Eller förresten, "säker" är väl att ta i.
Man rekommenderar samtidigt att fortsätta med social distansering för säkerhets skull.

The never ending story....  :'(

Utloggad maggan

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 781
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #502 skrivet: tisdag 20, april 2021, 08:16:05 »
Framförallt får man ett nytt argument att trycka mer pengar för att 'stödja' ekonomin. Jag gillar inte att ha på foliehatten men detta är för bra för att vara sant. Tänk att en pandemi uppstår just när centralbankerna ska försöka sluta stimulera.

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 653
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #503 skrivet: tisdag 11, maj 2021, 19:58:22 »
Så här skrev jag för mer än ett år sedan där jag ifrågasätter om smittan endast är en droppsmitta.

Jag har funderat en del över vad myndigheterna kallar droppsmitta för oss vanliga dödliga och aerosolsmitta för "experter" och vårdpersonal.
Om det nu är så att viruset endast smittar genom nysningar och hosta frågar man sig hur det är möjligt att så många på Diamond Princess blivit smittade. Man burade ju in folket i sina hytter och då borde väl det inte ha skett någon överföring av smitta. Eller var det så att de som blev smittade i själva verket redan var smittade av personer som gått omkring och hostat och nyst i närheten av dem innan isoleringen.
Hur som helst tycker jag det är märkligt att corona smittar så lätt om det inte smittar om man inte har några symtom.

Nu idag står det i Aftonbladet att FHM kommit fram till att Corona kan spridas genom luften.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AloMox/fhm-smitta-kan-spridas-genom-luften-i-vissa-fall

Vad har vi FHM till. Regeringen kunde ju frågat mig för ett år sedan. Jag kunde bjudit på det gratis.

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #504 skrivet: söndag 06, juni 2021, 20:26:05 »
Mitt favoritämne :

https://www.youtube.com/watch?v=COyQVUhtMDQ

Väl värt 6 minuter av er tid.
Som jag sagt tidigare, domen kommer bli hård när allt detta kring Ivermectin förhoppningsvis blir känt för allmänheten ( och den media som inte gör sitt jobb )

Utloggad Tyr

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1008
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #505 skrivet: söndag 06, juni 2021, 21:25:28 »
Som svar på JL_GBG:s favoritämne:

Dr. John Campbell tar upp Ivermectin i en video från 1:a juni i år där han säger att förutom vaccination så tycker han att också terapeutisk behandling är viktig:

Citat från videon: Rapporten Indikerar att  Ivermectin är effektivt vid profylax och behandling och Covid 19

Utloggad JL_GBG

• Palladiummedlem
« Svar #506 skrivet: söndag 06, juni 2021, 23:54:45 »
Ja, Dr Campbell har verkligen tagit till sig av alla studier på Ivermectin, och har på senare tid blivit totalt övertygad om dess effekter mot Covid-19.
För varje ny video blir han mer och mer utåtagerande mot WHO och den medicinska s.k. expertisen.

I en av hans senare videos kritiserar han WHO och deras kategoriska uttalande om att Ivermectin inte har någon som helst effekt på Covid-19.

Och i denna nya video ställer han alltså frågan :
- Varför hör vi inget om Ivermectin ?
- Varför denna totala tystnad ?

Mitt svar är väldigt enkelt :
En förutsättning för att man ska få vaccinering godkänd är att det inte får finnas en fungerande medicin mot det man ska vaccinera mot.

Därför vill man inte i nuläget erkänna att Ivermectin är ett fungerande medel mot Covid-19.
Big Pharma ska först håva in stora pengar på vaccinering, därefter kan möjligtvis dessa medel bli erkända.

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 653
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #507 skrivet: måndag 07, juni 2021, 08:25:02 »
En förutsättning för att man ska få vaccinering godkänd är att det inte får finnas en fungerande medicin mot det man ska vaccinera mot.

Är detta verkligen sant ?
Jag har sökt men inte kunnat finna något om att så skulle vara fallet.
Har du en referens till någon text som visar detta ?

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 417
  • Affärsomdömen: 83
« Svar #508 skrivet: måndag 07, juni 2021, 10:15:01 »
Den här ändringen gjordes av Trump ganska snabbt när han blev president.
Vet inte exakt vad den ändringen kallades. Han gjorde ändringen för att läkemedelsbolagen
hade blivit för giriga. Idag är läkemedelsbolagen dom största lobbyisterna (tom större än
oljebolagen). Dom har väldigt mycket makt.

Meningen med ändringen var att tex cancersjuka skulle ha rätt att prova nya icke godkända
mediciner för att kanske kunna överleva. Tidigare fick dom inte prova icke godkända mediciner.

Läkmedelsbolagen hittade ett sätt att vända det här till sin fördel. När coronan kom var det första dom gjorde
att misstänkliggöra / ibland förbjuda alla mediciner som kunde tänkas fungera och även nervärdera dom läkare som ville
använda traditionella mediciner. Dom gjorde också tveksamma nya undersökningar som helt plötsligt kom fram till
att äldre beprövade mediciner nu var livsfarliga.

Eftersom det enligt dom inte fanns nån fungerande medicin för corona fick alla vänta på vaccinet.
Vissa läkare fortsatte att använda äldre mediciner i alla fall ofta med goda resultat.

Utloggad Tole

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 180
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #509 skrivet: onsdag 09, juni 2021, 19:23:04 »

Mitt svar är väldigt enkelt :

Därför vill man inte i nuläget erkänna att Ivermectin är ett fungerande medel mot Covid-19.
Big Pharma ska först håva in stora pengar på vaccinering, därefter kan möjligtvis dessa medel bli erkända.

Det finns ett flertal vacciner som det även finns behandling mot. Vet inte vad som gäller nya vacciner, men det låter som ett konstigt krav.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Varför köpa silver? by vitae
Igår kl. 21:00

The COMEX DECEPTION… (A PAPER DERIVATIVES SCAM) by vitae
Igår kl. 20:54

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
Igår kl. 16:48

[AVSLUTAD] 1/4oz American gold eagle 2004 by doo
Igår kl. 13:22

2 Oz Libertad (Helt nya från rör) by mega_n
torsdag 12, juni 2025, 17:36:40