Författare Ämne: Greta och hyr-svinen är igång  (läst 3141 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 811
  • Affärsomdömen: 3
Greta och hyr-svinen är igång
« skrivet: söndag 26, januari 2020, 21:07:50 »
http://youtu.be/TTXdhTwO320
https://youtu.be/TTXdhTwO320
"Urkraften" till vår största exportframgång det skolstrejkande klimat-oraklet satt och -"strejkade" nu igen. Varumärket Greta. Varumärket var vaktad av män med fossilbilar. De hemliga vakterna hindrade en liten kanadensisk pojke från att ställa frågor.. För att han är "för farlig" LOL  :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Skolplikten gäller såvitt jag vet fram till 16 års ålder, Greta Thunberg är 17år. Vad är det hon strejkar ifrån? Hon behöver inte gå till skolan. Går hon inte i någon särskola för personer med specifika diagnoser? Det har hon ju antagligen valt själv då. Hon omfattas ju inte av skolplikten såvida den inte gäller efter 16 år ifall man har skrivit in sig på en skola såsom gymnasium... men då har hon ju valt denna skolgång. Det är inte längre rimligt att kalla det skolstrejk även fast hon ser ut som en femteklassare. Hur länge är man egentligen ett barn? Ett "svenskt" barn kan ju även vara en 46 åring med skägg fru och avkomma numera.

Greta ser ut som en 17 åring som haft det väldigt svårt med undernäring och stannat i växten. Vart har Greta tagit sig om 10 år? Tycker synd om henne eftersom allting som har med vad som händer bakom kulisserna och organisationerna bakom henne att göra omhöljs i dunkel. Hon lever liksom i kulisser. Hur ska hon orka med att fortsätta vara såpass mycket i blickfånget. Hur ska hon orka med att å andra sidan bli bortglömd om det blir så. Hur kommer det  att kännas för henne ?   Vad är det för hemliga gubbar som vaktar henne? Är det skattepengar i arbete? 

Exponeringen av Greta är helt enorm och total global medialt sett. Det innebär såklart att det finns risker och en hotbild. Och tyvärr så behöver hon nog ha livvakter. Men om det är säpogubbar, varför måste det vara hemligt ? Vad kostar dessa gubbar?   Deras engelska suger verkligen. Har de så usla språkkunskaper i SÄPO eller vad är det för hyrgubbar ?

Urkraften ,,,(kanske den mer ursprungliga än Varumärket Thunberg ), bakom Greta är också med i youtube videon. Ingmar Rentzhog, Al Gores kompis.  (kul namn Rents-Hog-- Hyr-svin, är det han som hyrt vakterna?)

"Get the fuck off" utbrister en hemlig vakt ...slår den lilla kanadicken i magen. Ett svinigt beteende. "Behave you" säger de.  Snyggt! Varumärket Greta har intressanta vänner med dyra jackor och dyra fossildrivna bilar som skyddar henne och som vägrar identifiera sig men ändå begär press-leg. och frågar om den kanadensiska journalisten är här illegalt. Hahah!   hur många illegala har vi inte här i landet ? Tror inte en kanadensare mer eller mindre borde har någon betydelse.
Vem betalar allt detta?

Hur många på forumet är över 15 år? Jaha alla.. Då vet ni att när man är 15 år så vill man inte säga "jag är ett barn". Då vill man bli självständig och se sig själv som vuxen även om man är medveten om att man inte är helt vuxen. Inte f-n sitter man med ett flygblad om börjar med "Vi barn" när man går i nionde klass.  Allting runt Greta andas ruffel och båg.  Det här är Gretas flygblad som hon hade i början o som jag hoppas hon slutat med nu:
"Vi barn gör inte så ofta som ni säger åt oss att göra, vi gör som ni gör, och eftersom ni vuxna skiter i min framtid gör jag det med. Jag heter Greta och går i åk 9. Och jag skolstrejkar för klimatet fram till valdagen."
 Texten är både lillgammal och infantil samtidigt

Det där är inte ord från en ungdom som går i nian.  Det kan iofs inte uteslutas helt eftersom Greta är lillgammal och har asperger.. Å andra sidan så har ju var och varannan skolungdom diagnoser och bokstavskombinationer idag.

Ni som inte genomskådar spektaklet runt Greta, hur gör ni när ni får Nigeriabrev i eposten? "En Nigeriansk kung har tyvärr avlidit i en statskupp och vi har problem att föra över pengar. En av hans fruar befinner sig i Sverige för att besöka släktingar och hon har 11 barn som just nu svälter. Snälla du måste hjälpa till med ditt bankkonto. Vi måste föra över 100 miljarder kronor till ditt konto. Som tack för hjälpen får du behålla en procent dvs en miljard kronor. Du kan hjälpa oss med ditt bank ID. Skynda dig! Kungabarnen i Sverige svälter och du får ju en miljard. Tack på förhand!
Jag tycker Nigeriabrev är lika trovärdigt som medias hantering av vår tids orakel och heliga ko fröken Varumärke Ernman Thunberg.   Obs nu skrev jag bara om Varumärket Ernman Thunberg. Jag har inte (här) skrivit att lovsångerna till klimatreligionen är falska eller felaktiga. Det är en annan femma. Så ni behöver inte bli kränkta. Jag är själv miljövän. Även fast jag misstror Varumärket.

guldgrisen

• Gäst
SV: Greta och hyr-svinen är igång
« Svar #1 skrivet: söndag 26, januari 2020, 22:13:01 »
Ni som inte genomskådar spektaklet runt Greta ...
De köper inte guld i alla fall. Wrong crowd, dude.  :D

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2465
  • Affärsomdömen: 80
« Svar #2 skrivet: söndag 26, januari 2020, 22:18:04 »
Woops!! Nu brinner stubintråden....

Inloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1062
  • Affärsomdömen: 60
« Svar #3 skrivet: söndag 26, januari 2020, 22:31:37 »
Snacka om att förnedra Sverige och det svenska folket inför hela världen.
Som svensk kan jag inte annat än att skämmas över spektaklet kring Greta....

Putta på och säga till en journalist som ställer frågor "fuck off".
Sedan slå/boxa stackarn i magen tre gånger.....
Fy f.....
« Senast ändrad: måndag 27, januari 2020, 10:50:22 av Krugerangel »

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #4 skrivet: söndag 26, januari 2020, 23:38:30 »
Snacka om att förnedra hela Sverige och det svenska folket inför hela världen.
Som svensk kan jag inte annat än att skämmas över spektaklet kring Greta....

Putta på och säga till en journalist som ställer frågor "fuck off".
Sedan slå/boxa stackarn i magen tre gånger.....
Fy f.....
Ja faktiskt så skäms man.
Här är mer intressant läsning om finanskillen Ingmar Hyrsvin Rentzhog som blev miljövän och upptäckte Greta. O fick en slant på köpet :)
gammalt inlägg jag vet.  Men jag såg det idag :)

https://uvell.se/2018/12/11/ingemarrentzhogochkontakterna/

Här är en länk till..  också lite gammal men riktigt bra artikel....
https://samnytt.se/svd-uppmarksammar-affarerna-bakom-greta-thunberg-tva-manader-efter-att-de-avslojats/

Woops!! Nu brinner stubintråden....
Ligger något i vad skriver. Det bränns nu ...annars hade de inte varit såhär aggressiva. Det verkar väldigt viktigt att den lille kanadensaren inte får prata med Varumärket.  Är det av "säkerhetsskäl"? Nej visserligen så finns det nog en hotbild då hon är en celebritet men de släpper ju fram annat folk så varför inte en liten kanadensare ? Han är ju inte farligare än någon annan. De är ju livrädda att just denna typ av video skall spridas och hon får obekväma frågor. Det hela tål helt enkelt inte granskning.   Hemliga livvakter? Vad är detta? Helt galet ju!
Ni som inte genomskådar spektaklet runt Greta ...
De köper inte guld i alla fall. Wrong crowd, dude.  :D
Det finns nog ett par guld och silver-intresserade som köper hela historien. Många av Gretas polare är ju förresten mer domedagsprofeter än vad någon här på forumet någonsin varit så dit vi skall så behöver man väl inget guld? 

« Senast ändrad: söndag 26, januari 2020, 23:45:01 av Unmanipulatable »

Inloggad Carambola

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 129
  • Affärsomdömen: 20
« Svar #5 skrivet: söndag 26, januari 2020, 23:44:29 »
Vilket bisarrt klipp! Vilka fjällräven-elit-soldater. Visste inte att såna fanns.

Och vilken övergång till yodisk meningsuppbyggnad:
-"Behave you!"
-"Behave me I will"

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #6 skrivet: söndag 26, januari 2020, 23:45:43 »
Vilket bisarrt klipp! Vilka fjällräven-elit-soldater. Visste inte att såna fanns.

Och vilken övergång till yodisk meningsuppbyggnad:
-"Behave you!"
-"Behave me I will"
Hahaha jag tänkte likadant :)

Utloggad Boko

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 43
  • Affärsomdömen: 4
« Svar #7 skrivet: måndag 27, januari 2020, 08:21:49 »
Hmm, Flera som ser Greta som boven här?!, Tycker mer illa om jönsen som vill få det o verka som han blev typ misshandlad när någon försökte putta undan han... O vilken menlös kritik, att personer som är kring greta åker bensinbil?, Att det ligger plastskräp i en Telsa hon åkt i?, Har hon lov o vara ledig på fredag eller inte?..

Ska man debatera något med Greta vore det väl hennes fakta/visioner kring klimatet.. O ska man debatera så välj rätt forum, att gå på henne på stan ala Janne Josefson o tycka det e förvånande han blev bortknuffad.. Tur för han att vakterna inte var Asap rocky's.. ;)

Ne, Tror själv inte på Gretas domedagsprofetia, Men tycker det är starkt av henne att hon kämpar för det hon tror på...

• Gäst
« Svar #8 skrivet: måndag 27, januari 2020, 08:42:45 »
Skulle va mycke intressant att få se vad det är för "fakta kring klimatet" som Greta har att komma med.
Jag har läst att hon skulle ha nån sorts övernaturlig kraft, och att hon därför kan se koldioxid i luften.
I mina öron låter detta precis som det som religiösa sekter håller på med, för att lura folk på pengar.

Hmm, Flera som ser Greta som boven här?!, Tycker mer illa om jönsen som vill få det o verka som han blev typ misshandlad när någon försökte putta undan han... O vilken menlös kritik, att personer som är kring greta åker bensinbil?, Att det ligger plastskräp i en Telsa hon åkt i?, Har hon lov o vara ledig på fredag eller inte?..

Ska man debatera något med Greta vore det väl hennes fakta/visioner kring klimatet.. O ska man debatera så välj rätt forum, att gå på henne på stan ala Janne Josefson o tycka det e förvånande han blev bortknuffad.. Tur för han att vakterna inte var Asap rocky's.. ;)

Ne, Tror själv inte på Gretas domedagsprofetia, Men tycker det är starkt av henne att hon kämpar för det hon tror på...

« Senast ändrad: måndag 27, januari 2020, 08:45:34 av Rödlöga »

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #9 skrivet: måndag 27, januari 2020, 10:15:29 »
Greta är absolut ingen bov! Jag ville lyfta fram operationerna runt omkring och varumärket Greta. Inte trycka ned Greta som person.  Argumenten med plast i teslabilen är ju såklart lite småbilliga. Det kan jag hålla med om. Jag tycker det finns så mycket andra vinklar än sådant trams som har kommit fram.  Men jag tycker det bör komma ut ifall hon skolkar/strejkar eller om hon bara är ledig. Den aspekten tycker jag inte var löjlig.  Och så kan man ju diskutera vad man menar med ledig .Detta är ju henne jobb nu. Hon måste leva upp till förväntningar på varumärket Greta. För henne själv känns det nog kanske inte så. Åtminstone inte hela tiden. Hon är nog genuin men jag tror inte hon själv tycker att hon gör detta till 100% för att det kommer inifrån henne själv. Hon tar nog en hel del instruktioner hur hon ska agera och följer detta.
 Jag tycker ärligt synd om Greta. Hon är både ung och har diverse funktionsnedsättningar. Till hennes försvar så är hon ju faktiskt stundtals väldigt högfungerande modig och intelligent. Hon har ju varit med häxan Malena Ernman hela livet och vet inget annat.  De har väldigt mycket pengar och kämpat för de saker som är ekonomiskt gångbara.

Finanskillen Rentzhog och hans anhang gör bra pengar på sin "filantropiska gärning".
Varumärket Greta och det åsiktspaketet är är just nu Sverige ansikte utåt mot andra länder som vi handlar med och som vi har ett utbyte med när det gäller migration (utbyte kan betyda mycket haha).

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 274
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #10 skrivet: måndag 27, januari 2020, 11:00:43 »
Rätt lågt om jag får säga det själv. Klart man får kritisera Greta och vad hon gör, men höj det en nivå istället för att förlöjliga. Att kalla hennes mor för en häxa och driva med någon annans efternamn är ju bara pinsamt. Att sen koppla oss som "inte förstår hur det verkligen ligger till" med nigeriabrev är riktigt lågt.

Syna det hon säger istället - att vi ska lyssna på klimatforskarna. Hon har ju rätt, eller hur?

• Gäst
« Svar #11 skrivet: måndag 27, januari 2020, 12:29:53 »
Rätt lågt om jag får säga det själv. Klart man får kritisera Greta och vad hon gör, men höj det en nivå istället för att förlöjliga. Att kalla hennes mor för en häxa och driva med någon annans efternamn är ju bara pinsamt. Att sen koppla oss som "inte förstår hur det verkligen ligger till" med nigeriabrev är riktigt lågt.

Syna det hon säger istället - att vi ska lyssna på klimatforskarna. Hon har ju rätt, eller hur?

Det är du och dina vänstervridna vänner som har lagt ribban där den ligger.
Dina vänner på SVT, och Gretas mamma, kastar dagligen epitet på och förlöjligar dem med "fel" åsikter.
Det räcker med att man vill göra nåt åt den eskalerande brottsligheten, som håller på att förgöra Sverige och svenskarna, så skriker du och dina vänner högerpopulist eller rasist eller nåt ännu värre.
Jag betackar mig förmaningar på vilken nivå jag ska ligga, och vad jag ska syna, från såna som du.
Du kan ju själv gå tillbaka till dina tidigare inlägg och titta vad du kallade oss som väljer att titta på alternativmedia.
Har du hört talas om uttrycket "kasta sten i glashus" ?
« Senast ändrad: måndag 27, januari 2020, 12:32:03 av Rödlöga »

Inloggad laban77

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 274
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #12 skrivet: måndag 27, januari 2020, 13:05:09 »
Det är du och dina vänstervridna vänner som har lagt ribban där den ligger.
Dina vänner på SVT, och Gretas mamma, kastar dagligen epitet på och förlöjligar dem med "fel" åsikter.
Det räcker med att man vill göra nåt åt den eskalerande brottsligheten, som håller på att förgöra Sverige och svenskarna, så skriker du och dina vänner högerpopulist eller rasist eller nåt ännu värre.
Jag betackar mig förmaningar på vilken nivå jag ska ligga, och vad jag ska syna, från såna som du.
Du kan ju själv gå tillbaka till dina tidigare inlägg och titta vad du kallade oss som väljer att titta på alternativmedia.
Har du hört talas om uttrycket "kasta sten i glashus" ?

Om jag har kallat alternativmedia-tittare för något riktigt hemskt så ber jag om ursäkt, men jag tror inte att jag har det. Jag tror heller inte att jag har en enda vän på SVT, så jag tänker inte be om ursäkt för vad de säger.

Jag är inte nöjd med brottsligheten i Sverige, och varken jag eller mina vänner har så vitt jag vet skrikigt något angående det.

Men, om det nu är jag som har solkat ned den här diskussionen med mitt prat om forskning så är jag den första som ber om ursäkt för det. Tillbaka till "såna som du", "Rents-Hog-- Hyr-svin" och "nigeriabrev".

Utloggad Moventia

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 24
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #13 skrivet: måndag 27, januari 2020, 14:02:12 »
Oj här var det hett som i Australien. Kanske kan man smälta guld i värmen

Inloggad MrLibertad

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2047
  • Affärsomdömen: 126
« Svar #14 skrivet: måndag 27, januari 2020, 14:16:23 »
Det är dags att vi börjar lugna ner oss lite i den här tråden.

Konstigt att det ska vara så svårt att diskutera politik och Greta lite sansat osv osv etc etc. Det är inte första gången men förmodligen sista och det får väl de som tycker det är synd tycka såna fall, detta kan diskuteras på en massa andra platser, forum, twitter osv om man vill få lite utlopp för "sin" sak.

Ska det diskuteras här så krävs det att nivån höjs, rejält.

« Senast ändrad: måndag 27, januari 2020, 14:19:34 av MrLibertad »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Bad jokes. by laban77
Idag kl. 08:36

USA - hur har dom det by sff123
Igår kl. 23:16

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by JL_GBG
Igår kl. 22:55

Goldsilver.be by Future
Igår kl. 22:54

Diverse Guld säljes by sff123