Författare Ämne: Guld och silver på youtube  (läst 6681 gånger)

Utloggad Silver

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 945
  • Affärsomdömen: 208
Guld och silver på youtube
« skrivet: onsdag 14, maj 2014, 18:41:34 »
Det finns ju en del stacker-klipp och liknande på youtube. Vissa bättre än andra. Här är ett jag hittade på en annan sajt, rätt skön gubbe får jag säga. Filmandet lämnar en del att önska men det är riktigt bra tycker jag och bjuder på några roliga kommentarer. Inga dåliga högar heller för den delen. Fantomen lär dock våndas lite när han hanterar en äldre 5 oz panda som "kanske är värd några dollar". :)

Har ni några andra klipp som är sevärda så posta på!

https://www.youtube.com/watch?v=vtg08jhQ1p4#t=37
« Senast ändrad: onsdag 14, maj 2014, 18:46:12 av Silver »

Utloggad jerseph

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 416
  • Affärsomdömen: 50
SV: Guld och silver på youtube
« Svar #1 skrivet: onsdag 14, maj 2014, 19:16:46 »
Det finns ju en del stacker-klipp och liknande på youtube. Vissa bättre än andra. Här är ett jag hittade på en annan sajt, rätt skön gubbe får jag säga. Filmandet lämnar en del att önska men det är riktigt bra tycker jag och bjuder på några roliga kommentarer. Inga dåliga högar heller för den delen. Fantomen lär dock våndas lite när han hanterar en äldre 5 oz panda som "kanske är värd några dollar". :)

Har ni några andra klipp som är sevärda så posta på!

https://www.youtube.com/watch?v=vtg08jhQ1p4#t=37

Jag brukar mest titta på Silverfish vt på Youtube, men sweet jesus vilken stack denna farbrorn hade! När någon kallar 20 oz guld för "lite guld" så vet man att man ligger i lä! Haha.
« Senast ändrad: onsdag 14, maj 2014, 19:22:29 av jerseph »

Inloggad Fantom

• Butiksinnehavare
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1538
  • Affärsomdömen: 368
  • "Allting är relativt"
« Svar #2 skrivet: torsdag 15, maj 2014, 06:27:42 »
...Fantomen lär dock våndas lite när han hanterar en äldre 5 oz panda som "kanske är värd några dollar". :)...

Varför hanterar han ett proof 5 oz Panda 1987 mynt så här, är ju upp till han.
Även i den här skicket myntet är värd över 350$ (gissar 420$).
Fast har man så mycket ädelmetall hemma i källaren, då 400$ är värd för han, som typ 4 kronor för mig kanske.
Men självklart jag gillar inte när folk hanterar Panda mynt så här, speciellt proof-mynt. :-\

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #3 skrivet: lördag 21, maj 2016, 11:59:33 »
v=vtg08jhQ1p4#t=37[/url]

Jag brukar mest titta på Silverfish vt på Youtube, men sweet jesus vilken stack denna farbrorn hade! När någon kallar 20 oz guld för "lite guld" så vet man att man ligger i lä! Haha.

Silverfish VT hade en helt fantastisk videoblogg på Youtube. Med utgångspunkt i hans relativt sent upptäckta intresse för silver, med en del naiv övertro, så tecknas simultant, och delvis implicit, ett porträtt av amerikansk medelklass i oro och förändring. Vi får tidigt reda på att Silverfish är desillusionerad kring spekulation på Wall Street och ser i silvret ett sätt att försöka behålla det som han och hans familj skrapar ihop i sitt dagliga värv - vi får följa Silverfish från juli 2012 och under tiden han videobloggar så sjunker silverpriset allt eftersom och den tanke han hade att frysa köpkraften ter sig alltmer avlägsen och det tvivel som efterföljer ger upphov till mycken existentialism. Han är självutlämnande, det framkommer bland annat att han haft depressioner och att det ligger i släkten, och det är värt att kronologiskt följa hans inlägg då historien om honom lägger ett livspussel som är mycket nyansrikt - han projicerar sitt liv för oss ta del av via silvret. I mångt och mycket så uppfattar jag silvret som en sidohistoria till den offentliga, men smakfulla och balanserade, internetterapi som han ägnar sig åt. Och det är väl så livet ser ut - det ligger ingen direkt lycka i PM eller valuta utan det kanske är som Silverfish själv konstaterar i en av sina bloggar - det bästa i livet är det som inte kostar något - att spela basket med sin dotter på garageuppfarten eller att kasta en baseball med sin son på baksidan av huset.

Jag brukar fortfarande gå in på hans Youtube sida och lyssna på utvalda klipp och bli berörd. Silverfish är en mycket varm människa och jag hoppas att han är lycklig och att han nån dag återupptar sitt videobloggande.

https://www.youtube.com/user/silverfishVT/videos

Det här var starten i juli 2012.

https://www.youtube.com/watch?v=Y9vq8eQ7jT0
« Senast ändrad: lördag 21, maj 2016, 12:24:10 av ManoleteSTHLM »

Utloggad WINWIN

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 54
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #4 skrivet: fredag 17, juni 2016, 22:33:40 »
Jösses, hur mycket kan det vara värt?
Det är väl guldmynten som får värdet på bordet att skena.

Han måste köpt hela sitt liv när det varit billigt.

Min hög av guld och silver är värd ca 500k. Men det är ingen jättehög precis.

Inloggad august

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1649
  • Affärsomdömen: 48
« Svar #5 skrivet: fredag 12, augusti 2016, 14:24:23 »
Jag gillar belangp, men vet att många tycker att han är lite för torr och teoretisk. Men ge den här en chans:

https://www.youtube.com/watch?v=mDpMT7qlXtA

Årets bästa citat kommer vid 16.32 :-)

fredrikwall67

• Gäst
« Svar #6 skrivet: fredag 12, augusti 2016, 14:37:55 »
Erkänner att jag inte ens kollat klippet, jag ger en like bara för att jag också tycker Belangp är bra.

Utloggad lordDMC

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #7 skrivet: tisdag 06, september 2016, 23:55:44 »

Silverfish VT hade en helt fantastisk videoblogg på Youtube. Med utgångspunkt i hans relativt sent upptäckta intresse för silver, med en del naiv övertro, så tecknas simultant, och delvis implicit, ett porträtt av amerikansk medelklass i oro och förändring. Vi får tidigt reda på att Silverfish är desillusionerad kring spekulation på Wall Street och ser i silvret ett sätt att försöka behålla det som han och hans familj skrapar ihop i sitt dagliga värv - vi får följa Silverfish från juli 2012 och under tiden han videobloggar så sjunker silverpriset allt eftersom och den tanke han hade att frysa köpkraften ter sig alltmer avlägsen och det tvivel som efterföljer ger upphov till mycken existentialism. Han är självutlämnande, det framkommer bland annat att han haft depressioner och att det ligger i släkten, och det är värt att kronologiskt följa hans inlägg då historien om honom lägger ett livspussel som är mycket nyansrikt - han projicerar sitt liv för oss ta del av via silvret. I mångt och mycket så uppfattar jag silvret som en sidohistoria till den offentliga, men smakfulla och balanserade, internetterapi som han ägnar sig åt. Och det är väl så livet ser ut - det ligger ingen direkt lycka i PM eller valuta utan det kanske är som Silverfish själv konstaterar i en av sina bloggar - det bästa i livet är det som inte kostar något - att spela basket med sin dotter på garageuppfarten eller att kasta en baseball med sin son på baksidan av huset.

Jag brukar fortfarande gå in på hans Youtube sida och lyssna på utvalda klipp och bli berörd. Silverfish är en mycket varm människa och jag hoppas att han är lycklig och att han nån dag återupptar sitt videobloggande.

https://www.youtube.com/user/silverfishVT/videos

Det här var starten i juli 2012.

https://www.youtube.com/watch?v=Y9vq8eQ7jT0

Wow, vilken beskrivning! Haha, måste slå ett öga på Silverfish. Tack ska du ha!

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 314
  • Affärsomdömen: 19
« Svar #8 skrivet: fredag 05, juni 2020, 05:02:38 »
Göteborgs stadsmuseum visar upp Sveriges första guldmynt.
https://www.youtube.com/watch?v=wJqkMecI-ts

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

16 Psyche by Birka
Idag kl. 13:10

Säljes svenska silver medaljer för spot. by Salbazios
Igår kl. 23:29

[SÄLJES] Kanadensiska Wild Life 1oz och Walking Liberty 1/10oz by Silversamlare
Igår kl. 15:01

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by JL_GBG
Igår kl. 14:59

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by snus
Igår kl. 14:43

[SÄLJES] SWEA 2013/2014/2015 by Silversamlare
Igår kl. 14:00

[Säljes] SLUT FÖR TILLFÄLLET. Banköverföring, Swish, Kontant* by Cyberdyne
tisdag 11, augusti 2020, 22:02:00

ny medlem (Vedbaronen) by Morgan
måndag 10, augusti 2020, 19:25:51

Ny idag (Freke) by Morgan
måndag 10, augusti 2020, 19:25:21

Ny medlem (Loka89) by cyber
måndag 10, augusti 2020, 19:19:00

Ny här (Lofrans) by silverhamstern
måndag 10, augusti 2020, 19:10:07

Oseriösa säljare på Tradera. by haberdasher
måndag 10, augusti 2020, 15:39:20

Proof Silver Panda 2017 150g by Kalle4001
måndag 10, augusti 2020, 14:38:51

PAUSAD! 50 kr silvermynt säljes för 1% under spot, i poster om 40st mynt (1kg). by Lanne
söndag 09, augusti 2020, 22:10:27

The Destruction Of Paper Currency by haberdasher
lördag 08, augusti 2020, 13:38:16