Författare Ämne: Kärlek med förveckling  (läst 13504 gånger)

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1825
  • Affärsomdömen: 84
SV: Kärlek med förveckling
« Svar #15 skrivet: måndag 14, oktober 2019, 18:31:59 »
I en demokratisk diskussion så behöver man inte förklara sina genmälen eller inlägg :) Yttrandefrihetens grundpelare ;)
Kanske läge att googla åsiktsfrihet :)

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #16 skrivet: måndag 14, oktober 2019, 20:16:16 »
I en demokratisk diskussion så behöver man inte förklara sina genmälen eller inlägg :) Yttrandefrihetens grundpelare ;)
Kanske läge att googla åsiktsfrihet :)
'

Tillägg : i en demokratisk diskussion står åsiktsfrihet över känslan av personlig kränkthet. Det finns nertecknat, i skrift, redan i Romarriket, som visste skillnaden mellan person/åsikt . Låt oss inte börja skjuta budbärande, helt i onödan. Det är BARA åsikter. Inget mer.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3328
  • Affärsomdömen: 133
« Svar #17 skrivet: måndag 14, oktober 2019, 20:58:24 »
"Jag hatar dina åsikter men är beredd att dö för att du ska få framföra dem"
Var det Voltaire eller?

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 529
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #18 skrivet: tisdag 15, oktober 2019, 10:22:09 »
Laban77 är ganska rolig. Men inte särskilt öppen med vad han egentligen anger för skäl för sina åsikter angående Trump,annat än att han är en ondska. Det är ren lathet. Och vilka kriterier ingår i "världens mest skadliga ledare" Jag blir så nyfiken.

Är Herr Laban Demokrat överhuvudtaget ?  ;)

Jag kan förklara vad jag menar. Trodde nästan inte att det skulle behövas. Var ska man börja?

Jag tror inte alls att Trump är ondska. Jag tror inte ens att han är korkad. Han är nog ganska egoistisk och väldigt "street smart". Han har lärt sig att rätt lögner lockar fler väljare än vad de avskräcker i en till stor del okunnig värld. Det farligaste han gör, enligt mig, är att presentera lögner som fakta, och sprida okunskap. Kanske speciellt på miljöområdet.

Han har till exempel kallat klimatförändringar en bluff, och påstått att ljudet av vindkraftverk kan ge cancer. Han har på kort tid rivit upp en stor mängd miljöåtgärder som bl.a. begränsar industrier inom fossila bränsle-sektorn. Till exempel har han tagit bort kravet på att olje- och gasföretag ska rapportera metanutsläpp, samt flera lättnader för andra giftiga utsläpp, överfiske mm. Han tog USA ut ur Paris-avtalet som det första av 196 länder, vilket så klart gjorde det än mer tandlöst. Han har förbjudit hälsomyndigheten att använda ord som "vetenskapsbaserad" och "mångfald".  Listan kan göras väldigt lång. En svensk politiker med det här beteendet hade haft 0 trovärdighet, men på något sätt lyckas han stanna kvar.

Jag vurmar inte för Stefan Löfven eller någon annan svensk politiker heller, men att kalla Trump för en frisk fläkt är som att kalla Kim Jong Un en trevlig kille (enligt mig då - inte fakta).

Demokrat? Ja, fast med litet 'd' då i den mening att jag tror på demokrati.

"Och vi går till historien som tillät honom att fortsätta"

Det har funnits fler än Laban77, i historien, som velat stoppa människor och åsikter.
https://youtu.be/OZYuv6pQd2k

Jag vill inte stoppa någon att framföra sina åsikter, men jag vill heller inte låta vad som helst stå helt oemotsagt.
« Senast ändrad: tisdag 15, oktober 2019, 15:04:05 av laban77 »

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2094
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #19 skrivet: tisdag 15, oktober 2019, 20:35:18 »
Personligen har jag inte en tvekan om att Obama tillät finansvärlden att köra in i kaklet till randen av en katastrof 2008. Han låtsas att han inte visste ,eller någonsin ställde några ansvarsfrågor varken förr eller senare.
Ahaaa, det var så det gick till 2008. Och här har man gått och trott att Obama blev president först 2009.

Jag gissar att jag är ett offer för fake media och går på vad som helst.

Utloggad Lamalaman

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 55
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #20 skrivet: onsdag 16, oktober 2019, 09:57:00 »
Personligen har jag inte en tvekan om att Obama tillät finansvärlden att köra in i kaklet till randen av en katastrof 2008. Han låtsas att han inte visste ,eller någonsin ställde några ansvarsfrågor varken förr eller senare.
Ahaaa, det var så det gick till 2008. Och här har man gått och trott att Obama blev president först 2009.

Jag gissar att jag är ett offer för fake media och går på vad som helst.

🙂🙂🙂

Rödlöga

• Gäst
« Svar #21 skrivet: onsdag 16, oktober 2019, 11:22:58 »
Labban: "Han har lärt sig att rätt lögner lockar fler väljare än vad de avskräcker i en till stor del okunnig värld"

Till skillnad från dig då (som har blivit indoktrinerad 9 år i svensk sosse-skola och som tittar på SVT varje dag) som kan allt och vet allt hur det egentligen ligger till ?

Utloggad laban77

• Guldmedlem
« Svar #22 skrivet: onsdag 16, oktober 2019, 12:07:55 »
Labban: "Han har lärt sig att rätt lögner lockar fler väljare än vad de avskräcker i en till stor del okunnig värld"

Till skillnad från dig då (som har blivit indoktrinerad 9 år i svensk sosse-skola och som tittar på SVT varje dag) som kan allt och vet allt hur det egentligen ligger till ?

Mmm... Bra argument där, Rödlöga.

Inloggad sff123

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1825
  • Affärsomdömen: 84
« Svar #23 skrivet: onsdag 16, oktober 2019, 12:50:24 »
Jag har hört att Vinterkräksjukan är tidig i år "Of topic"  ;)

Inloggad MrLibertad

• Administratör
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
« Svar #24 skrivet: onsdag 16, oktober 2019, 16:54:52 »
Nu tar vi och lugnar ner oss i tråden, eller höj nivån skulle jag vilja säga. Så fort det kommer till politik så har alla olika åsikter och har rätt till det.

Diskutera gärna men som sagt, höj nivån på argumentationen. Det har övergått till pajkastning = mindre bra.

« Senast ändrad: onsdag 16, oktober 2019, 17:11:23 av MrLibertad »

fredrikwall67

• Gäst
« Svar #25 skrivet: onsdag 16, oktober 2019, 17:33:07 »
Trump må vara knepig, alternativet hade vart värre.

• Gäst
« Svar #26 skrivet: torsdag 17, oktober 2019, 07:07:40 »

Mmm... Bra argument där, Rödlöga.

Det var precis såna här svar jag ville att ni skulle undvika, skärpning.

/MrL

« Senast ändrad: torsdag 17, oktober 2019, 09:04:13 av MrLibertad »

Utloggad laban77

• Guldmedlem
« Svar #27 skrivet: torsdag 17, oktober 2019, 09:09:06 »

Jag är inte alls förvånad över din reaktion.
En tillräckligt indoktrinerad människa kan inte tänka i andra banor än dom banor som hen har blivit indoktrinerad till att tänka i.

Nu skulle vi ju hålla en hög nivå på argumenten. Gång på gång svarar du att jag är hjärntvättad, indoktrinerad, och bara tittar på SVT. Är det en bra nivå på argumenten? Du vet nog lika lite om mina TV-vanor som jag vet om dina, men jag gissar att vi båda tittar ungefär lika lite på SVT, om det nu skulle ha någon betydelse. Jag gissar också att vi har gått i ungefär samma 9-åriga skola, eller? Har vi inte möjlighet att tänka själva efter det? Kan vi inte längre se kritiskt på det vi läser, ser och hör? Det gäller förstås både högermedia och PK-media.

Någon tyckte att jag borde motivera varför jag tycker som jag gör om Trump, så då gjorde jag det. Liksom alla andra här så säger jag bara vad jag tror och tycker, och jag tror att Trump är tillräckligt smart för att inse själv att han ljuger. Jag menar inte att han bara ljuger eller att han är den enda som ljuger, men han ljuger ovanligt mycket för att vara en president. Det (tycker jag) är ganska illa.

Utloggad PennyLane

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 417
  • Affärsomdömen: 82
« Svar #28 skrivet: torsdag 17, oktober 2019, 10:21:15 »
Egentligen är jag inte så politisk men här måste jag bara skriva något.

Jag tycker inte att Trump ljuger mer än andra.

I flera år har media och Demokraterna i USA påstått att Trump vann valet för att han samarbetade med Ryssland men inga sådana bevis finns. Dom har tom haft en utredning i två år med obegränsade resurser för att hitta brottsliga  kopplingar mellan Trump och Ryssland, dom hittade inga. Det slutade med att utredningen las ner. Många som jobbade med Trump i kampanjen har blivit straffade för andra brott i samband med den utredningen men ingen i Trumps kampanj har blivit straffad för att ha samarbetat med Ryssland för att kunna vinna valet. Många har fått sina liv förstörda då det kostar mycket pengar att driva sitt eget försvar i USA.

Om Trump hade haft hjälp av Ryssland för att vinna så hade det kommit fram vid det här laget.

Nu pågår nästa utredning, deras nya justitieminister förösöker hitta anledningen till hur Rysslands historien kunde få sånt fäste. Det skriver inte media om.

Vem ljuger?

Utloggad laban77

• Guldmedlem
« Svar #29 skrivet: torsdag 17, oktober 2019, 10:33:26 »
Ja det kan mycket väl vara så att Demokraterna har hittat på Rysslands-kopplingen för att smutskasta Trump. Som sagt inte bara Trump som ljuger, men i stort sett alla medier har rapporterat om hans ovanligt många lögner, ofta till och med såna lögner som är lätt att kolla upp. Det handlar om tusentals lögner... mer än 10000 så här långt enligt New York Times. Nu är ju inte de opartiska, men det är illa även om det skulle vara bara 1/10 av det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Veracity_of_statements_by_Donald_Trump

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

PAUS : Säljes 1 oz Krugerrand BU guldmynt i fint skick. (bilder) by TheHun
Idag kl. 08:55

Guldström söker investerare, processa krossad malm från 1800'tals guld gruva. by RuttenFisk
Idag kl. 03:24

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by toblov
Igår kl. 18:22

Nygammal medlem by Strokur
Igår kl. 09:46

SilverWars.org Kampen om det fysiska silvret! by gbz
Igår kl. 09:33

Hur stora guld mynt och tackor har ni i era stackar? by RemusTh
söndag 09, februari 2025, 14:50:48

Säljes Silver Somalia Elefanter, kilotacka Johnson Matthey + blandat by Coltrane
söndag 09, februari 2025, 06:27:51

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by Stacker
lördag 08, februari 2025, 22:07:18

[Sålt] 25st 5kr 1935 *pb* by JL_GBG
fredag 07, februari 2025, 09:29:12

Köpes : 40 francs guldmynt by zodiac
fredag 07, februari 2025, 08:55:30

[Säljes] 1kg silvertacka (modell chokladkaka*) pb by Grimi
fredag 07, februari 2025, 07:28:09

[SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor!+Lunar 2025 by Fantom
torsdag 06, februari 2025, 00:57:18

Bilder på silver. by Fantom
torsdag 06, februari 2025, 00:52:11

Går guldpriset upp eller är det fiat som går ner? by august
onsdag 05, februari 2025, 11:16:40

Fysiskt guld har börjat tryta hos Bank of England. by JohanB
måndag 03, februari 2025, 14:47:34