Författare Ämne: Ädelmetall eller dödsmetall, nya stommen i svensk ekonomi?  (läst 9663 gånger)

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 769
  • Affärsomdömen: 3
Ädelmetall eller dödsmetall, nya stommen i svensk ekonomi?
« skrivet: lördag 28, september 2019, 12:44:44 »
Error 404 (Not Found)!!1

https://www.youtube.com/watch?v=1kD1zubg3cA

https://youtu.be/1kD1zubg3cA

Utloggad Rödlöga

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 345
  • Affärsomdömen: 1
SV: Ädelmetall eller dödsmetall, nya stommen i svensk ekonomi?
« Svar #1 skrivet: lördag 28, september 2019, 13:11:42 »
Nån borde göra en orosanmälan till Socialtjänsten.  :(

Utloggad Tole

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 53
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #2 skrivet: lördag 28, september 2019, 13:39:07 »
Nu riskerar jag att göra mig mycket impopulär, när jag tar upp något som är mycket politiskt inkorrekt. Men någon måste ju ändå ibland nämna elefanten i rummet. Det blir så krystat annars när alla? många? några? ser den men ingen vågar göra det politiskt inkorrekta. Inte ens Sveriges samlade journalister vågar ta upp frågan. Men som alla som sett hennes tal förstår så är ju detta tal och framförande självklart något som en 16åring skrivit och övat fram själv....... Helt utan att styras från en mycket effektiv lobbygrupp.

En förhållandevis liten grupp lobbyister att fått genomslag i stora delar av västvärlden, speciellt i Svergie. Helt utan att själva blivit ifrågasatta som ett politiskt parti med samma budskap hade blivit.

Nu tog jag upp elefanten och ni får givetvis tycka vad ni vill, men att ingen vågar gå in på vad och vilka som ligger bakom henne gör mig orolig inför framtiden och vår demokrati.

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 769
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #3 skrivet: lördag 28, september 2019, 13:42:14 »
Det roliga är att kanalen som laddat upp videon som uppfattas som satir av människor har gjort det i tron att videon framställer deras anhang positivt. Ladda ned videon innan Fridays for Future kommer på att den är till nackdel för dem. "How dare you" hehe

Greta är emot "eliten och systemet". Hon är bjuden till Jean Claude Juncker ,Schwarzenegger, Obama, World economic forum i Davos, FN, EU osv. Global medier stryker henne medhårs konstant och ger henne gratis utrymme.
Hennes "skötare" vid sidan av de hemska föräldrarna är Luisa-Marie Neubauer kommer från "One foundation" som Soros , Bill Gates o andra oligarker finansierar. Hur är hon emot "systemet". Systembolaget? Man måste kunna skratta åt tokerierna.

Nån borde göra en orosanmälan till Socialtjänsten.  :(

Utloggad Tyr

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 258
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #4 skrivet: lördag 28, september 2019, 18:35:52 »
När jag slog på "Gretaklippet", från hennes framträdande i FN-huset första gången, så kunde jag inte se det mer än för en mycket kort stund. Som svensk skämdes jag och stängde av det. Det var för mycket att behöva se hennes effektsökeri och försöka se arg och ledsen ut, och höra detta "how dare you". Vilket spel! Men hon kommer ju från föräldrar som spelar teater och uppträder så hon ville väl vara med där också på ett hörn.

Nu tittade jag igen på hela hennes framförande, bara för att jag skulle skriva min kommentar till det. Och jag säger att nu när hon fick privilegiet att tala i FN så hade hon ju kunnat göra någonting bra utav det. I själva uppträdandet så skulle hon bara varit sig själv, utan effektsökeri, och grimaser, och sakligt talat om vad som är och behöver göras ur ett miljöperspektiv, och HELT UTELÄMNAT DETTA: "HOW DARE YOU". då hade jag inte sagt någonting om saken, utan t.o.m. tyckt att det skulle ha varit bra.

Inloggad laban77

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 226
« Svar #5 skrivet: måndag 30, september 2019, 11:35:56 »
Jag tror ju, till skillnad från flera av er, att Greta är genuin. Jag tror hon är arg och frustrerad på riktigt när hon håller det talet. Hon har ju faktiskt gång på gång talat sakligt om vad vi behöver göra, utan att det verkar hända särskilt mycket i världen. Det hon hittills har sagt är ju rätt enkelt. Lyssna på forskarna och gör som de säger. Jag skulle också vara förbannad om alla klappade mig på huvet och sa vad duktig jag var, och sen bara sket i vad jag sa. Har man sen aspberger, är 16 år och tror att mänskligheten kommer att gå under så kan i alla fall inte jag sitta här och säga att det är skådespeleri. Jag kan tänka mig att en lättare grad av aspberger kan bidra till det här totala fokuset och oräddheten.

Jag tror heller inte att hon är kontrollerad av någon organisation med dolda syften. Jag tror att hon gör det här för att hon själv vill och känner att någon måste göra det. Sen att hon har stöd av andra för det hon gör är en annan femma. Det vore ju väldigt illa om hon inte hade det. Hon använder förresten klimatforskare som bollplank för att kolla att det hon säger är sant. Och vad har hennes föräldrar gjort som är så hemskt?

Medierna hakar så klart på. Det här är ju en guldgruva för dem. I det läget är det väl också självklart att hon och Friday's for Future drar nytta av situationen. Annars vore de ju korkade. Deras mål är ju att höras och synas för att vända världsopinionen. Systemet hon är emot är såklart konsumtionssamhället och inget annat.

Sen tycker jag ändå att det var en kul video :)

Utloggad Rödlöga

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 345
« Svar #6 skrivet: måndag 30, september 2019, 12:05:24 »
"Det hon hittills har sagt är ju rätt enkelt. Lyssna på forskarna och gör som de säger"
Herregud, det är så här det blir när svensken lyssnar på endast en enda kanal propagandaministeriet SVT.  ;)

Inloggad laban77

• Silvermedlem
« Svar #7 skrivet: måndag 30, september 2019, 12:13:38 »
Budskapet är enkelt. Att göra som forskarna säger är inte enkelt.

Eller menar du att forskarna har fel?
Eller menar du att SVT har fel om forskarna?

Inloggad hedonism

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #8 skrivet: måndag 30, september 2019, 13:30:25 »
Eller menar du att forskarna har fel?

Forskare säger också att vi ska äta människor för klimatet:
https://www.tv4.se/efter-fem/klipp/forskaren-unders%C3%B6ker-m%C3%B6jligheten-att-%C3%A4ta-m%C3%A4nniskok%C3%B6tt-finns-m%C3%A5nga-tabun-12496854

Kommer du lyssna på honom och äta en människa ikväll till middagen?

Inloggad laban77

• Silvermedlem
« Svar #9 skrivet: måndag 30, september 2019, 14:06:29 »
Nej jag kommer inte äta en människa ikväll. Och det är inte vad forskarna säger. Man kan så klart hitta de mest extrema studierna och skratta åt dem.

Utloggad Tyr

• Palladiummedlem
« Svar #10 skrivet: måndag 30, september 2019, 14:36:50 »
Jag tror ju, till skillnad från flera av er, att Greta är genuin. Jag tror hon är arg och frustrerad på riktigt när hon håller det talet.

Det tror jag också att hon är, och när jag skrev "Vilket spel" skulle jag i stället ha skrivit "Vilket överspel". Det var nämligen inte snyggt att titta på. Och hennes sätt att framföra sitt budskap på tycker jag slog tillbaka på henne själv, och delvis på hennes mission. Sorry about that.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2200
  • Affärsomdömen: 73
« Svar #11 skrivet: måndag 30, september 2019, 15:23:24 »
Greta är "Amazing".
Hon verkar vara den enda som tänkt i genom hela skiten.
Klimatet är en sak men det finns annat som skrämmer mig mer men det får man inte ta upp här.

Utloggad Tyr

• Palladiummedlem
« Svar #12 skrivet: måndag 30, september 2019, 15:46:52 »
Helt riktigt Birka! Detta är ett forum för ekonomi och investeringar, särskilt då i ädla metaller...

Inloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
« Svar #13 skrivet: måndag 30, september 2019, 18:32:37 »
Dags att packa väskorna nu, Greta. Åk tillbaka till Schverige , och ös din tonåriga häxcharm över vuxna som gripit tag i dig som Ärkebiskop Jackelén. Snart är det dags att bli kanoniserad som det första svenska helgonförklarade barnet som gör guds underverk på jorden. framtiden är din, Greta. Lite oklart dock i vilken branch fundamentalister du eventuellt kommer att välja.

* Överens om att du aldrig någonsin skaffar körkort ?  Ok deal
* Överens om att du inte skaffar barn, p.g.a. belastningen på jordens ekosystem? Ok deal
* Överens om att du aldrig någonsin kommer att flyga på solsemester ? Ok, deal
* Överens om att du lever som du lär enligt dina egna (?) principer. Ok,hatten av. Verkligen deal.

Om inte : Ha en advokat redo för att stämma din egen familj för utnyttjande av minderårig för att göda en krets omkring dig . Dina associerade borde sitta inburade för utnyttjande av minderårig för egen vinning.

Detta är genuint vad jag känner som far till döttrar.
Att att så många dansar med i jippot omkring mig, får mig att vilja kasta upp halväten mat i magen på närmaste bord av Greta fans.

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2200
  • Affärsomdömen: 73
« Svar #14 skrivet: måndag 30, september 2019, 18:42:25 »
Känns lite som att krama urin ur en sten.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by JohanB
Idag kl. 23:31

Sigma pro eller Sigma standard + precisionsvåg by Silvold
Idag kl. 20:52

Värdering silvermynt by Saiifo
Idag kl. 20:32

AVSLUTAD Säljes: kandelaber i silver by Micromax
Idag kl. 11:22

Finsilver/.999 silver säljes. Först till kvarn. by jerseph
Igår kl. 19:04