Författare Ämne: Ädelmetall eller dödsmetall, nya stommen i svensk ekonomi?  (läst 18383 gånger)

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
SV: Ädelmetall eller dödsmetall, nya stommen i svensk ekonomi?
« Svar #60 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 12:32:50 »
[]Professor Jörgen Randers går ett steg längre och precis som ett flertal andra så kallade experter lyfter han fram diktaturen Kina som förebild []:

”Demokratin måste pausa för att lösa klimatkrisen. Ett elitstyre är bättre än demokrati- i alla fall om världen ska lyckas lösa den akuta klimatkrisen”

Lite fler exempel på utvalda citat av salongsfascister inom vetenskapskrået :

”Ledande klimatforskare deklarerar att mänskligheten står inför ett avgörande vägval. En fortsättning på den nuvarande ekonomiska och politiska trenden leder till katastrof … För att åstadkomma ett globalt hållbart sätt att leva så måste man genomföra, vad den tyske klimatforskaren Joachim Schellnhuber kallar, ’en genomgripande förändring’.”

"[] Enligt de australiensiska forskarna David Shearman och Joseph Wayne behöver vi en auktoritär form av styre för att kunna implementera den vetenskapliga konsensusen om utsläppen av växthusgaser.[]

"[] . En av miljörörelsens hyllade förgrundsfigurer, James Lovelock, betonar att vi måste överge demokratin för att möta klimathotet. Vi måste handla, genast.[]

Sedan har vi vår egna förmåga Torbjörn Tännsjö :

Enligt Tännsjö (Mycket känd filosof på hemmaplan) måste något nu göras snabbt.

”Etablerande av global styrelse får ske genom en kupp, ett slags existentiellt språng, där de suveräna nationalstaterna tvingas upphöra att finnas till. En global regering i form av en global despoti tar över”, skriver han.

Demokrati får, enligt Tännsjö, sedan komma i ett ”långsiktigt reformprojekt”.

Det var allt jag hann posta under min kafferast, som synes finns det auktoritära vetenskapsmän i den brokiga skaran av miljönissar. Auktoritära kanske är t.o.m. lite för snällt utryckt. Det är ren fascismen de förespråkar. Demokratin är ingenting värt för dessa nissar.
Och exakt vart är Greta annorlunda någonstans ? Vart går skiljelinjen? Dessa individer vill ha ett globalt auktoritärt ledarskap som ges mandat att använda metoder totalt främmande för våra fria västerländska demokratier. 

« Senast ändrad: torsdag 03, oktober 2019, 12:39:57 av Fiat de Lux »

• Gäst
« Svar #61 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 13:02:32 »
Ja, helt klart ger det naziwibbar.
« Senast ändrad: torsdag 03, oktober 2019, 13:04:36 av Rödlöga »

Utloggad Tole

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 53
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #62 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 14:23:29 »
Detta har har blivit en diskussion om ifall Greta har rätt eller inte. Där kan man givetvis ha olika åsikter. Det som stör mig är bristen på neutral granskning av konceptet "Greta"

Att Greta är äkta och att hon tror på det hon gör är jag övertygad om. Ungdomar har alltid, och skall även vara radikala. Det hör till utvecklingen. Men att det är en sextonåring som själv lyckats slå igenom och få den uppmärksamhet som detta tror jag inte för att ögonblick på. Att få till ett möte med poven, tala inför FN mm, tror någon att en sextonåring själv lyckas med detta på så kort tid?

Det ligger en mycket duktig lobbygrupp bakom som styr och regisserar detta. Och det är denna grupp som jag anser det är journalisters jobb att granska. Detta eftersom denna grupp har blivit en maktfaktor som manipulerar och styr opinionen.  Oavsett om deras budskap är rätt eller fel så bör alla grupper/organisationer/politiska partier som styr opinionen granskas på ett så oberoende och neutralt sätt som möjligt. Men här är det så politiskt inkorrekt att ifrågasätta Greta att jag inte tror någon vågar. Och det är farligt för samhället.

Annars är journalister snabba att framhålla att de bara gör sitt granskande samhällsjobb när de granskar och hänger ut politiker (och det ska de fortsätta med), men varför inte visa vad som finns bakom Greta? Som det är nu så är det några enskilda partiska som ger sig på Greta med personangrepp och nedlåtande uttalanden. Dessa påhopp är dessutom så grova och dumma att ingen kan ta dem på allvar, de snarast stärker henne. På samma sätt som jag tycker hennes tal i FN var så otroligt överdrivet regisserat att det mest borde slå tillbaka och undergräva hennes budskap.

Men alla bara jamsar med, ingen vågar ifrågasätter vilka som ligger bakom och styr. Vad ska vi med en oberoende press och skattebetald nyhetsredaktion till när ingen vågar ha en avvikande åsikt eller vara bara lite ifrågasättande om det är rimligt att Greta åstadkommit detta själv? Och om inte, så av vilka?

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2470
  • Affärsomdömen: 80
« Svar #63 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 15:09:23 »
Hmmm...snajsigt konspiratorisk!

"Ingen vågar ifrågasätta" hmmm...kolla in SvebbTV.

Utloggad Tole

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 53
« Svar #64 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 16:50:26 »
Hmmm...snajsigt konspiratorisk!

"Ingen vågar ifrågasätta" hmmm...kolla in SvebbTV.

Nä jag tror inte det är konspiration av media, jag tror det är ren feghet att inte våga sticka ut hakan.

Swebbtv är ju inte det första jag tänker på när det gäller neutral journalistik. Rätt så vinklade intervjuer, bara från en annan sida.

Iofs är ju även mycket av övrig journalistik vinklad.
« Senast ändrad: torsdag 03, oktober 2019, 16:56:12 av Tole »

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #65 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 16:51:22 »
För de som är intresserade av att sätta sig in i klimatfrågan,så rekommenderas Stockholmsinitiativets hemsida : http://www.klimatupplysningen.se

Det är något så ovanligt som  en politiskt och ekonomiskt oberoende ideell förening som verkar för en rationell klimat- och energipolitik. Stockholmsinitiativet förenar bred naturvetenskaplig kompetens, samhälls- och miljöengagemang med erfarenhet av samhällets politiska och ekonomiska villkor.

Alltså definitivt inga klimatförnekare utan granskare av alla aktuella fakta som dagligen ramlar in (Och kan påvisa fel och brister i den etablerade forskningen)
Oberoende forskare granskar kollegor som är i beroendeställning till sina uppdragsgivare. Nyheter som aldrig kommer att publiceras,refereras eller återges i MSM m.a.o. Mig veterligen den enda svenska sidan som bedriver riktig konsekvensneutral journalistik i klimatfrågan
« Senast ändrad: torsdag 03, oktober 2019, 16:53:48 av Fiat de Lux »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #66 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 21:02:28 »
Man kan vara extra smart och intelligent på vissa områden om man ingår i autistspektrat,
Greta började sin resa med att sittstrejka utanför riksdagshuset efter att ha tänkt i genom de fakta som finns.
Hon fick uppmärksamhet av media som spred efterhand "Gretagrejen" över hela världen.
Vems idé det var att segla över Atlanten vet jag inte men det skulle inte förvåna mig om det var hennes.
Jag tror att det mesta är hennes egna idéer men naturligtvis har hon inspirerats av andra. Jag tror inte hon är manipulerad av någon lobbyistgrupp. Det är konspirationsteorier som människan älskar.
Att offra demokratin och införa världsdiktatur är ju helt sjukt. Det måste gå genom folkrörelser och valsedlar.
Heja Greta! Hoppas du får Nobelpris!

• Gäst
« Svar #67 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 21:26:51 »
Stefan Löven om Greta: "En generations röst" - "Greta Thunberg utstrålar sådan styrka" - "Hon är ett fantastiskt föredöme" - "Vi måste lyssna på Greta"

Och trots all denna vackra snömos från "Steffe" så hamnar Socialdemokraterna på historiskt låga 23,1% i Oktobers Expressen/Demoskop undersökning.
https://www.expressen.se/nyheter/historisk-matning-s-och-sd-jamnstora-for-forsta-gangen/

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #68 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 21:38:11 »
Det beror nog på deras framtida "utvalda" påtänkta statsminister.

Inloggad Au

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 67
« Svar #69 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 21:40:35 »
Man kan vara extra smart och intelligent på vissa områden om man ingår i autistspektrat,
Greta började sin resa med att sittstrejka utanför riksdagshuset efter att ha tänkt i genom de fakta som finns.
Hon fick uppmärksamhet av media som spred efterhand "Gretagrejen" över hela världen.
Vems idé det var att segla över Atlanten vet jag inte men det skulle inte förvåna mig om det var hennes.
Jag tror att det mesta är hennes egna idéer men naturligtvis har hon inspirerats av andra. Jag tror inte hon är manipulerad av någon lobbyistgrupp. Det är konspirationsteorier som människan älskar.
Att offra demokratin och införa världsdiktatur är ju helt sjukt. Det måste gå genom folkrörelser och valsedlar.
Heja Greta! Hoppas du får Nobelpris!

https://uvell.se/2018/12/11/pr-spinnet-bakom-greta-thunberg/

http://projektsanning.com/2019/02/11/greta-thunberg-den-inte-riktigt-frivilliga-miljoaktivisten/
« Senast ändrad: torsdag 03, oktober 2019, 21:45:14 av Au »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #70 skrivet: torsdag 03, oktober 2019, 22:03:49 »
Det var ju intressant.
Skickligt av Greta att bygga en karriär på att sitta på rumpan. Hon måste vara den första. :D

Utloggad Tyr

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 341
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #71 skrivet: fredag 04, oktober 2019, 14:06:52 »
Sedan har vi vår egna förmåga Torbjörn Tännsjö :

Enligt Tännsjö (Mycket känd filosof på hemmaplan) måste något nu göras snabbt.

”Etablerande av global styrelse får ske genom en kupp, ett slags existentiellt språng, där de suveräna nationalstaterna tvingas upphöra att finnas till. En global regering i form av en global despoti tar över”, skriver han.

Demokrati får, enligt Tännsjö, sedan komma i ett ”långsiktigt reformprojekt”.

Det var allt jag hann posta under min kafferast, som synes finns det auktoritära vetenskapsmän i den brokiga skaran av miljönissar. Auktoritära kanske är t.o.m. lite för snällt utryckt. Det är ren fascismen de förespråkar. Demokratin är ingenting värt för dessa nissar.

Nu tar jag inte ställning för vilka som vet hur det egentligen förhåller sig i ”Klimatfrågan” (jag har inte studerat den tillräckligt för att säga någonting bestämt). Men jag skulle vilja lägga till i FDL:s lista Liberalerna förslag.

Liberalerna vill ha en europeisk koldioxidskatt, och vill slopa konsensuskravet rörande skatter från EU. Svenska folket kan alltså beskattas med nya skatter från EU utan samtycke från Sveriges riksdag och regering, efter att det kravet undanröjs. Man öppnar därmed dörren för mer överstatlig beskattning från EU-byråkraterna om Liberalerna får sin vilja igenom. Därmed adjöss med svensk självbestämmande i fortsättningen i ekonomiska frågor. Sveriges mest EU vänliga parti, Liberalerna, fick dock i senaste EU valet bara en plats, och man kan därmed tänka att det kanske finns lite mer vett bland folket som röstade.

Inloggad Kalle4001

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
  • Affärsomdömen: 26
« Svar #72 skrivet: fredag 04, oktober 2019, 19:38:20 »
https://youtu.be/KIP2vukNOPc

Ingen fara finns hjälp att få om man tycker att det gått för långt...

Utloggad Krippa

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 140
  • Affärsomdömen: 18
SV: Ädelmetall eller dödsmetall, nya stommen i svensk ekonom
« Svar #73 skrivet: fredag 04, oktober 2019, 21:09:18 »
Tog upp åsikter med en individ som var/är för massinvandring...idag vill de inte veta av detta och är miljövänner.
Samma individer som var för massinvandring försöker flytta samtalet till miljö.

Rödlöga

• Gäst
« Svar #74 skrivet: lördag 05, oktober 2019, 02:30:39 »
Patrik Engellau (Det goda samhället) intervjuar Lennart Bengtsson (professor i dynamisk meterologi) angående klimatet.
Från 2017
https://youtu.be/_btWuKdvCps

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Lunar 2 Ormens år 5 st ag 1 oz samt grisen och Lunar 3 råttan by dmannen74
Idag kl. 21:02

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by JL_GBG
Idag kl. 20:19

Pamp lady Fortuna hänge/berlock by Snakepit32
Idag kl. 19:39

Tankar om Wisdomtree ETF? by Krugerangel
Idag kl. 18:38

Corona, inte ölen by Sarek
Idag kl. 18:36

Bad jokes. by Birka
Idag kl. 11:32

Peter Schiff by Sarek
Idag kl. 11:05

Ohoj! by Guldräven
Idag kl. 10:34

Myntlåda Samlarhuset köpes! by VonKramer
Igår kl. 21:32

"SÅLD" Guldtacka 10gram 3st"Sänkt pris" by sff123
Igår kl. 20:04

Myntkapslar köpes! by Canvas
Igår kl. 19:03

Bara saklig investering, ska absolut inte få habegär efter sällsynta mynt... ;-) by Canvas
Igår kl. 18:00

Billigaste sättet att skicka ~1500g silver med PostNord? by Tyr
Igår kl. 14:07

250 g silvertacka by august
Igår kl. 08:03

Diverse Guld säljes by sff123
fredag 03, april 2020, 17:03:19