Jag får alltid öppna det incheckade bagaget pga alla udda prylar som jag tagit med hem. Blir garanterat samma sak den här gången. Tändspolar, cylinder med kolv, maskindelar.
Heh, och jag som tycker att jag har trassliga saker med mig... tändspole och cylinder vinner. Har vi någon resenär på forumet som kuskar runt med en mässingspropeller och ett gammalt vagnshjul månne?
Finns det liknande marknader på andra håll i kina, är sällan i Shanghai, mer Beijing och Tianjin?
Brukar också få väskan genomsnokad lite här och där i världen.... så jag skulle inte våga smuggla nått man inte får.
Brugar ligga såna saker som båtpropellrar, grillgaller, turboaggregat mm i väskan... en gång hade jag 17 kockknivar, ett bilstereo slutsteg samt en intercooler i väskan...
skulle ha sett minen på japanerna som genomlyste väskan på Narita... asgarv och nått om galen "gajin" och mer skratt sen släpptes jag igenom och fick checka in.
Trevlig tråd. Det finns marknader i alla stora städer som Beijing, Guangzhou, Shenzhen, HK etc. I något "mindre" städer finns det banker och "China Gold Coin" stores där man kan köpa guld och silvermynt.
Beijing marknaden heter Madian. (万家马甸邮币卡市场 西城区 黄寺大街23号(福丽特商业街南)
Vv och kolla in clearasvodka's underbara videor på YT
https://www.youtube.com/watch?v=lFwWMJeMV8Q