Driver du en blogg eller hemsida? Länka till forumet så länkar vi till dig. Läs mer här.Forumet har tagit fram ett eget silvermynt, SWEA, bli medlem och läs mer här.
Detta må vara "ofrivilligt" enligt lag, men att säga upp tv-avgiften sparar mycket pengar. Personligen tycker jag att det är helt galet att påtvingas en kostnad för kanaler som sprider ut politisk vänsterpropaganda, bara för att man äger en tv. Är man inte intresserad av att se på tv överhuvudtaget är det bara att sälja dumburken och säga upp licensen. Många program går ändå att se gratis på internet. I annat fall säger man upp licensen ändå.Om man är ateist och inte vill stödja kyrkan kan man även välja att gå ur Svenska kyrkan och spara ett par tusen om året.Min bästa besparing jag gjorde på min förra arbetsplats var att gå ur facket. IF Metall var totalt bortkastade pengar på mitt jobb, motarbetade både de anställda och företaget.
Hen:Har man en klar ideologisk linje för fackföreningen så kan det ju vara nödvändigt att tvinga in arbetare i facket. Det kan te sig odemokratiskt, men många gånger kan sådant som faktiskt gynnar de flesta inte direkt vara självklart för alla. Då kan det krävas oschyssta metoder för att få med folk på tåget.Jag är själv inte direkt liberal då jag inte tror att folk i gemen har något att komma med. De beter sig och verkar tänka mest som djur. Eftertänksamhet, intelligens och engagemang verkar helt lysa med sin frånvaro i dagens Sverige.
Silverräven:Den ideologisk itutning som idag finns från sossehåll där man fokuserar mycket på att förstöra för främst SD är helt genomknasig. Anledningen till att jag trycker så hårt på att det egentliga facket inte är dåligt är just därför att ni inte ska glömma bort att ni själva faktiskt kan bilda en fackklubb om man ogillar de redan existerande men ändå inser att det nog vore bra att ha förhandlingsrätt. Det är bara att ni väljer en styrelse på tre personer och skickar in detta till staten(osäker på exakt var, men om någon skulle vara intresserad så lovar jag att kolla upp det.)LO osv är fruktansvärda idag av måna skäl, men bara därför bör fackföreningsmedlet i sig inte avskys. Precis som bilar kan vara fruktansvärda om fel person kör så är bilar i sig inte dåligt. Det är egentligen min huvudpoäng. Om någon som läser i framtiden behöver en fackförening men ingen existerande passar se då till att bilda en själv och få förhandlingsrätt samt rätt att vidta stridsåtgärder(om man inte sedan tidigare är bunden till gällande kollektivavtal).Sen vill jag förövrigt säga att alla som fortfarande bryr sig tillräckligt för att läsa sådana här trådar och liknande är ruskigt mycket bättre folk än genomsnittet och borde ge sig en klapp på axeln. Att alls bry sig om annat än sport och kändisar idag är guld värt;)