Författare Ämne: Köpa guld med kontanter  (läst 1663 gånger)

Utloggad gillarkatter

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Affärsomdömen: 0
Köpa guld med kontanter
« skrivet: måndag 10, juni 2019, 13:37:43 »
Har en del kontanter (+30k) som jag har tänkt köpa guld för, tanken är att "tvätta" pengarna och ha guldet under en längre tidsperiod. Ska jag köpa små mynt,tackor på ett par g och sprida köpen för att inte bli registrerad?
Sen när man i framtiden vill sälja guldet, går det sälja det smidigt fast det inte är registrerat?
Utomlands, är det något att föredra? hur ser det ut att köpa och sälja där med kontanter?

mvh rookien

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 759
  • Affärsomdömen: 3
SV: Köpa guld med kontanter
« Svar #1 skrivet: måndag 10, juni 2019, 21:19:33 »
Pengar som behöver tvättas brukar normalt vara förvärvade på olagligt sätt. Förhoppningsvis är det bara du som uttrycker dig lite slarvigt. Detta är ju ett seriöst forum som inte förmedlar kunskap om hur man begår olagligheter. Sedan är ju en del lagar och makthavare djupt omoraliska men det är en annan femma.
30-40k är inget att bråka om .

Köp/ sälj Guld av/till någon person här på forumet. Alternativt gå till Tavex o shoppa loss! Byt dina smutsiga SEK mot mot Guds pengar guld / silver :) Om möjligt; se till att få ett rejält kvitto på transaktionen.

Har en del kontanter (+30k) som jag har tänkt köpa guld för, tanken är att "tvätta" pengarna och ha guldet under en längre tidsperiod. Ska jag köpa små mynt,tackor på ett par g och sprida köpen för att inte bli registrerad?
Sen när man i framtiden vill sälja guldet, går det sälja det smidigt fast det inte är registrerat?
Utomlands, är det något att föredra? hur ser det ut att köpa och sälja där med kontanter?

mvh rookien

Inloggad Krugerangel

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 850
  • Affärsomdömen: 56
« Svar #2 skrivet: tisdag 11, juni 2019, 11:45:27 »
Jag bara hoppades på att någon med riktigt bra argumentation svarade.
Tack :) ;D

Inloggad I_am_mine

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 960
  • Affärsomdömen: 21
« Svar #3 skrivet: tisdag 11, juni 2019, 12:34:10 »
Köpa kan du göra här på forumet om du kan hitta någon som vill ses f2f alternativt tavex under 10k per gång för att slippa visa legg.

Sen när du ska sälja så gör du det lätt här, skickas rekommenderat mot swish eller banktransaktion, ingen bank ifrågasätter en så liten överföring som 30k (sålde precis kolonilotten för 275k, inga frågor)

Välkommen till forumet
« Senast ändrad: tisdag 11, juni 2019, 12:39:31 av I_am_mine »

Utloggad gillarkatter

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #4 skrivet: onsdag 14, augusti 2019, 12:43:55 »
Pengar som behöver tvättas brukar normalt vara förvärvade på olagligt sätt. Förhoppningsvis är det bara du som uttrycker dig lite slarvigt. Detta är ju ett seriöst forum som inte förmedlar kunskap om hur man begår olagligheter. Sedan är ju en del lagar och makthavare djupt omoraliska men det är en annan femma.

Köp/ sälj Guld av/till någon person här på forumet. Alternativt gå till Tavex o shoppa loss! Byt dina smutsiga SEK mot mot Guds pengar guld / silver :) Om möjligt; se till att få ett rejält kvitto på transaktionen.

mvh rookien

Tvätta var fel uttryck av mig. Eftersom jag är helt ny till guld/siler osv, så undrar jag vilka mynt "man ska köpa" varierar ju en del i pris mellan olika, förstår att karat spelar en viss roll. Varför ska jag ha ett "rejält" kvitto?

mvh

Inloggad pezon

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 80
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #5 skrivet: torsdag 15, augusti 2019, 11:03:25 »
Så Tavex tar kontanter?
Bara handla under 10000 så slipper man redovisa nått annat än pengarna?

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #6 skrivet: torsdag 15, augusti 2019, 11:48:38 »
Så Tavex tar kontanter?
Bara handla under 10000 så slipper man redovisa nått annat än pengarna?

Du slänger fram dina sedlar och redovisar inte något annat än vad du vill ha. Själv har jag köpt för > 10k SEKetas så jag fick legitimera mig. Men ingen begäran om att redovisa vad du fått tag på dina SEKetas. Tavex har fem butiker i huvudstadsområdet tror jag. Eftersom du inte visar leg. så kan de omöjligt veta att du varit på flera av deras butiker om du väljer att göra så. Det finns många små fina guldmynt som går lös på < 10k SEK(etas). Kan vara bra att ringa butiken innan och kolla att det du önskar finns på lager. 

https://tavex.se/guld

Inloggad Birka

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1987
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #7 skrivet: torsdag 15, augusti 2019, 11:54:12 »
Märkligt att de finns på fem olika ställen i Stockholm. De borde sprida ut sig mer.
Norrland, Göteborg och Malmö.

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #8 skrivet: torsdag 15, augusti 2019, 12:04:55 »

mvh rookien

Tvätta var fel uttryck av mig. Eftersom jag är helt ny till guld/siler osv, så undrar jag vilka mynt "man ska köpa" varierar ju en del i pris mellan olika, förstår att karat spelar en viss roll. Varför ska jag ha ett "rejält" kvitto?

mvh

Dokumentation kan komma väl till pass i framtiden. Du kan i framtiden behöva någon verifikation på ditt köp så därför bör du se till att få kvitto. Det kan visa sig "guld värt".
Det fina med analog dokumentation är att du kan vara selektiv med vad du vill visa beroende på sammanhang. Att befatta sig med ädelmetaller innebär att man ägnar sig åt ett nöje som våra ledare anser vara förbehållet den globala eliten.

Guld är kungars pengar;
silver är gentlemäns pengar;
byteshandel är bönders pengar,
skuld är slavars pengar.

När vi som är slavar i parasit-Sverige inkräktar på "kungarnas" domäner så får man mäktiga fiender.

Våra ledare kommer att göra det allt svårare för oss att handskas med guld då de föredrar att vi ska fortsätta med våra slavpengar.  Överdrivna krav på dokumentation för att du ska kunna göra något med ditt guld kan bli mer och mer aktuellt.  D.v.s. kvitto kan vara bra att ha.

Jag tycker du ska satsa på små bullionmynt med hög renhet som är välkända och lätta att byta mot annat såsom fiatvaluta eller varor.

Inloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #9 skrivet: torsdag 15, augusti 2019, 12:07:37 »
Märkligt att de finns på fem olika ställen i Stockholm. De borde sprida ut sig mer.
Norrland, Göteborg och Malmö.
Ja, det kan jag hålla med om. Om det finns tillräckligt med efterfrågan för fem butiker i 08 så borde det ju finnas en tillräckligt marknad o efterfrågan åtminstone i de större städerna ?

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Investera i ädelmetaller på börsen by cyber
Idag kl. 16:16

100 gram guldtacka långt under spot. by sff123
Idag kl. 14:21

Qb lion 10 oz by I_am_mine
Idag kl. 00:28

Guld & Silver Udda saker by ífing
Igår kl. 23:47

Öppen fråga till forumet by ífing
Igår kl. 23:24