Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.  (läst 1807288 gånger)

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 816
  • Affärsomdömen: 4
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #750 skrivet: onsdag 16, mars 2016, 23:47:05 »
Fed´s beslut ?   De höjer inte räntan  :o :o :o
Chockerande! Alla data skriker ju efter räntehöjningar ?!?  ::)

Utloggad vonswartz

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 250
  • Affärsomdömen: 23
« Svar #751 skrivet: torsdag 17, mars 2016, 14:26:39 »
Intressant skutt på spot idag. Kring 20:20. Tankar?

Seriöst? Inga tankar? Jag tyckte att hoppet verkade artificiellt...

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #752 skrivet: torsdag 17, mars 2016, 14:55:15 »
Hoppet berodde väl ändå på FEDs lite mer duvaktiga ton och den sänkta räntebanan. Vad menar du skulle vara artificiellt?

Utloggad vonswartz

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 250
  • Affärsomdömen: 23
« Svar #753 skrivet: torsdag 17, mars 2016, 15:12:54 »
Hoppet berodde väl ändå på FEDs lite mer duvaktiga ton och den sänkta räntebanan. Vad menar du skulle vara artificiellt?

Diagrammet visade ett stort hopp rakt upp. Inget lutning eller så, vilket normalt vore reaktionen om aktörerna på marknaden hinner reagera. Lite väl snabb reaktion i mitt tycke.

Utloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1511
  • Affärsomdömen: 97
« Svar #754 skrivet: torsdag 17, mars 2016, 15:28:20 »
Beror nog på när hoppet skedde som du ser. Som diskuterat i annan tråd hade vissa aktörer problem med kurserna i guld igår. Kika silver, där skedde det också ett skutt och hoppet i guld torde likna det, även vad gäller tidsmässigt.

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #755 skrivet: tisdag 22, mars 2016, 20:01:03 »
12 timmar efter attentaten i Bryssel så hade guldet och silvret backat och de europeiska börserna gått upp. Bryssel sprängs i bitar och börsen gör tummen upp:

http://www.zerohedge.com/news/2016-03-22/europe-closes-green-after-34-murdered-belgium-terror-attacks

Ett fenomen, börsen som inte reagerar negativt på ond bråd död, vi sett flera gånger de senaste åren:

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2016/03/22/20160322_EU1.jpg

Utloggad Silverpoppe

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 209
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #756 skrivet: tisdag 22, mars 2016, 20:24:19 »
12 timmar efter attentaten i Bryssel så hade guldet och silvret backat och de europeiska börserna gått upp. Bryssel sprängs i bitar och börsen gör tummen upp:

http://www.zerohedge.com/news/2016-03-22/europe-closes-green-after-34-murdered-belgium-terror-attacks

Ett fenomen, börsen som inte reagerar negativt på ond bråd död, vi sett flera gånger de senaste åren:

http://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2016/03/22/20160322_EU1.jpg

Ja märkligt! Tänkte på vägen hem att nu gör nu guldet nog ett skutt. Och ja det kanske man kan säga, men nedåt...
Varför går börsen upp kan man undra, är det förväntningar på ökad aktivitet i samhället eller vad då?

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
« Svar #757 skrivet: tisdag 22, mars 2016, 20:54:51 »

Ja märkligt! Tänkte på vägen hem att nu gör nu guldet nog ett skutt. Och ja det kanske man kan säga, men nedåt...
Varför går börsen upp kan man undra, är det förväntningar på ökad aktivitet i samhället eller vad då?

Dåliga nyheter blir bra nyheter i dagens ekonomi. Bra nyheter ger mindre stimulanser och andra "förbättrande" åtgärder. Ökande arbetslöshetssiffror, minskande konsumtion och ond bråd död via våld ger offensiva åtgärder och satsningar. Det finns obegränsat med stimulans, valuta, på sidlinjen och etablissemanget hittar så gärna ett objekt, snart vilket som helst, för att spruta ut valuta över ekonomin under förevändningen att det är till vårt eget bästa. Att vi, löntagare, relativt sett blir allt fattigare nämner de inte utan hänvisar till KPI.

Utloggad Silverpoppe

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 209
  • Affärsomdömen: 3
« Svar #758 skrivet: tisdag 22, mars 2016, 21:11:46 »

Dåliga nyheter blir bra nyheter i dagens ekonomi. Bra nyheter ger mindre stimulanser och andra "förbättrande" åtgärder. Ökande arbetslöshetssiffror, minskande konsumtion och ond bråd död via våld ger offensiva åtgärder och satsningar. Det finns obegränsat med stimulans, valuta, på sidlinjen och etablissemanget hittar så gärna ett objekt, snart vilket som helst, för att spruta ut valuta över ekonomin under förevändningen att det är till vårt eget bästa. Att vi, löntagare, relativt sett blir allt fattigare nämner de inte utan hänvisar till KPI.

True that!

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #759 skrivet: torsdag 31, mars 2016, 12:36:52 »
Det har gått bra för guldet konstaterar msm

https://www.compricer.se/nyheter/artikel/investera-i-guld   

Schibsted nästan ärlig om guldet.

Chrstina Söderberg björnar nästan inte alls på guldet. Hon skriver tillochmed om fysiskt guld och ekonomisk kollaps ?

Hon försöker dock lura i världen att USA har stora guldlager. Har de det så är det knappast folket , "ägarna" av staten, den federala staten som äger dem.

Kanske var de tvungna att skriva om vad SR tagit upp
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2151&artikel=6389395

Inloggad hasse_A

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 710
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #760 skrivet: fredag 01, april 2016, 14:49:15 »
Nu skall tydligen ädelmetallerna ner inför helgen.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #761 skrivet: fredag 01, april 2016, 16:55:36 »
Kanonbra! Jag har alldeles för mycket tillgångar i "systemet".....Kanske skulle öka guldkvoten lite?...Synd att den är så hög redan iofs! Vill ha billigt guld! ;D Ett tag till...

Utloggad thgswe

• Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 94
  • Affärsomdömen: 40
« Svar #762 skrivet: fredag 01, april 2016, 17:33:28 »
Kanonbra! Jag har alldeles för mycket tillgångar i "systemet".....Kanske skulle öka guldkvoten lite?...Synd att den är så hög redan iofs! Vill ha billigt guld! ;D Ett tag till...

Instämmer skulle vara gött om det håller sig lågt några månader till.

Planerar ett större inköp av 1kg silvertackor inom kort. Är det någon här som har något tips på var man får dessa mest förmånligt samt vilken sort som är bäst att satsa på? Har märkt att det är rätt stor prisskillnad mellan olika märken. Silver som silver tänker jag när det gäller tackor.

Utloggad Unmanipulatable

• Guldmedlem
« Svar #763 skrivet: lördag 02, april 2016, 19:41:50 »
Ingen silvertråd detta men jag kör mest på bullionmynt både silver o guld.    Varför tackor? För att få bättre pris per gram eller? Jag tror att mynt är lättare att sälja i framtiden. Köp silver här via forumet, på Tradera eller från Tyskland. Hög moms/skatt förstör för silvret i Sverige. Falska tackor är nog lättare att producera än falska mynt tror jag,  så jag skulle välja min tack-leverantör med omsorg.

Vill som sagt gärna att skådespelet på den finansiella scenen ska rulla på ett tag till så jag hinner bränna pengar innan centralplanerarna och parasiterna gör det åt mig. Ibland tänker jag att det skulle kännas skönt o satsa 100% på ädelmetall och ligga utanför "systemet" men man ska inte tänka med känslorna för då går det åt h-e.

Det som vållar mig mest huvudbry för tillfället är att växla in mina vita kontanter till nya sedlar. Kan bara växla lite åt gången för att slippa bankernas äckliga frågor. Det är väldigt dyrt och svårt att fixa fram underlag till alla pengar som man placerat om likviden några gånger under flera år.  Och sedan bankerna vidriga tillämpning av lagar som är totalt luddigt skrivna så att bankerna nästan kan använda dem precis på det sätt som de känner för.   Och reglarna gör även att bankerna övertillämpar vissa saker/kontroller "för säkerhets skull".   Vill inte utsätta mig för bankernas förtryck och övergrepp och frågor när jag hanterar mina egna pengar som jag har skattat för och arbetat för med hederligt produktivt arbete.De har även nekat mig transaktioner och förstört för mig.    Gillar inte att göra saker under hot och tvång. Vill bränna pengarna men vill själv bestämma hur och när och på vilket sätt. Så försöker växla in så mkt som möjligt men det kan ju ta stopp närsomhelst.   Att äga för mycket innebär att det du äger äger dig istället. I-landsproblem :)  Synd att man inte fick lära sig varken i skolan eller via etablerad elitägd media hur ekonomin och banker fungerar. Försöker att jobba så lite som möjligt. Varför bidra till ett så genomruttet system speciellt om man räknar med att SEK kommer tappa sitt värde. Är alldeles för försiktig för att säga upp en fast inkomst  annars hade jag slutat jobba direkt. Att ha mycket SEK känns ungefär som att ha en kapsel med något vidrigt pandemivirus eller otäck sjukdom som man egentligen inte vill ha fastän den är värd pengar så man måste ändå hålla hårt i kapsel....men den blir snart värdelös men man vet inte riktigt när den blir värdelös. Om någon tycker det låter drygt och otacksamt så kan jag säga att jag har jobbat för mina pengar. Att mitt arbete helt plötsligt blir värdelöst känns inte så mysigt..

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
« Svar #764 skrivet: fredag 15, april 2016, 22:47:42 »
Ytterligare en gång så visar det sig att guldpriset är manipulerat - om man nu inte förstod det innan. Vi "konspirationsteoretiker", "bakåtsträvare" och "foliehattar" fick rätt ännu en gång. Deutsche Bank som har världens största hävstång i derivat på finansmarknaden erkänner manipulation. Tusentals klienter som handlar med ädelmetaller har därmed gjort stora förluster på grund av detta och borde bli ersatta med mångmiljardbelopp - detta har drabbat alla med såväl mindre derivathandlare som indiska pensionerade småbönder som växlat in sina guldsparpengar mot valuta för att köpa mat de senaste åren.

Inte ett ord i svensk media. Men det var förstås oerhört väntat.

http://www.zerohedge.com/news/2016-04-14/first-silver-now-gold-deutsche-bank-admits-it-also-rigged-gold-prices-legal-settleme
« Senast ändrad: fredag 15, april 2016, 22:49:59 av ManoleteSTHLM »

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 1/10 oz guld by AndrewJackson72
Idag kl. 13:11

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane