Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.  (läst 737397 gånger)

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1773
  • Affärsomdömen: 180
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #720 skrivet: onsdag 17, februari 2016, 19:47:40 »
Enligt TF så sätts guldpriset inte alls längre beroende på guldrelaterad fundamenta som tillgång och efterfrågan utan endast på olika valuta-par etc med hjälp av automatiska HFT-tradingalgoritmer.

Om det stämmer har senaste guldökningen inget med guld att göra utan endast på YEN-kursen...

http://www.tfmetalsreport.com/blog/7451/illegitimacy-comex-pricing

/H

Inloggad mega_n

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1773
  • Affärsomdömen: 180
« Svar #721 skrivet: onsdag 24, februari 2016, 16:06:05 »
Bra drag på guldet idag! Nu bara 2.1% ifrån högsta guldpris vi såg under 2015-2016.
Och bara 5.1% ifrån vad kursen var ända tillbaka till i december 2012.
Detta naturligtvis räknat i svenska kronor...

Men det är en bit kvar till högsta någonsin. Det är 15.4% dit.
Om dollarn ligger still mot kronan kan vi se nytt svenskt rekord då guldpris i dollar når 1440 USD. (Dvs långt tidigare än då guldspot i dollar slår nytt rekord.)

Silvret har dock längre att gå...

/H

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1414
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #722 skrivet: onsdag 24, februari 2016, 20:45:55 »
Upp som en sol, ner som en pannkaka...

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 472
  • Affärsomdömen: 12
« Svar #723 skrivet: söndag 28, februari 2016, 23:25:13 »
Det blir intressant att se om guldet kan behålla sin 2016-uppgång under mars månad (och då syftar jag på uppgångarna mätt i US dollar). I valutor som den australiensiska dollarn och den kanadensiska diton har guldet gått som tåget det senaste året. Gentemot det brittiska pundet så har guldet noterat en uppgång på 18% sedan årsskiftet.

Dollarn förväntas stiga under våren och det kommer då att innebära nedgångar i guldet och i råvarorna. I övrigt så har mycket av de funderingar som jag och några andra här på sajten haft kring den globalistiska strävan som finns hos poltiker- och finanstoppen i EU och USA visat sig vara sanna. Dessvärre. Vi går emot en centralstyrning av inte bara ekonomin utan också när det gäller fria val och vad vi får skriva via exempelvis sociala medier. Mycket olustigt. Att kontanter kan komma att försvinna har vi skrivit om tidigare på den här sajten och nu har EU tänkt avskaffa 500 euro sedeln och med den försvinner ca 70% av totalvärdet i kontanter i euro. Larry Summers, globalist uti fingerspetsarna, har föreslagit att USA bör dra in 100 dollar sedlarna nu när EU är ute i liknande ärenden. Försvinner kontanter så borde det initialt gynna guld (och silver).

Försäljningen och importen av guld i Indien har sjunkit kraftigt i februari eftersom det tidigare kablats ut att den indiska regeringen ska sänka importskatten på guld nu till veckan. Det har nu visat sig att den indiska regeringen kanske inte alls kommer att sänka importskatten på guld utan istället höja den till så mycket som 15%. När det gäller att bedra och lura indierna att förlora sina tillgångar så finns det inga gränser. Summa summarum, indierna köpte mindre guld i februari och kommer med de nya skattehöjningarna knappast officiellt att köpa mer i mars. Låt oss hoppas att de istället smugglar in än mer guld till Indien via bland annat kakor (goldcookies) och tackor som lite mer hårdsmälta stolpiller i rektum. 
« Senast ändrad: måndag 29, februari 2016, 01:01:56 av ManoleteSTHLM »

Utloggad Krugerangel

• Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1156
  • Affärsomdömen: 63
« Svar #724 skrivet: söndag 28, februari 2016, 23:37:10 »
Dollarn förväntas stiga under våren och det kommer då att innebära nedgångar i guldet och i råvarorna.
Dollarn stiger, blir dyrare jämnfört med andra valutor, och allt som prisas i dollar går upp i pris, guld likaså.

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
« Svar #725 skrivet: söndag 28, februari 2016, 23:48:46 »
Dollarn förväntas stiga under våren och det kommer då att innebära nedgångar i guldet och i råvarorna.
Dollarn stiger, blir dyrare jämnfört med andra valutor, och allt som prisas i dollar går upp i pris, guld likaså.

Jag syftar på att priserna kommer att gå ner i dollar. En stark dollar innebär att dess roll som safe-haven stärks och då tar det bort likviditet från guldet. En svag dollar kombinerat med världsoro är det bästa för guldet.

Utloggad mithril_hunter

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 375
  • Affärsomdömen: 8
« Svar #726 skrivet: tisdag 01, mars 2016, 10:09:52 »
Inte nödvändigtvis. Om det riktigt brakar loss så är det ganska troligt att dollarn och guldet först kommer stiga tillsammans. Detta för att om det börjar storma på marknaderna så kommer fler och fler sälja tillgångar(främst papperstillgångar) för att bli likvida och hålla casch. Kontanter är näst sista anhalten och den sista är guld. Guldpriset sätts i dollar så för att kunna köpa guld måste du först ha dollar (typ).

Inloggad hasse_A

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 445
  • Affärsomdömen: 6
« Svar #727 skrivet: tisdag 01, mars 2016, 16:56:51 »
Inte nödvändigtvis.

Nä inte nödvändigtvis.
Om fulingarna lyckas införa faktiska negativa räntor på våra sparkonton ter ju sig ädelmetaller mer fördelaktiga än fiat på kontot.
0% i avkastning är ju bättre än -1%.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
« Svar #728 skrivet: tisdag 01, mars 2016, 22:58:12 »
Jag återkommer med en uppdatering. Senast var drygt 2 veckor sedan. Anledningen är att guldpriset står sig väldigt väl i många valutor och framför allt i USD vilket de flesta finansmän tittar på. Det kan hända att det tar fart uppåt igen och därför kan man titta lite oftare så man inte står kvar på perrongen om det händer något. Själv tror jag fortfarande att priset behöver rekylera ned och hämta ny kraft men jag vacklar mycket mer nu än tidigare. Jag återkommer strax till varför.

Först grafen.

Gul zon = Den gula zonen såg jag som en möjlig rekyl eftersom priset vandrat upp i den stigande blå kanalen och slog i taket. Normalt vore en rekyl till kanalbotten. Det tog åtminstone tillfälligt stopp, men det krävdes extra ansträngningar från manipulatörerna och priset har inte sjunkit så som förväntat utan konsoliderat trots att bankerna skapade många nakna kontrakt.

Gul zon med kryss i = Detta såg jag tidigare som en möjlig rekylbotten i tid och pris. Sannolikheten har minskat betydligt och jag tror idag inte priset kommer dit även om möjligheten finns.

Grön zon = Detta är ett "golden cross" vilket är en teknisk signal som uppstår när femtio dagars glidande medelvärde korsar tvåhundra dagars glidande medelvärde underifrån och båda är stigande. En på lång sikt mycket stark köpsignal. Det är när den inträffar man bör byta attityd och förstå att guldpriset kommer stiga några år framöver. Har man inte handlat än gör man det nu! Samma signal kom i dollarpriset igår.

Röd zon = Detta visar ett mycket artificiellt stopp i momentum. Så ser det sällan ut, förutom i guld när manipulatörerna har panik. Har de det?

Vad talar emot att priset stiger? Främst fem saker.

# Kabalerna har skapat enormt många nakna kontrakt och när de varit så negativa under de senaste tre åren brukar en topp inträffa. Hittills en hundraprocentig indikator, men när det väl vänder så kommer den indikatorn visa fel. Det visar ändå att de inte har gett upp utan fortsätter lägga krokben för ett stigande guldpris.

# Mars månad har de senaste åren varit den sämsta månaden för guldpriset medan början på året brukar vara positiv. Säsongsmönster brukar förstärkas av investerares medvetenhet om att de existerar. Mars är heller inte en leveransmånad så det är mestadels pappersguld som handlas. (Det är det ändå för övrigt)

# CME har höjt marginalerna inte mindre än två gånger sedan jag skrev sist. Även i platinum. Det betyder att man måste ha mer pengar på sitt tradingkonto för varje kontrakt. De tvingar på så sätt investerare att sälja och ibland uppstår också tvångsförsäljning för stackare som inte läst sin epost. Detta är ett trick kabalerna använt många gånger tidigare, bl a 2011 då det var tvungna att stoppa guldets framfart och 2013 då de med våld tryckte ned priset vilket medförde en flera år lång nedtrend.

# Guldet befinner sig inte längre i backwardation. Varken i London eller NY.

# Börserna måste upp för annars kraschar bankerna. Bankerna kommer krascha ändå, men de har inga andra alternativ än att hålla dem under armarna så länge det bara går. För att börserna ska hållas uppe måste guldet hållas nere till vilket pris som helst. Det enda det kostar är nakna kontrakt som de kan skapa i all oändlighet. Centralbanker trogna FED kommer bistå med den lilla mängd guld som behövs för leveranser om det kniper.

Vad talar för ett stigande pris? Främst fem saker.

¤ Mycket fiat rör sig mot guldrelaterade värdepapper. Investerare tvekar uppenbart på centralbankernas förmåga. Har de väl bytt håll tar det tid att vända tillbaka. Tyvärr är det mest papper och mindre fysiskt guld som handlas och så länge kabalerna kan bibehålla kontrollen kommer de att göra det.

¤ Golden cross

¤ Guld är den bäst presterande valutan i år och det lockar några mer än bail-in, ZIRP och NIRP.

¤ Det börjar skrivas och pratas om guldets framfart. Småsparare som aldrig ägt ett mynt börjar fundera om det inte är dags nu när man ändå inte får någon ränta på kontot. Om guld lockar vissa grupper mer än Facebook, Amazon, Netflix och Google, kan efterfrågan på bullion öka dramatiskt och då kommer det att märkas i COMEX valv. I silver tycker jag mig se den tendensen redan nu.

¤ Trots kabalernas krokben konsoliderar guldet och guldbolag stiger fortsatt. De senare var visserligen gravt undervärderade och säkerligen var ett guldpris om 800 USD diskonterat så en kraftigare rekyl var inte oväntad. Ändock tyder det på att investerare positionerar sig för ett stigande guldpris vilket sker innan priset stiger.

Det finns ytterligare faktorer. T ex sänkte Riksbanken räntan ytterligare och aviserar att de kommer intervenera på valutamarknaderna om det behövs. (Rent vansinne anser jag) Det behöver inte betyda att kronan kommer försvagas avsevärt relativt EUR och USD på det sätt som skedde när vi var "först" ut med NIRP. Guldproduktionen börjar minska och nya större fyndigheter har inte hittats på länge. Nyproducerat guld utgör väldigt liten del av guld som finns tillgängligt så det påverkar egentligen lite, förutom om det är tomt i Fort Knox förstås, för då är kabalerna beroende av nytt guld. Allt fler producenter, men ändå förhållandevis få, tvivlar på LBMA. Många banker har problem och en finanskris kommer få guldet att stiga. 2008-2009 såldes mycket monetärt guld för att rädda bankerna. Denna gång tror jag det inte sker annat än i mycket liten utsträckning. Finns mer men det får räcka.

« Senast ändrad: tisdag 01, mars 2016, 23:01:04 av Asrael »

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
« Svar #729 skrivet: onsdag 02, mars 2016, 20:09:08 »
Jag återkommer med en uppdatering. Senast var drygt 2 veckor sedan. Anledningen är att guldpriset står sig väldigt väl i många valutor och framför allt i USD vilket de flesta finansmän tittar på. Det kan hända att det tar fart uppåt igen och därför kan man titta lite oftare så man inte står kvar på perrongen om det händer något. Själv tror jag fortfarande att priset behöver rekylera ned och hämta ny kraft men jag vacklar mycket mer nu än tidigare. Jag återkommer strax till varför.

Först grafen.

Gul zon = Den gula zonen såg jag som en möjlig rekyl eftersom priset vandrat upp i den stigande blå kanalen och slog i taket. Normalt vore en rekyl till kanalbotten. Det tog åtminstone tillfälligt stopp, men det krävdes extra ansträngningar från manipulatörerna och priset har inte sjunkit så som förväntat utan konsoliderat trots att bankerna skapade många nakna kontrakt.

Gul zon med kryss i = Detta såg jag tidigare som en möjlig rekylbotten i tid och pris. Sannolikheten har minskat betydligt och jag tror idag inte priset kommer dit även om möjligheten finns.

Grön zon = Detta är ett "golden cross" vilket är en teknisk signal som uppstår när femtio dagars glidande medelvärde korsar tvåhundra dagars glidande medelvärde underifrån och båda är stigande. En på lång sikt mycket stark köpsignal. Det är när den inträffar man bör byta attityd och förstå att guldpriset kommer stiga några år framöver. Har man inte handlat än gör man det nu! Samma signal kom i dollarpriset igår.

Röd zon = Detta visar ett mycket artificiellt stopp i momentum. Så ser det sällan ut, förutom i guld när manipulatörerna har panik. Har de det?

Vad talar emot att priset stiger? Främst fem saker.

# Kabalerna har skapat enormt många nakna kontrakt och när de varit så negativa under de senaste tre åren brukar en topp inträffa. Hittills en hundraprocentig indikator, men när det väl vänder så kommer den indikatorn visa fel. Det visar ändå att de inte har gett upp utan fortsätter lägga krokben för ett stigande guldpris.

# Mars månad har de senaste åren varit den sämsta månaden för guldpriset medan början på året brukar vara positiv. Säsongsmönster brukar förstärkas av investerares medvetenhet om att de existerar. Mars är heller inte en leveransmånad så det är mestadels pappersguld som handlas. (Det är det ändå för övrigt)

# CME har höjt marginalerna inte mindre än två gånger sedan jag skrev sist. Även i platinum. Det betyder att man måste ha mer pengar på sitt tradingkonto för varje kontrakt. De tvingar på så sätt investerare att sälja och ibland uppstår också tvångsförsäljning för stackare som inte läst sin epost. Detta är ett trick kabalerna använt många gånger tidigare, bl a 2011 då det var tvungna att stoppa guldets framfart och 2013 då de med våld tryckte ned priset vilket medförde en flera år lång nedtrend.

# Guldet befinner sig inte längre i backwardation. Varken i London eller NY.

# Börserna måste upp för annars kraschar bankerna. Bankerna kommer krascha ändå, men de har inga andra alternativ än att hålla dem under armarna så länge det bara går. För att börserna ska hållas uppe måste guldet hållas nere till vilket pris som helst. Det enda det kostar är nakna kontrakt som de kan skapa i all oändlighet. Centralbanker trogna FED kommer bistå med den lilla mängd guld som behövs för leveranser om det kniper.

Vad talar för ett stigande pris? Främst fem saker.

¤ Mycket fiat rör sig mot guldrelaterade värdepapper. Investerare tvekar uppenbart på centralbankernas förmåga. Har de väl bytt håll tar det tid att vända tillbaka. Tyvärr är det mest papper och mindre fysiskt guld som handlas och så länge kabalerna kan bibehålla kontrollen kommer de att göra det.

¤ Golden cross

¤ Guld är den bäst presterande valutan i år och det lockar några mer än bail-in, ZIRP och NIRP.

¤ Det börjar skrivas och pratas om guldets framfart. Småsparare som aldrig ägt ett mynt börjar fundera om det inte är dags nu när man ändå inte får någon ränta på kontot. Om guld lockar vissa grupper mer än Facebook, Amazon, Netflix och Google, kan efterfrågan på bullion öka dramatiskt och då kommer det att märkas i COMEX valv. I silver tycker jag mig se den tendensen redan nu.

¤ Trots kabalernas krokben konsoliderar guldet och guldbolag stiger fortsatt. De senare var visserligen gravt undervärderade och säkerligen var ett guldpris om 800 USD diskonterat så en kraftigare rekyl var inte oväntad. Ändock tyder det på att investerare positionerar sig för ett stigande guldpris vilket sker innan priset stiger.

Det finns ytterligare faktorer. T ex sänkte Riksbanken räntan ytterligare och aviserar att de kommer intervenera på valutamarknaderna om det behövs. (Rent vansinne anser jag) Det behöver inte betyda att kronan kommer försvagas avsevärt relativt EUR och USD på det sätt som skedde när vi var "först" ut med NIRP. Guldproduktionen börjar minska och nya större fyndigheter har inte hittats på länge. Nyproducerat guld utgör väldigt liten del av guld som finns tillgängligt så det påverkar egentligen lite, förutom om det är tomt i Fort Knox förstås, för då är kabalerna beroende av nytt guld. Allt fler producenter, men ändå förhållandevis få, tvivlar på LBMA. Många banker har problem och en finanskris kommer få guldet att stiga. 2008-2009 såldes mycket monetärt guld för att rädda bankerna. Denna gång tror jag det inte sker annat än i mycket liten utsträckning. Finns mer men det får räcka.

Ett trevligt och informativt inlägg. Det som alltid talar emot är att TPTB kan skapa valuta för att använda som pappersguld för att trycka ner priset i all evighet eftersom mängden valuta är obegränsad - Bank A slänger iväg säljkontrakt vid en icke-likvid tidpunkt och priset går ner och Bank B går långa när priset går upp och sedan reverserar man positioner dagen efter och så kan man hålla på.

Jag skrev om Indien och fick rätt i att de inte alls sänkte någon importskatt för guld utan istället så adderade den indiska regeringen nu en säljskatt på 1% på guld för guldhandel inom Indien. IMF applåderar och är säkert med och finansierar Indiens väg mot starkare tilltro till fiatvalutasystemet och att Indien tar ett kliv iväg bort från BRICS och SCO. Indiska guldhandlare ska ha stängt i tre dagar med start idag som en protest mot den nygamla säljskatten.

http://www.mining.com/web/india-just-shocked-the-gold-market-with-this-unexpected-tax-hike/

Guldet ser starkt ut i det fortsatta valutakriget och de enda verkliga hoten är politiska. 
« Senast ändrad: onsdag 02, mars 2016, 20:35:55 av ManoleteSTHLM »

Utloggad Fiat de Lux

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 377
  • Affärsomdömen: 1
« Svar #730 skrivet: onsdag 02, mars 2016, 23:51:19 »
För guldpriset i SEK. (Kan vi inte snälla, avliva myten om Guldets dollarkurs som om det hade någon som helst betydelse, vi bor och köper guld i Sverige FFS)

Titta bara på grafen för januari 2016 och framåt. Jösses.

https://www.libertysilver.se/diagram/diagram?xau=1

Inloggad glimbert

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 321
  • Affärsomdömen: 19
« Svar #731 skrivet: torsdag 03, mars 2016, 09:02:38 »
Det förvånar mig lite att så många här verkar vilja att guldpriset ska stiga så fort och så mycket som möjligt. Nu är det ju slut på rean. :(  Fysiskt guld är ingen aktie och går upp till slut ändå. Det är ju trevligare att hinna köpa på sig ordentligt först.

Inloggad toblov

• Global Moderator
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1414
  • Affärsomdömen: 92
« Svar #732 skrivet: torsdag 03, mars 2016, 09:09:40 »
Nej en snabb uppgång är dålig ur många perspektiv. Bland annat att man inte kommer kunna köpa lika mycket lika länge. Men vad är tillräckligt?! Sedan är en snabb uppgång troligtvis inte lika hälsosam för framtiden som en kort mer uppbygd uppgång som troligen "håller" längre.

Utloggad Asrael

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 665
« Svar #733 skrivet: torsdag 03, mars 2016, 12:28:51 »
För guldpriset i SEK. (Kan vi inte snälla, avliva myten om Guldets dollarkurs som om det hade någon som helst betydelse, vi bor och köper guld i Sverige FFS)

Titta bara på grafen för januari 2016 och framåt. Jösses.

https://www.libertysilver.se/diagram/diagram?xau=1

Nej, vi kan inte avliva "myten", men jag håller med dig om att guldpriset i lokala valutor är av överordnad betydelse för småsparare i det långa loppet.

Det finns många anledningar till varför guldpriset i USD är av betydelse, men innan jag går in på det så vill jag påpeka att hela idén om att prissätta guld i valutor är helt felaktig och bakvänd. Det är valutorna som prissätts i guld. Alla valutor handlas i par, d v s de värderas relativt varandra. T ex USDSEK där SEK värderas relativt USD. Högre än alla fiatvalutor står guld eftersom ingen ännu funnit den vises sten och guldmängden därför inte går att utöka godtyckligt. Guldets värde är mer eller mindre konstant om man ser till den underliggande tillväxten, befolkningsökningen och guldproduktionen. Därför kan man säga att när guldpriset ökar i SEK är det i själva verket SEK som värderas lägre och inte guldet som värderas högre. Ser man det så blir det lättare att förstå sig på guld och prisrörelser.

USD är världens reservvaluta och det är en fiatvaluta. Alla andra fiatvalutor värderas relativt USD. Därför står den globala ekonomin inför enorma problem. För att dölja dessa problem måste USD värderas upp relativt den enda monetära valutan som inte är fiat, nämligen guld. Genom att följa guldpriset i USD ser man hur det går. Fast ser man det som jag gjorde ovan blir det tydligare. USD tappar över tid enormt i värde relativt guldet och är därför är USD över längre tid en mycket olämplig sparbuffert för världens centralbanker. Detta har man försökt lösa med räntor, men räntor räcker inte till. Guldet står sig bättre över tid. Det vet de allra flesta ekonomer och därför har också länder runt om i världen under lång tid försökt göra sig fria från USD som reservvaluta. Det har ofta slutat med presidentmord, revolutioner, marionettregeringar, krig och en massa elände eftersom USA tillsammans med allierade vilka dragit nytta av den höga värderingen av USD har bistått med både militär hjälp och guld för att hålla USD under armarna.

Detta var den korta historien. Nåväl, på senare tid har ett par av de betydande ekonomier som tröttnat på att deras sparbuffert tappar värde förstått att den enda hjälp de har är sig själva och förmågan att kunna försvara sig. Därför ser vi Ryssland, Kina, Iran, Indien m fl lägga mycket av sin BNP på militära utgifter. Först när de har möjlighet att försvara sig kan de också börja använda guld som sparbuffert och betalningsmedel i internationell handel. Det finns många sätt att göra detta på varav ett troligt händelseförlopp är att en mängd fiatvalutor mer eller mindre samtidigt kommer nedvärderas relativt guldet och delvis backas av respektive lands guldreserv. Ett mellansteg kan vara SDR men den måste viktas om betydligt dessförinnan så att USA både tappar mandatet att lägga veto och inte heller har en valuta som viktas väsentligt högre än sitt värde relativt BNP. Alla försök att göra detta har stoppats effektivt i IMF via vetorätten så det är ett moment 22. Under tiden fortsätter BRICS med sin plan B, vilken främst går ut på att skapa en parallell internationell handelsplattform utan att blanda in USD. Det är främsta orsaken till att USD värderas upp eftersom handel i allt mindre utsträckning sker med USD och det har skapat efterfrågan på USD när alla handelsskulder klareras. (Betänk att värdet av internationell handel samt även handel i råvaruterminer till största delen består av skulder) Som grädde på moset spekulerar investerare i en stigande USD och till sist faller USD under sin egen tyngd. Det spelar ingen roll hur mycket QE, NIRP vi får se, dollarn stiger ändå tills den antingen upphör att existera i dess nuvarande form eller det släpps så mycket helikopterpengar att vi får se en hyperinflation.

Guldpriset i USD är en mätare, om än ej exakt, på hur detta går. Därför är guldpriset viktigt.

Guldpriset i USD är också det investerare och ekonomer i världen tittar mycket noga på av de skäl jag presenterat. Om USD börjar tappa i värde kommer många att flytta sitt kapital från USD över till guld. Eftersom SEK värderas relativt USD kommer då också SEK värderas lägre relativt guldet. Inte i samma utsträckning men stiger guldpriset i USD kraftigt kommer det också att stiga i SEK.

Utloggad ManoleteSTHLM

• Palladiummedlem
« Svar #734 skrivet: fredag 04, mars 2016, 16:40:51 »
Otrolig volta idag. Först upp 15 USD i det allmänna uppstället som guld är i för stunden och i en förväntan om svaga jobbsiffror från USA. Ner 25 USD på den initiala tolkningen att jobbskapandet i USA signalerar en stark amerikansk ekonomi och att allt är ok. Två timmar senare har sentimentet svängt och det kris i systemet igen och guldet går upp 30 USD från botten.
« Senast ändrad: fredag 04, mars 2016, 16:52:51 av ManoleteSTHLM »

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
Igår kl. 21:48

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by cyber
Igår kl. 16:53

JP Morgan by JohanB
tisdag 29, september 2020, 23:51:29

50 Francs - 1974 - 1979 Frankrike silvermynt by Andy
tisdag 29, september 2020, 18:31:42

Byte av 1 kg silvertackor till silvermynt by I_am_mine