Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.  (läst 1778506 gånger)

Inloggad hasse_A

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 709
  • Affärsomdömen: 6
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2160 skrivet: tisdag 30, september 2025, 11:46:49 »
Var kan man se hur mycket som dumpades ?

Utloggad JL_GBG

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 559
  • Affärsomdömen: 44
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2161 skrivet: tisdag 30, september 2025, 15:07:45 »
Den stora risken med ett eventuellt nerställ i priset idag i samband med månads- och kvartalsslut, är att det också sammanfaller med att Kina går på en veckolång ledighet fr.o.m. nu.
De har någon slags nationaldag som förlängs till en hel veckas ledighet.
Vilket innebär att de inte under kommande veckan kommer kunna stötta priserna om de dumpas i väst.



Inloggad august

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2262
  • Affärsomdömen: 50
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2162 skrivet: tisdag 30, september 2025, 18:09:26 »
Lämpligt nog kallas detta för ”Golden Week” :-)

Pågår tydligen till den 8 oktober.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 731
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2163 skrivet: tisdag 30, september 2025, 18:34:59 »
Kunde slutat illa men ser ut som vi lyckades återhämta oss.
Gruvorna var nere -4-5% sedan hoppade de upp och nu nere någon procent bara.

I oktober kör vi full fart mot $4000 guld och 50+ silver.


Inloggad zodiac

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 543
  • Affärsomdömen: 38
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2164 skrivet: tisdag 30, september 2025, 21:59:57 »
Guldpriset verkar återhämta sig igen .. 1,168.21 kr per gram!

Utloggad JL_GBG

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 559
  • Affärsomdömen: 44
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2165 skrivet: onsdag 01, oktober 2025, 08:23:47 »
Futurespriset har idag varit över $3.900 !

Något säger mig att nästa 'hundring' kommer blir lite jobbigare att passera.
Det brukar alltid vara stora motstånd vid symboliska gränser.
Min gissning är att priset jobbar sig upp mot $3.995 för att därefter stanna däromkring strax under $4.000.

Time will tell...

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 731
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2166 skrivet: onsdag 01, oktober 2025, 10:22:13 »
Oj $3895 :)

Utloggad RemusTh

  • Global Moderator
  • Silvermedlem
  • *
  • Antal inlägg: 180
  • Affärsomdömen: 12
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2167 skrivet: fredag 03, oktober 2025, 21:59:36 »
När som helst 3900 och kanske över 4000 i oktober.

En helt osannolik utveckling. I vart fall för mig.

Min arma lever. Dags att tigga recept på alkoholfria drinkar.

Kom gärna med förslag.

Inloggad august

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2262
  • Affärsomdömen: 50
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2168 skrivet: måndag 06, oktober 2025, 07:31:53 »
När som helst 3900 och kanske över 4000 i oktober.
En helt osannolik utveckling. I vart fall för mig.
Min arma lever. Dags att tigga recept på alkoholfria drinkar. Kom gärna med förslag.
Måndag morgon, klockan är inte ens 8 och jag vet redan att jag måste fira på fredag.

Vi kanske skall byta sätt att fira nya ATH? Ostbågar och Pepsi? Skumtomtar? Knäckebröd med kaviar och en lättöl?

Det känns som att oktober kan bli explosivt 🧨 . Förr eller senare måste det givetvis komma en korrektion, men inte just nu. För ögonblicket är vi i läget ”nothing stops this train”.

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 731
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2169 skrivet: måndag 06, oktober 2025, 08:57:42 »
Ganska bra momentum vi ser även att dollarn stärkts över en halv procent.

De kommer nog försöka göra allt för att hålla nere priserna nu när 4kguld/50 silver är så nära.

Kollar man på dollarn (DXY) har vi gått upp ca 0.75% från öppning därav nära 1200kr gram och även nära 15kr gram silver så det är ändå imponerande.
« Senast ändrad: måndag 06, oktober 2025, 13:00:47 av gbz »

Inloggad gbz

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 731
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2170 skrivet: tisdag 07, oktober 2025, 15:14:36 »
Dec kontrakten bröt 4k.

Finns nog ingen som tror på guldet mer än mig här ändå trodde ja på runt 3800 i slutet av året :O
« Senast ändrad: tisdag 07, oktober 2025, 15:17:33 av gbz »

Inloggad zodiac

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 543
  • Affärsomdömen: 38
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2171 skrivet: tisdag 07, oktober 2025, 15:21:58 »
1,202.28 kr per gram!!!! Nice

Utloggad JL_GBG

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 559
  • Affärsomdömen: 44
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2172 skrivet: tisdag 07, oktober 2025, 15:22:08 »
Jag hade ju tippat att guld skulle hinna nå $4.000 innan årsskiftet.....
.... men jag var rätt övertygad om att kursen skulle tveka att överstiga 4.000 gränsen sådär direkt på första försöket.

Men jäklar i min lilla låda, vilket sinnessjukt momentum som råder i priserna just nu !
Futures över 4.000 på 1:a försöket !

WOW !

Utloggad Lowrance

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
  • Affärsomdömen: 10
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2173 skrivet: tisdag 07, oktober 2025, 15:29:03 »
Härligt!
Får se vad som händer när kineserna är tillbaka på torsdag, efter helgdagarna.
Jag ”tror” vi når $4200 vid årets slut. ”Tron” kanske inte är objektivt förankrad, mera ett psykologiskt tillstånd men ändå, känns bra iallafall 😁

Inloggad hasse_A

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 709
  • Affärsomdömen: 6
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #2174 skrivet: onsdag 08, oktober 2025, 05:01:00 »
Då var $4000 passerad för AU. Nu väntar vi på AG att passerar $50.

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15

Stigande marknadsräntor pressar priset på guld. by gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 16:49:42

Avslutad Guld säljes. 5 g tackor. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50

Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien by Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12

Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri by fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28

[SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor! by Fantom
lördag 30, maj 2026, 18:10:28

Hur deklarerar vi? Som sålt Guld 2025! by fåtöljpanda
lördag 30, maj 2026, 16:51:57

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n
onsdag 27, maj 2026, 08:24:51

Guldtackor säljes (200 gram totalt) by Gurty
tisdag 26, maj 2026, 22:49:38

Bad jokes. by Tyr
tisdag 26, maj 2026, 15:02:54

Peter Schiff by Cash Is King
onsdag 20, maj 2026, 23:15:44