Gjorde för första gången någonsin en investering i pappersguld. Köpte på dagens dipp vid 1260. Kanske inte det bästa jag gjort. Vi får se, vinsten (om det blir någon) går till att köpa Silver.
Sen tror jag också att uppgången i BTC kan vara väldigt positivt för guld över tid för det har öppnat mångas ögon för hur dåligt dagens ekonomiska system faktiskt är.
Tror inte det är så många som ser uppgången i BTC och drar slutsatsen: Dagens ekonomiska system måste vara väldigt dåligt
Citat från: arfo skrivet torsdag 04, januari 2018, 09:12:35Tror inte det är så många som ser uppgången i BTC och drar slutsatsen: Dagens ekonomiska system måste vara väldigt dåligtDå tror jag inte dom vet vad dom köper. Det räcker ju med att kolla på en eller två informationsvideos om bitcoin så får man ju reda på hur det står till med världsekonomin.
Citat från: I_am_mine skrivet torsdag 04, januari 2018, 11:01:13Citat från: arfo skrivet torsdag 04, januari 2018, 09:12:35Tror inte det är så många som ser uppgången i BTC och drar slutsatsen: Dagens ekonomiska system måste vara väldigt dåligtDå tror jag inte dom vet vad dom köper. Det räcker ju med att kolla på en eller två informationsvideos om bitcoin så får man ju reda på hur det står till med världsekonomin.Man behöver ju inte nödvändigtvis köpa BTC för att man ser att priset har gått upp.Men håller med om att det står fullkomligt klart att de flesta som handlar crypto inte har ngn särskilt god insikt om vad de köper. Har under de tre senaste veckorna guidat fyra från varandra oberoende personer genom inköpsprocessen. Ingen av dem har haft några som helst åsikter om bristerna med vårt ekonomiska system. Varken före eller efter inköpet.
"Det bästa sättet är att gå direkt från kryptovaluta till guld utan att behöva passera banken."
Såg dessutom senast idag diskussioner om vilket det bästa sättet är att gå direkt från kryptovaluta till guld utan att behöva passera banken.
Jag har sett att det skall gå att konvertera BTC direkt till guld via GoldMoney/BitGold. Det blir då guld i förvar vilket man sedan kan begära fysisk leverans av. Jag har inte testat, men har funderat på det. Men jag är intresserad av alternativ så om du har någon länk till sådan diskussion vore det uppskattat.