Författare Ämne: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.  (läst 1807654 gånger)

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #240 skrivet: torsdag 25, april 2013, 21:30:01 »
Någon som har koll på shortpositionerna?

För visst är det väl underligt ::). Kraftig körning ner av guld. Några dagar senare annonserar Goldman Sachs att dom täckt sina korta positioner och rekommenderar sina kunder att göra desamma. Sen börjar guldet stiga igen. Undrar vilka andra som också passade på att täcka sina shortningar 8)

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #241 skrivet: torsdag 25, april 2013, 23:00:06 »
Elakingarna har tidigare inte låtit Guldet stiga så här mycket flera dagar i rad tidigare.

Kan undra om dom vågar gå emot trenden nu?
Om dom inte gör det, vem ska då göra det.

I morgon blir en spännande dag, tänk om slutet nu är riktigt nära

Utloggad Guldfisken

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 88
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #242 skrivet: onsdag 01, maj 2013, 08:35:42 »
Typ två veckor för sent... Men det är ju lättare att spå när man har en tydlig trend.

"Guldpriset har bottnat"
http://www.svd.se/naringsliv/storbank-spar-ny-uppgag-for-guldet_8130868.svd

Utloggad mithril_hunter

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 375
  • Affärsomdömen: 8
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #243 skrivet: lördag 04, maj 2013, 15:23:00 »
Den stora efterfrågan efter fysiskt guld håller i sig och leveranstiderna ökar samt att återförsäljare får tomt i lagren. Väntelista på 4-6 veckor för att få fysiskt guld inte ovanligt..

http://www.telegraph.co.uk/finance/personalfinance/investing/gold/10028183/Gold-buyers-forced-to-go-on-waiting-list.html

Utloggad Silverjägarn

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 287
  • Affärsomdömen: 34
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #244 skrivet: fredag 10, maj 2013, 10:50:00 »
Känns som att pappersmarknadsscamen börjar närma sig sitt slut.

http://www.zerohedge.com/news/2013-05-09/are-we-verge-witnessing-death-paper-gold-scam

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #245 skrivet: fredag 10, maj 2013, 16:57:27 »
Fast det hindrar tydligen inte de som styr pappershandeln att passa på nu när större delen av den kristna världen har en klämdag att ge ädelmetallerna en rejäl känga igen.

Utloggad Goldfinger

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 579
  • Affärsomdömen: 3
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #246 skrivet: fredag 10, maj 2013, 19:33:08 »

Utloggad kristensson

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2658
  • Affärsomdömen: 47
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #247 skrivet: torsdag 16, maj 2013, 12:28:27 »
Guld/Silver har nu fallit kraftigt men priserna hos våra återförsäljare är fortfarande ca. 5% högre än vad de var vid förra nedkörningen i April.

Ju närmre slutet vi kommer desto mer kommer det att svänga.
Jag tror att vi just nu upplever något unikt såsom att FIAT håller på att krackelera.

Utloggad akb123

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Affärsomdömen: 7
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #248 skrivet: torsdag 16, maj 2013, 13:18:26 »
Vad menar du med "slutet" ?

Utloggad Condor2ooo

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 757
  • Affärsomdömen: 86
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #249 skrivet: torsdag 16, maj 2013, 14:29:55 »

Citera
Vad menar du med "slutet"


Studera den här dokumentären så får du svaret.

http://urplay.se/Produkter/175205-Varlden-Kapitalismens-atervandsgrand

Utloggad sebari

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #250 skrivet: torsdag 16, maj 2013, 18:56:50 »
Lite input från välinformerade DI... :

http://www.di.se/artiklar/2013/5/16/darfor-rasar-guldet/

Utloggad Åbama

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 723
  • Affärsomdömen: 0
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #251 skrivet: torsdag 16, maj 2013, 21:48:50 »
Rätt kul, när man i vissa ekonomimedia kan läsa "sälj guldet". Konstigt att de aldrig skriver "sälj aktierna".

Utloggad sebari

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 122
  • Affärsomdömen: 5
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #252 skrivet: torsdag 16, maj 2013, 22:12:29 »
Snygg anfallsvinkel! ;)

Utloggad Condor2ooo

  • Guldmedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 757
  • Affärsomdömen: 86
SV: Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #253 skrivet: fredag 17, maj 2013, 08:39:03 »
DI är en förbaskad skittidning! Dom sitter inte bara i knät på elakingarna, de ägnar sig dessutom åt censur i kommentarsfälten.

Utloggad august

  • Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2262
  • Affärsomdömen: 50
Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot.
« Svar #254 skrivet: fredag 17, maj 2013, 09:22:38 »
Guld/Silver har nu fallit kraftigt men priserna hos våra återförsäljare är fortfarande ca. 5% högre än vad de var vid förra nedkörningen i April.

Ju närmre slutet vi kommer desto mer kommer det att svänga.
Jag tror att vi just nu upplever något unikt såsom att FIAT håller på att krackelera.

En stor del av det beror på att USD/SEK är nära 5% högre nu än vid förra nedkörningen.

august

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Säljes 1/10 oz guld by AndrewJackson72
Idag kl. 13:11

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
söndag 21, juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
måndag 15, juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53