Författare Ämne: Sverige ska skriva på FN:s migrationsramverk.  (läst 10763 gånger)

• Gäst
Sverige ska skriva på FN:s migrationsramverk.
« skrivet: söndag 11, november 2018, 13:22:48 »
Svensk Webbtelevisions Lördagsintervju.
Vissa menar på att detta innebär att nationalstaterna i stort sätt upphör och gränser suddas ut.
Kommer vi ha nån välfärdsstat om nationalstaten upphör ?
Kommer vi få nån pension i framtiden ?
Vem ska vi betala skatt till om inte nationalstaten finns ?
Eller ska vi inte betala skatt överhuvudtaget ?
https://youtu.be/3BRRZ7My3Wg
« Senast ändrad: söndag 11, november 2018, 13:25:56 av Rödlöga »

Utloggad johnsilver

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 29
  • Affärsomdömen: 1
SV: Sverige ska skriva på FN:s migrationsramverk.
« Svar #1 skrivet: söndag 11, november 2018, 15:07:05 »

SD-vänliga satsningen Swebb-tv som drivs av Jan Sjunnesson, tidigare chefredaktör för Sverigedemokraternas nättidning Samtiden

Alla har rätt till sin åsikt, detta är dock inget politiskt forum. 

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3344
  • Affärsomdömen: 140
« Svar #2 skrivet: söndag 11, november 2018, 15:52:45 »

SD-vänliga satsningen Swebb-tv som drivs av Jan Sjunnesson, tidigare chefredaktör för Sverigedemokraternas nättidning Samtiden

Lite småkaxigt att efter 20 inlägg påstå att ÄMF inte är ett politiskt forum. Vi diskuterar mycket ekonomisk politik mm. Dock går gränsen vid rent rasistiska åsikter.
« Senast ändrad: söndag 11, november 2018, 15:56:34 av Birka »

Utloggad johnsilver

• Medlem
  • *
« Svar #3 skrivet: söndag 11, november 2018, 16:14:55 »

Lite småkaxigt att efter 20 inlägg påstå att ÄMF inte är ett politiskt forum. Vi diskuterar mycket ekonomisk politik mm. Dock går gränsen vid rent rasistiska åsikter.

Sant, borde vara att jag inte tycker det är passande på detta forum. Att göra en discussion av ett reportage ifrån en kanal med uppenbara racistiska åsikter. De hade en gäst i ett av deras program som tala om den vita rasens överhet. Det är en en sak att tala kring ekonomi olika teorier. Lag förslag. osv. En annan sak att göra diskussion av skrämsel propaganda.

« Senast ändrad: söndag 11, november 2018, 16:26:05 av johnsilver »

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #4 skrivet: söndag 11, november 2018, 16:26:29 »
Jag har tittat en hel del på Svebbtv efter att ha blivit tipsad här på forumet. Jag är socialdemokrat men har fått en mer nyanserad bild av det PK gödda etablissemanget. PK är en av demokratins värsta fiende.

Utloggad snus

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 158
  • Affärsomdömen: 0
« Svar #5 skrivet: söndag 11, november 2018, 17:25:04 »
När samhällskontraktet mellan stat och medborgare inte längre kan upprätthållas, mycket beroende på ansvarslöst förd politik, då blir egna investeringar allt viktigare.
Så nog hör denna diskussion hemma på detta forum.

Utloggad johnsilver

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: söndag 11, november 2018, 17:39:45 »
Jag har tittat en hel del på Svebbtv efter att ha blivit tipsad här på forumet. Jag är socialdemokrat men har fått en mer nyanserad bild av det PK gödda etablissemanget. PK är en av demokratins värsta fiende.

Jag är SD och har jobbat inom SD, vi har jobbat en hel del med uppresningar Min  kritik är inte politisk utan mer personlig hur upplever och tycker om folk jag mött. Som sagt tycker inte helt detta forum är rätt, beskrivning på google är:
Ett OBEROENDE ädelmetallforum för oss som gillar att investera i ädelmetaller. Investera i Guld - Investera i Silver. Köp, sälj & byt ädelmetaller UTAN avgift.

For oss som gillar att investera i ädelmetaller, så det är de förväntningar jag har av det. Tycker inte det är konstigt att jag gör det. Jag kom inte hit av någon annan anledning. Jag kan vara villig att se att politiska beslut påverkar metaller direkt.Om man behöver hjälp att förstå mekaniker i politik och ekonomi som påverkar metallmarknad. det kan jag hjälpa med. Jag gick inte med eller  såg nånstans att vi skulle tala om världspolitik, om hur gränser öppnas om källanvisningar vad som är sant och inte. Det här är min  passionm nått jag gör för att slappna av.  De handlar ingen stans om att vara kaxig eller uppsåt från min sida utan jag utgick ifrån en tolkning jag gjorde av en beskrivning, varken mer eller mindre.

Utloggad johnsilver

• Medlem
  • *
« Svar #7 skrivet: söndag 11, november 2018, 17:43:06 »
När samhällskontraktet mellan stat och medborgare inte längre kan upprätthållas, mycket beroende på ansvarslöst förd politik, då blir egna investeringar allt viktigare.
Så nog hör denna diskussion hemma på detta forum.

Hur vida detta är en metall fråga beror helt på om ligamentet kan styrkas. från fler källanvisningar. annars är det stor risk att vi sprider propaganda. Jag kan inte se något som styrker påstående. Därför blir detta ingen ädelmetall fråga utan en lång tråd där vi ska jämföra vem som har rätt och visa rätt källanvisningar. så nej rent politiskt

Inloggad Birka

• Rhodiummedlem
  • **
« Svar #8 skrivet: söndag 11, november 2018, 18:07:50 »
Frågan om ÄMF bara ska handla om ÄM har varit uppe innan, men eftersom vi bl a har en diskussionsektion och en kategori som heter världsekonomi- nationalekonomi, så är ju forumet bredare än så.

Utloggad Krippa

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 156
  • Affärsomdömen: 18
« Svar #9 skrivet: söndag 11, november 2018, 18:15:43 »
Politik är det mesta idagens samhälle, Aftonbladet är socialdemokratisk, riksbankschefs som johnsilver hyllade i annat inlägg är politiskt tillsatt då ledamöterna i riksbanksstyrelsen tillsätts av riksdag. Personligen försöker jag läsa så många olika källor som möjligt från vänster till höger för att kunna tillgodogöra mig olika åsikter.

Uppfattar mest johnsilver som ett troll som skapade debatt genom sina ordval..

Utloggad Karlsson766

• Silvermedlem
  • Antal inlägg: 106
  • Affärsomdömen: 19
« Svar #10 skrivet: söndag 11, november 2018, 22:40:30 »
Om man ser ett ämne som man inte känner för att läsa så har man ju faktiskt sin fria vilja kvar att inte läsa vidare om det inte faller i smaken. Var ska gränsen dras av vad som får läggas upp och hör till ämnet eller inte?
Jag känner iallafall att all info från olika håll är bra att höra och sen sållar man själv vad man tror på utan gnäll på vad andra tycker. Men jag är kanske konstig :)
« Senast ändrad: söndag 11, november 2018, 22:42:28 av Karlsson766 »

Inloggad august

• Global Moderator
  • Rhodiummedlem
  • *
  • Antal inlägg: 2254
  • Affärsomdömen: 50
« Svar #11 skrivet: måndag 12, november 2018, 08:07:03 »
Om man ser ett ämne som man inte känner för att läsa så har man ju faktiskt sin fria vilja kvar att inte läsa vidare om det inte faller i smaken. Var ska gränsen dras av vad som får läggas upp och hör till ämnet eller inte?
Gränsen dras författaren. Om så behövs så kan forumets moderatorer träda in och städa.
Citera
Jag känner iallafall att all info från olika håll är bra att höra och sen sållar man själv vad man tror på utan gnäll på vad andra tycker. Men jag är kanske konstig :)
Inte alls. Men på samma sätt som att det är extremt svårt (sannolikt omöjligt) att formulera ett glasklart regelverk som alla begriper exakt hur det skall tolkas så är det svårt att implementera det, både för medlemmar som skriver och för moderatorer som ibland måste gå in och städa upp. Så hur man än anstränger sig så kommer det alltid att finnas en gråzon där olika personer kan ha olika uppfattning om ett inlägg har där att göra eller ej. I det läget bestämmer moderatorn. Inte för att han eller hon nödvändigtvis alltid har rätt, utan för att någon måste bestämma.

I teorin skulle detta kunna vara besvärligt, men i praktiken är detta inte något problem eftersom medlemmarna på detta forum uppför sig bra och håller sig till saken. Oavsett regelverk och tolkning så är ju medlemmarna här pga ett specialintresse.
« Senast ändrad: måndag 12, november 2018, 08:10:10 av august »

Utloggad Ritva

• Palladiummedlem
  • Antal inlägg: 354
  • Affärsomdömen: 36
« Svar #12 skrivet: måndag 12, november 2018, 08:10:45 »
Ur ett nationalekonomiskt perspektiv är detta högintressant eftersom många av Europas länder dragit en gräns mot en stor institution som FN. Här har man angett lite olika argument för att inte skriva på men frågan vi bör ställa oss är varför vi ska skriva på.

Ofta upplever jag att sådana här avtal går igenom slentrianmässigt och ibland kan vara lite luddigt formulerade. Problemet med dessa är att de kan skapa  onödiga konsekvenser år senare som man inte räknat med.

Utloggad laban77

• Guldmedlem
  • Antal inlägg: 549
  • Affärsomdömen: 2
« Svar #13 skrivet: måndag 12, november 2018, 16:32:12 »
Det här har jag missat. Finns det någon mer saklig rapportering om den här nyheten? Hittar bara vit-makt-relaterad media när jag söker, och det ger jag inte mycket för.

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

[Säljes] 1 oz krugerrand 2022 by slamman23
Igår kl. 18:46

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
Igår kl. 15:30

Säljes 1 oz Guld Lunar 2021 (spot + 2%) by Fantom
Igår kl. 13:39

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by JL_GBG
tisdag 10, februari 2026, 14:35:38

COMEX I DEFAULT? by mega_n
måndag 09, februari 2026, 19:53:51