Författare Ämne: Har Moder Swea gått i graven?  (läst 76856 gånger)

Inloggad sff123

  • Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1913
  • Affärsomdömen: 92
Har Moder Swea gått i graven?
« skrivet: måndag 18, juni 2018, 09:04:15 »
Vore kul om vi kunde få en fortsättning på serien :)
Det känns som kommer inte -16 i år så kommer vi nog inte,
få se en fortsättning jag förstår vilket enormt arbete som ligger bakom dom 3 första.
Men med tanke på att ni har lyckats över all förväntan med serien,
så vore det tråkigt om den skulle gå graven nu :'(
Kanske finns nya friska krafter därute som vill vara med.




Inloggad glimbert

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 406
  • Affärsomdömen: 22
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #1 skrivet: tisdag 19, juni 2018, 00:47:32 »
Jag trodde det var en politisk tråd när jag såg rubriken. ;D

Det är grymma mynt och det enda man kan ångra i efterhand när det gäller Swea är att man inte köpte en hel container och fått något slags marknadsmonopol. Sedan hade man kunnat sitta och leka whale och manipulerat priset och dylikt.

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #2 skrivet: tisdag 19, juni 2018, 07:17:23 »
Den drivande kraften bakom SWEA-projektet, medlemmen 2818181, var senast inloggad på forumet den 13 Jan 2017.

Prova att skriva ett PM eller mail till honom.

Utloggad guldbob

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Affärsomdömen: 30
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #3 skrivet: fredag 25, januari 2019, 18:33:18 »
Vad händer?
Jag väntar intensivt på en ny Swea!

Utloggad Karlsson766

  • Silvermedlem
  • ***
  • Antal inlägg: 106
  • Affärsomdömen: 19
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #4 skrivet: fredag 25, januari 2019, 20:02:31 »
Vad händer?
Jag väntar intensivt på en ny Swea!

Håll inte andan  ;D men ja ett nytt skulle vara kul!

Utloggad Tyr

  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1096
  • Affärsomdömen: 4
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #5 skrivet: fredag 25, januari 2019, 20:15:13 »
Att ta fram ett nytt Sweamynt är ingen lätt sak. Först skall man hitta ett gångbart motiv. Sedan hade "siffermannen" tagit på sig uppgiften att rita motivet. Det är säkert ingen lätt uppgift, med många timmars frivilligt arbete, innan allt är godkänt inför en ny prägling.
Sedan följar korrespondansen med präglaren, innan det är helt klart för produktion. Ock så administrationen för betalning och distribution. Mycket arbete som alla inte har tid och ork med.

Inloggad sff123

  • Administratör
  • Platinamedlem
  • *
  • Antal inlägg: 1913
  • Affärsomdömen: 92
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #6 skrivet: fredag 25, januari 2019, 23:03:49 »
Om alla som är intresserade betalade en administrationsavgift låt säga 100-200kr,
För det arbete dom inblandande lägger ner 100 anmälda 20.000 kr nu tror jag det blir många fler.
Vem vill inte se 16/17/18 skulle bli lite tyngd i serien då :)
Verkar som forumet fått många nya medlemmar :)
Men hoppas ingen tar illa upp tror Swea gick in i klimakteriet i sala silvergruva "personligen älskar jag den har 10st"
Tror att vi rent motivmässigt ska luta oss åt 13 o 14 lite Vikingamotiv/mytologi/Härjningar och erövringar,
vi har ju trots allt stulit det mesta silvret genom historien :D
Tror stenhårt på en återkomst betalar gärna en kreativ avgift på några procent eller en fast avgift :)
Vore kul om vi kunde få in lite guld den här gången.

Utloggad Arvefalk

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
  • Affärsomdömen: 0
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #7 skrivet: torsdag 14, mars 2019, 17:21:24 »
Hej.
De tidigare årsgångarna gissar jag på endast gjordes i det antalet som folk hade beställt? Eller finns de att köpa här på forumet?

Inloggad glimbert

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 406
  • Affärsomdömen: 22
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #8 skrivet: torsdag 14, mars 2019, 23:13:48 »
Hej.
De tidigare årsgångarna gissar jag på endast gjordes i det antalet som folk hade beställt? Eller finns de att köpa här på forumet?
Ja, det finns inget officiellt "beställningslager" så att säga, utan samtliga årgångar av Swea har initialt endast hamnat hos forumets förbeställare. Det är således helt och hållet privatmarknaden som gäller om man vill komma över dessa rariteter.

Inloggad Morgan

  • Palladiummedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 435
  • Affärsomdömen: 58
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #9 skrivet: fredag 15, mars 2019, 12:06:43 »
Det kommer ut lite säljtrådar här ibland med har även sett rätt många Swea säljas på Tradera faktiskt.


Utloggad Arvefalk

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
  • Affärsomdömen: 0
SV: Har Moder Swea gått i graven?
« Svar #10 skrivet: fredag 15, mars 2019, 21:25:08 »
Tack för era svar, fick kontakt med en säljare här på forumet. Så nu ser jag fram i mot ett paket i brevlådan 😊

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Irankriget by gbz
söndag 07, juni 2026, 22:33:02

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
söndag 07, juni 2026, 21:15:53

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15

Stigande marknadsräntor pressar priset på guld. by gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 16:49:42

Avslutad Guld säljes. 5 g tackor. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50

Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien by Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12

Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri by fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28

[SÄLJES] Vanliga och ovanliga silvermynt till salu, även Kina Pandor! by Fantom
lördag 30, maj 2026, 18:10:28

Hur deklarerar vi? Som sålt Guld 2025! by fåtöljpanda
lördag 30, maj 2026, 16:51:57

Boliden silvertackor numrerings mysterium? by mega_n
onsdag 27, maj 2026, 08:24:51

Guldtackor säljes (200 gram totalt) by Gurty
tisdag 26, maj 2026, 22:49:38

Bad jokes. by Tyr
tisdag 26, maj 2026, 15:02:54

Peter Schiff by Cash Is King
onsdag 20, maj 2026, 23:15:44