Oljan har börjat röra sig uppåt efter ökade spänningar i Mellanöstern och vid en utökad konflikt mellan parterna så skulle utvecklingen förmodligen fortsätta uppåt över tid. Eftersom dollarn är bundet till oljan och andra fundamenta handlas i dollar så kan man börja fundera vad det skulle få för implikationer för PM.
Tanken är att ett ökat oljepris sätter standarden för dollarns värde. Oklart för mig i vilken riktning. Samtidigt svårt att förutse vad detta betyder för PM om det nu inte är så att dessa är relativt fria mot varandra.
Några tankar kring detta?