Forum > Guld & Silver Övrigt.

Det framtida silverpriset

(1/8) > >>

walkingliberty:
Hej,
Hur tror ni att det framtida silverpriset kommer att se ut?
Jag tror faktiskt att silvret kommer att gå upp till ca 100 dollar Oz om 10år.
Det känns som om många delar uppfattningen med mig om att silverpriset kommer att stiga mycket.
så hur mycket tror ni att 1 Oz silver kommer att kosta om 10 år.

zes:
Vad baserar du det på?

Det pratas mycket om manipulation av silverpriset.. anses det artificiellt högt eller lågt? Jag ska ta mig tid att titta på några av filmerna länkade i dokumentärtråden, men har ännu inte hunnit.

Min känsla ligger väl annars i linje med din, att det kommer fortsätta stiga, både eftersom valutorna missköts och för att det är en råvara som används mycket. Men jag vet inget om sånt här, så det är bara en känsla. Därför lägger jag inte heller alla mina pengar i metall, utan har större delen av dem som fantasiförstärkande elekromagnetisk potential hos någon bank.

alang:
Jag räknar med minst 500ish $/Oz då räknat med att creditsupply har ökat c.a 10x sen 80-talets bullmarket, räknar med en peak någonstans mellan 2015-2017.

walkingliberty:

--- Citat från: zes skrivet tisdag 17, april 2012, 14:59:00 ---Vad baserar du det på?

Det pratas mycket om manipulation av silverpriset.. anses det artificiellt högt eller lågt? Jag ska ta mig tid att titta på några av filmerna länkade i dokumentärtråden, men har ännu inte hunnit.

Min känsla ligger väl annars i linje med din, att det kommer fortsätta stiga, både eftersom valutorna missköts och för att det är en råvara som används mycket. Men jag vet inget om sånt här, så det är bara en känsla. Därför lägger jag inte heller alla mina pengar i metall, utan har större delen av dem som fantasiförstärkande elekromagnetisk potential hos någon bank.

--- Slut citat ---

Jag baserar det på att industrin förbrukar väldigt mycket silver varenda dag.
Det finns inte obegränsat mycket silver, så tillslut så kommer priset att stiga när det inte finns silver kvar till industrin.
Jag tror även på manipulationen av silvermarknaden.

walkingliberty:
Jag sa att jag tror att silverpriset kommet att vara 100$ Oz om 10 år.
Det var bara en gissning, kan lika gärna hända om 5år eller 50år, men jag tror att världsekonomin och silvermanipulationen kan hålla ut 5-10 år till.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion