Författare Ämne: Hur många känner ni som äger guld och silver?  (läst 12653 gånger)

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #15 skrivet: onsdag 22, juni 2011, 23:54:21 »
Citat från: kristensson
Har ingen i bekantskapskretsen som äger något fysiskt.
Däremot ett par stycken som vågat sig på råvarufonder.
Verkar som om de flesta vill sköta allt från datorn, köpa fysiskt och gå till posten att hämta verkar för dom lite omordernt, nej allt skall skötas från datorn.

Precis som mina erfarenheter i bekantskapskretsen. Man vill inte ta till sig t ex guldets betydelse för att det är \"för krångligt\" att köpa och sälja fysiskt guld. Har man missat poängen kan man lika gärna satsa på fonder, då talar man för döva öron om man försöker förklara varför man själv satsar på fysiskt.

Inloggad Håa

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
  • Affärsomdömen: 5
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #16 skrivet: torsdag 23, juni 2011, 10:03:55 »
Jag gjorde ett litet test i måndags och la upp 3 st riktigt bra intervjuer om att bevara sin köpkraft på facebook.
Har strax över 100 \"vänner\" där och inte en enda person tyckte till nåt om det, inte ens en tummen upp ;)

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #17 skrivet: torsdag 23, juni 2011, 10:23:30 »
Citat från: Håa
Jag gjorde ett litet test i måndags och la upp 3 st riktigt bra intervjuer om att bevara sin köpkraft på facebook.
Har strax över 100 \"vänner\" där och inte en enda person tyckte till nåt om det, inte ens en tummen upp ;)

Några kanske tänkte något om det, men vågade inte skriva något med risk för att låta galna? Om man tror att ekonomin går utför måste man ju vara lite konstig... :P

Utloggad MrLibertad

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 2080
  • Affärsomdömen: 138
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #18 skrivet: torsdag 23, juni 2011, 10:51:54 »
Citat från: Håa
Jag gjorde ett litet test i måndags och la upp 3 st riktigt bra intervjuer om att bevara sin köpkraft på facebook.
Har strax över 100 \"vänner\" där och inte en enda person tyckte till nåt om det, inte ens en tummen upp ;)

OT

Jag vet ett annat bra ställe där du kan lägga upp dom intervjuerna!!!

:)

Inloggad Håa

  • Kopparmedlem
  • **
  • Antal inlägg: 95
  • Affärsomdömen: 5
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #19 skrivet: torsdag 23, juni 2011, 11:03:14 »
De va dessa tre program:

Egon von Greyerz and James Turk discuss how gold can preserve your wealth:




http://kingworldnews.com/kingworldnews/Broadcast/Entries/2011/6/19_KWN_Special__Jim_Sinclair_&_Dan_Norcini.html


James Turk\'s presentation on the gold price and the US dollar:



Vi kanske é lite konstiga vi som håller på med det här, vi é ju inte så många än  :P

Utloggad Martin

  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Affärsomdömen: 0
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #20 skrivet: fredag 24, juni 2011, 07:50:17 »
Bara instämmer i er diskussion. Många har noll koll på världsläget och varför i grund och botten det ser ut med länders ekonomier som det gör idag. De tycker man är dumdristig att investera i något som silver som det är så dåligt andrahandsvärde i (se silverbestick). De är inte \"där\" helt enkelt.

Svårt att övertyga så man skippar snacket och håller till på forum med likasinnade...

Utloggad Silverräven

  • Rhodiummedlem
  • **
  • Antal inlägg: 3101
  • Affärsomdömen: 37
  • Kontakta mig via PM om du har frågor
    • Ädelmetallforum
Hur många känner ni som äger guld och silver?
« Svar #21 skrivet: fredag 24, juni 2011, 13:12:30 »
Citat från: Martin
Bara instämmer i er diskussion. Många har noll koll på världsläget och varför i grund och botten det ser ut med länders ekonomier som det gör idag. De tycker man är dumdristig att investera i något som silver som det är så dåligt andrahandsvärde i (se silverbestick). De är inte \"där\" helt enkelt.

Svårt att övertyga så man skippar snacket och håller till på forum med likasinnade...

Jag känner igen mig i det där, jag var själv både ointresserad och ovetande för ett antal år sedan. Lite lustigt egentligen att folk är så ignoranta inför sådant som i slutändan faktiskt styr deras liv. Å andra sidan får man se ointresset som en kontraindikator mot ädelmetallbubblor, åtminstone här på hemmaplan :)

 

Sponsorer

Opulence by LKL
Exklusiva Samlarmynt

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Köpes: Guldtacka upp till 50gram. by Berlusconi
Igår kl. 19:30

Irankriget by gbz
söndag 14, juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, juni 2026, 23:09:43

Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane
lördag 13, juni 2026, 15:00:47

Oseriösa säljare på Tradera. by zodiac
fredag 12, juni 2026, 19:03:03

Centralbankernas guldhandel by gbz
torsdag 11, juni 2026, 23:21:53

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
torsdag 11, juni 2026, 21:33:32

Pausad. Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
torsdag 11, juni 2026, 21:32:51

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående guldspot. by gbz
tisdag 09, juni 2026, 23:45:23

Egon von Greyerz by gbz
lördag 06, juni 2026, 12:50:17

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
fredag 05, juni 2026, 20:47:15

Stigande marknadsräntor pressar priset på guld. by gbz
onsdag 03, juni 2026, 22:58:41

Avslutad Guld säljes. 5 g tackor. by Birka
onsdag 03, juni 2026, 10:55:50

Hästen, Apan och Tuppen Lunar II serien by Kulkuri
tisdag 02, juni 2026, 21:30:12

Aktier en förlustaffär de senaste 100 åren - Dagens Industri by fåtöljpanda
söndag 31, maj 2026, 19:40:28