Ska man låta väldigt apokalyptisk så kan en total krasch bli riktigt otrevlig. Föreställ er följande vid hyperinflation:[list=*]Affärerna gapar tomma av hamstring eller plundring då folk vill köpa vad som finns medan pengarna fortfarande har ett värde.*]All övrig verksamhet i samhället stannar upp då ingen längre kan betala med vanlig valuta.[/*]Sociala oroligheter och upplopp utbryter då folk börjar bli hungriga, särskilt i storstäderna.[/*]Ordningsmakten tappar kontrollen då det inte längre går att avlöna en poliskår med en värdelös valuta, samt att individerna sätter sitt eget bästa först och överger ansvaret.[/*]Kriminella grupper (och övriga få individer som har vapen) ser sin chans att trygga sin överlevnad, på bekostnad av dem som inte kan försvara sig.[/*]Ovanstående punkter är som hämtade ur en film, men som jag tyvärr tror kan bli verklighet vid en snabb krasch. Hoppas verkligen jag inte får rätt i detta, särskilt eftersom jag själv bor i storstan
Mmm, men är det då guld man vill ha hemma, eller massor med makaroner, vapen och ammunition?För vad har man för glädje av guld när samhällets olycksbarn, (eller de som skaffar sig makt enbart genom att vara brutala), tar ens guld?